@Mortlach, het "onder mensen zijn" is een probleem, omdat deze mensen allemaal prikkels oproepen bij mij. Dat doet mijn werk ook, dat doen mijn kinderen ook enz. maar dat is niet erg, sterker nog, ik zou verleppen als ik niet onder de mensen kwam. Alleen is dat uurtje fietsen, e.d. nu juist bedoeld om even geen prikkels te krijgen, zodat ik bij kan tanken.
Je hebt het over het probleem aanpakken, en zoals ik er nu tegenaan kijk is het uurtje "eruit" wel degelijk een aanpak van het probleem. Even terugkijkend naar de maanden voor de pasen dan had ik op zijn best op zondagmiddag even een uurtje rust... Verder begon de werkweek maandag om 6:15 met de wekker en stopte hij op zaterdagmiddag om 15:30 omdat ik het dan helemaal zat was.
Tussendoor deed ik wel eens iets wat niet persé moest (refowebben bijvoorbeeld) maar meestal in de tijd dat ik eigenlijk wel iets moest.
@Niels85, zoals je het verwoordt komt het op mij over dat je denkt dat ik van "thuis" hoofdpijn krijg. Ik krijg hier thuis wel hoofdpijn, maar dat ligt niet aan de situatie thuis (nu ja, als je het positief bekijkt, drie spelende - en ruziënde - jongentjes leveren wel veel prikkels op) maar gewoon aan het feit dat het daar niet rustig is. Hoe moet ik het nu precies zeggen, uhm, ik heb het thuis goed, laat ik het zo maar verwoorden. Uit jouw woorden zou je kunnen lezen dat dit niet zo is, maar misschien leg ik ze verkeerd uit.