VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Re: VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

Berichtdoor schelpje3 » 15 jun 2010 16:37

@Elbert: zag het journaal. Gisteren vertrokken al vroeg hele hordes mensen van de oranjecamping naar het stadion. Kunnen die zolang vrijnemen ? vraag ik me dan af. Vrouwen erbij. Ze zijn zo bijzonder kennelijk dat CNN er een item over maakte !
Ik moet er niet aan denken dat ik zo mijn man zou terugzien op tv. Met zo'n achterlijk brulshirt, oranje petje op.
Bier in de hand.
Nee er is niks mis met het potje voetbal. Kon enorm genieten van het schoolvoetbal van mijn kinderen, of het bedrijfsvoetbaltournooi.
Maar er is teveel omheen.
Men ziet er totaal geen bezwaar in om gewoon szondags ook te kijken, desnoods onder kerktijd.
Het zou je laatste zondag wel eens kunnen zijn.
Afgelopen maandag (trouwens vrijwel elke maandag) zoveel jonge mensen door de dood weggenomen.
In het dorp waar mijn vriendin woont, ging een jongen nog snel een krat bier halen, op zn brommer.
Hij keek niet uit en werd doodgereden.
Hij lag opgebaard in zn oranje shirt.

Kris
Mineur
Mineur

Berichtdoor Kris » 15 jun 2010 16:51

Wat mijn vooral steekt is de hypocrisie. Voetbal wordt verketterd en uitgebreid corrensponderen over de wedstrijden mag niet, maar op Refoweb mag wél vrijwel iedere willekeurige film besproken worden en elk boek mag gelezen worden of althans, daar mogen mensen wel over praten in specifieke topics.

Vervolgens wordt er, bijvoorbeeld, kritiek geleverd door Jeepeecee, terwijl op haar avatar een dame zichtbaar is (zijzelf?) die niet bepaald erg nette kledij draagt, maar een behoorlijk bloot shirtje. :mrgreen: Het spijt me dat ik een wat flauwe, persoonlijke opmerking maak, maar hebben jullie (mensen die totaal in de stress schieten bij al die enge wereldgelijkvormigheid ;)) niet door dat dit een erg belachelijke discussie aan het worden is? Ik snap ook niet dat voorstanders er nog zoveel werk in steken eigenlijk. Maar goed.

Wie denk je dat er kampioen wordt? Schelpje3, Schipje, Jeepeecee, anyone? ;)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 15 jun 2010 17:14

@Kris: jij snijdt daar wel wat aan ! Van mij krijg je gelijk.
Maar ga dit niet gebruiken om je gelijk te halen.
Wereldgelijkvormigheid: ach, we gaan er allemaal mank aan. Ik ook !

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 15 jun 2010 17:31

Kris schreef:Wie denk je dat er kampioen wordt? Schelpje3, Schipje, Jeepeecee, anyone? ;)

:lol:

Je zou toch bijna een topic door openen, met als titel: "Wat voor oranje artikelen heb jij allemaal al?". :mrgreen:
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 15 jun 2010 18:26

schelpje3 schreef:@Elbert: zag het journaal. Gisteren vertrokken al vroeg hele hordes mensen van de oranjecamping naar het stadion. Kunnen die zolang vrijnemen ? vraag ik me dan af.

Volgens mij gaat dit vrij gemakkelijk aangezien we een aantal wettelijke vakantiedagen hebben ! het is aan de mensen zelf waaraan ze die besteden ! of ga je ook brullen als ik buiten de schoolvakantie op vakantie ga ? En ga ik lopen brullen als jij naar ik noem maar even een zijstraat naar een meeting van de paus gaat in noem maar wat Italie ?

Vrouwen erbij. Ze zijn zo bijzonder kennelijk dat CNN er een item over maakte !

Dat is jou persoonlijke mening, smaken verschillen, het is wk gebeuren dus ook gerelateerd nieuws , CNN is niet alleen dood en moordslag nieuws !

Ik moet er niet aan denken dat ik zo mijn man zou terugzien op tv. Met zo'n achterlijk brulshirt, oranje petje op.
Bier in de hand.

Ik zelf ook niet , vindt al die prullaria maar onzin , maar dat is mijn mening he !

Nee er is niks mis met het potje voetbal. Kon enorm genieten van het schoolvoetbal van mijn kinderen, of het bedrijfsvoetbaltournooi.

dat heet marketing en commercie , en is al eeuwen oud, ruilhandel doe jij ook dagelijks aan door te werken, maar dan gaan we meer filosoferen !

Men ziet er totaal geen bezwaar in om gewoon szondags ook te kijken, desnoods onder kerktijd.

Tsja er zullen altijd wel een stel kerkgangers zijn die dat doen, niet goed te praten , ligt ook aan je opvoeding dus je zou ook eens bij de ouders te raden kunnen gaan !

Dat is nu nog eens een doodmaker, het zouden ook wel eens mijn laatste woorden op dit digitale papier kunnen zijn , en morgen kan ik wel voor een trein vallen, of niet wakker worden, Dat is harde realiteit, en ik hoop niet dat het gebeurt maar stemmingmakerij en bangmakerij noem ik deze opmerking wel !

Afgelopen maandag (trouwens vrijwel elke maandag) zoveel jonge mensen door de dood weggenomen.
In het dorp waar mijn vriendin woont, ging een jongen nog snel een krat bier halen, op zn brommer.

Oke, omdat het nu het wk is had hij waarschijnlijk oranje aan, had je als het 2 weken geleden was ook aandacht aan geschonken op dit forum ? Zeg eens eerlijk ik denk het niet !

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 15 jun 2010 22:02

Ik kom net uit een bomvolle kroeg hier in Cork, Ierland waar ik met een hele groep mensen Brazilië-Noord Korea heb gekeken. Met de vuvuzela's uit de speakers en de trommels uit de kroeg was het een enorm leuke, lawaaierige bende. En waar het om gaat, gebeurde ook: het meeleven met de mensen die naast je staan; hun spanning en blijdschap delen, en tegelijkertijd stiekem juichen voor de underdogs. Als je dan toch God groot wilt maken, kan ik dat best aanraden.

Normaal gesproken moet ik weinig hebben van drukke kroegen, waar ik ook nog eens niemand ken, maar dit was wel een dankbaar excuus om me gewoon eens in te duiken. Ik ga ook zeker terug als ik hier ben en Nederland nog in het toernooi zit.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 15 jun 2010 22:16

Spons schreef:
schelpje3 schreef:@Elbert: zag het journaal. Gisteren vertrokken al vroeg hele hordes mensen van de oranjecamping naar het stadion. Kunnen die zolang vrijnemen ? vraag ik me dan af.

Volgens mij gaat dit vrij gemakkelijk aangezien we een aantal wettelijke vakantiedagen hebben ! het is aan de mensen zelf waaraan ze die besteden ! of ga je ook brullen als ik buiten de schoolvakantie op vakantie ga ? En ga ik lopen brullen als jij naar ik noem maar even een zijstraat naar een meeting van de paus gaat in noem maar wat Italie ? Sommigen zijn al vanaf april onderweg !!!

Vrouwen erbij. Ze zijn zo bijzonder kennelijk dat CNN er een item over maakte !

Dat is jou persoonlijke mening, smaken verschillen, het is wk gebeuren dus ook gerelateerd nieuws , CNN is niet alleen dood en moordslag nieuws !
Waarom zien we dan de andere supporters niet ?

Bier in de hand.

Ik zelf ook niet , vindt al die prullaria maar onzin , maar dat is mijn mening he !

dat heet marketing en commercie , en is al eeuwen oud, ruilhandel doe jij ook dagelijks aan door te werken, maar dan gaan we meer filosoferen !

Tsja er zullen altijd wel een stel kerkgangers zijn die dat doen, niet goed te praten , ligt ook aan je opvoeding dus je zou ook eens bij de ouders te raden kunnen gaan !

Dat is nu nog eens een doodmaker, het zouden ook wel eens mijn laatste woorden op dit digitale papier kunnen zijn , en morgen kan ik wel voor een trein vallen, of niet wakker worden, Dat is harde realiteit, en ik hoop niet dat het gebeurt maar stemmingmakerij en bangmakerij noem ik deze opmerking wel !Of je wilt het gewoon niet horen ?

Oke, omdat het nu het wk is had hij waarschijnlijk oranje aan, had je als het 2 weken geleden was ook aandacht aan geschonken op dit forum ? Zeg eens eerlijk ik denk het niet !
Ik denk het wel ! Ik vind het altijd schokkend, jonge mensen zo uit dit leven weggerukt. En dan met een krat bier achterop, op weg naar een wedstrijd.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 15 jun 2010 22:19

elbert schreef:
Harm J schreef:Nee, evangeliseren betekent voor mij getuigen van God, van zijn liefde die Hij voor de mens had, dat Hij Zijn enig geboren zoon...etc.... Niet om te proberen mensen via angstpropaganda, hel en verdoemenis de eigen kerk in te evangelisiéren... Ik getuig liever van Zijn grootheid, de rest is aan een ieder en aan God zelf!

Het lijkt me niet de bedoeling om hel en verdoemenis te preken, maar ik hoop ook dat je ziet dat "getuigen" niet alleen maar betekent "een goed woord over God spreken". Getuigen is dan ook niet hetzelfde als reclame maken.
Getuigen is zowel nu als vroeger een juridische aangelegenheid: een getuige geeft zijn getuigenis in aanwezigheid van een Rechter die zal oordelen. Als je dat verzwijgt, getuig je niet, maar maak je hooguit reclame.

Elbert, wat heb je dit netjes en goed verwoord, mijn complimenten!

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 15 jun 2010 22:26

Kris schreef:

Vervolgens wordt er, bijvoorbeeld, kritiek geleverd door Jeepeecee, terwijl op haar avatar een dame zichtbaar is (zijzelf?) die niet bepaald erg nette kledij draagt, maar een behoorlijk bloot shirtje. :mrgreen:

Wie denk je dat er kampioen wordt? Schelpje3, Schipje, Jeepeecee, anyone? ;)

:schaterlach: wat je een bloot shirtje noemt ! ben je ook niet veel gewent! ( ook een flauwe opmerking ;))

wie er kampioen word ben ik niet zoveel in geintereseerd, als nederland er maar snel uit ligt. dan is deze gekte weer voorbij 8)
Afbeelding

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 15 jun 2010 22:41

jeepeecee schreef:wie er kampioen word ben ik niet zoveel in geintereseerd, als nederland er maar snel uit ligt. dan is deze gekte weer voorbij 8)

Dat is dan toch wel een beetje jammer. Kijk, dat je er zelf niet om geeft is prima, maar er zijn een hoop mensen die dat wel - en gewoon op een gezonde manier - doen. Nu lijkt het net of je hen hun pleziertje niet gunt.

Aan de andere kant, als Nederland eruit ligt, gaat er een ander land door, en dan hebben díe mensen er plezier van, maar toch, ik heb niet het idee dat dat je insteek was.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 16 jun 2010 05:45

Vervolgens wordt er, bijvoorbeeld, kritiek geleverd door Jeepeecee, terwijl op haar avatar een dame zichtbaar is (zijzelf?) die niet bepaald erg nette kledij draagt, maar een behoorlijk bloot shirtje.

Wie denk je dat er kampioen wordt? Schelpje3, Schipje, Jeepeecee, anyone?

Kris, zit je hier om te stoken? De onzinnige en dwaze voorbeelden die jij benoemt, o.a. over het shirtje van Jeepeecee werken in ieder geval geen geldverspilling en prostitutie in de hand! Wk voetbal wel. Klein verschil vind je ook niet?

Schelpje3, ik begrijp werkelijk waar niet hoe je het hiermee eens kan zijn....

Jeepeecee: misschien moet je een foto plaatsen met een hooggesloten wijde blouse :roll:

Dat is dan toch wel een beetje jammer. Kijk, dat je er zelf niet om geeft is prima, maar er zijn een hoop mensen die dat wel - en gewoon op een gezonde manier - doen. Nu lijkt het net of je hen hun pleziertje niet gunt.

Dus dat de (overdreven) voorstanders van het WK sommige Christenen ergeren maakt niet uit. Maar als je zegt dat je hoopt dat deze gekte snel voorbij is (omdat je vind dat je Koning voorbijgelopen word bijv.) dan gun je opeens een ander zijn pleziertje niet.
Je had het dan wel niet tegen mij maar toch reageer ik er even op: ik gun een ander alle plezier van de wereld! Echt waar! Namelijk het ECHTE PLEZIER! Dat wens ik iedereen van harte toe.
En als ik er al plezier in had gehad dan had ik dat spontaan niet meer na Elbert zijn reactie, ik vind he theel reeel wat hij schrijft. Zo is het inderdaad. En natuurlijk zeg ik nu NIET dat je geen plezier mag beleven aan aardse dingen, je mag ook van het leven genieten natuurlijk het is ons gegeven! Ik heb het hier over het WK, waar hoeren hun geld aanverdienen en voetballers vereerd worden maar blijkbaar vergissen sommige Christenen zich (en dat doe ik zelf ook wel eens hoor, beste mensen) in de 'vrijheid in Christus', je bent als Christen 100% vrij....in CHRISTUS!

Thekeimpe: ik vidn he tmoedig dat je dit zo opschrijft, ik herken er wel wat van.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 16 jun 2010 06:09

Schipje schreef:Dus dat de (overdreven) voorstanders van het WK sommige Christenen ergeren maakt niet uit.

Persoonlijk maakt het mij geen ene bal uit nee. Er zijn altijd wel ergens christenen te vinden die zich ergens aan ergeren. Of het nu het WK voetbal is, een gezellig avondje uit in de kroeg met vrienden en vriendinnen, een terrasje pakken op zondagmiddag naar de mis gaan of tv kijken (zomaar wat voorbeelden). Er zullen altijd christenen zeggen dat ik verkeerd bezig ben.

Kris
Mineur
Mineur

Berichtdoor Kris » 16 jun 2010 09:15

Schipje schreef:Kris, zit je hier om te stoken? De onzinnige en dwaze voorbeelden die jij benoemt, o.a. over het shirtje van Jeepeecee werken in ieder geval geen geldverspilling en prostitutie in de hand! Wk voetbal wel. Klein verschil vind je ook niet?

Ik stook helemaal niet, ik geef aan dat ik tegenstanders van (professioneel) sporten hypocriet vind. Daarbij wekt het voetbal geen prostitutie in de hand, de stroom mensen die op de been is wekt wellicht prostitutie in de hand, maar overal waar veel mensen zijn, is veel prostitutie. Misschien een cursus eerlijk argumenteren? En geldverspilling is een totaal subjectief begrip. Wat de een verspilling vindt, is voor de ander een zinnige besteding. Overigens, in Afrika zijn er heel wat mensen hartstikke arm, as you know, en die worden echt niet direct massaal rijker van dit toernooi, maar gek genoeg zitten ze er zelf nog het minst mee, blijkbaar. Want ze genieten en masse van het voetbal.

Overigens kan blote kledij weldegelijk seksuele gedachten in de hand werken, dus zo gek is mijn voorbeeld niet. (Jij haalt er overigens prostitutie bij, ik niet.)

Schelpje3, ik begrijp werkelijk waar niet hoe je het hiermee eens kan zijn....

Misschien omdat ze realistischer is dan jij?

Jeepeecee: misschien moet je een foto plaatsen met een hooggesloten wijde blouse :roll:

Van mij hoeft het niet. Ik word er niet warm of koud van. Maar als je afgeeft op het een en het ander toelaat, ben je in wezen hypocriet. Het is namelijk heel makkelijk om te wijzen naar mensen die zondigen terwijl je niet naar de dingen kijkt die je zelf fout doet. (En daarbij is het nog maar zeer de vraag in hoeverre voetbal een zonde is, aangezien voetbal en het volgen van voetbal bepaald niet gelijkstaan aan sportverdwazing, zoals jij lijkt te willen beweren, maar totaal niet onderbouwt.)

Ik heb het hier over het WK, waar hoeren hun geld aanverdienen en voetballers vereerd worden maar blijkbaar vergissen sommige Christenen zich (en dat doe ik zelf ook wel eens hoor, beste mensen) in de 'vrijheid in Christus', je bent als Christen 100% vrij....in CHRISTUS!

Misschien moet je je daar dan eens aan vasthouden in plaats van aan het veroordelen van mensen die daar blijkbaar net iets anders in staan dan jij. Misschien moet je eerst eens naar jezelf kijken voordat je met onjuiste vergelijkingen anderen indirect wegzet als voorstanders van prostitutie.

Thekeimpe: ik vidn he tmoedig dat je dit zo opschrijft, ik herken er wel wat van.

Tsja, moedig... Jammer inderdaad, want blijkbaar fascineert voetbal hem enorm terwijl hij dat niet wil. En het gekke is, dat deze voorstander van voetbal (ikzelf) totaal geen moeite heeft met het vinden van de knop wanneer iets hem niet aanstaat. Nogmaals: iets met een splinter en een balk.

Dorah
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Dorah » 16 jun 2010 09:44

Na alle reacties op dit topic te hebben gelezen, is mijn conclusie dat Elbert bijna de enige is die hier normaal reageert.
Het valt me op dat er nauwelijks wordt gereageerd op wat hij aanhaalt m.b.t. de problematiek die er in Zuid-Afrika speelt. Dit jaar kijk ik voor het eerst bewust niet naar de wedstrijden. Ik walg ervan als ik berichten lees als: 'veel extra prostituees ingezet', een bepaalde bierbrouwer die hoofdsponsor is, een andere bierbrouwer die blonde vrouwen geld en tickets geeft om tijdens een wedstrijd in strakke oranje jurkjes met merknaam erop te gaan 'dansen'. Of een bericht in Trouw, waarin aan een zwarte vrouw wordt gevraagd waarom ze het Zuid-Afrikaanse lied meezingt. Nou, tijdens het WK wordt er namelijk niet afgeslacht, dan is Zuid-Afrika één...
Als ik kijk naar de hoeveelheid kratten bier die er in de supermarkt worden verkocht...
Afgelopen maandag rond vier uur moest ik nog wat boodschappen doen. De mannen die ik in de winkel tegenkwam, stonken allemaal (ik overdrijf niet) naar alcohol. Gezellig hoor, moet allemaal kunnen. Oh ja, na een overwinning van Zuid-Korea vlogen de condooms de winkels uit. Mannen wilden 'spontaan de overwinning met hun vrouw vieren'..??
En wat te denken van het gegeven dat veel mannen vrij hebben genomen voor de eerste wedstrijd? Bij sommige bedrijven lagen de werkzaamheden gewoon bijna stil omdat zoveel mensen hadden vrijgevraagd. Het schijnt de economie ongeveer 100 miljoen euro te kosten. Ach ja, moet kunnen toch?
En dan spreek ik nog niet over de gekte die ontstaat. Vorig jaar ben ik naar een (wetenschappelijke) lezing geweest over de kenmerken van religie. O.a. WK-voetbal werd vergeleken met religie. En wat bleek? Er zijn wel erg veel overeenkomsten te noemen. Er zijn bijvoorbeeld echt mensen die enorm kwaad, chagrijnig of down worden als Nederland niet wint, er wordt uitbundig feestgevierd als Nederland wel wint. Wat een leegte. Zouden we als christen niet juist een ander geluid moeten laten horen? Ik ben echt wel in voor een feestje, maar dit gaat mij echt way too far!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 16 jun 2010 10:06

grinnikt nog steeds..... Als ik nu naar buiten kijk zie ik bij mijn Turkse overburen oranje vlaggetjes hangen. Heb hier heerlijk om gelachen toen hij die vlaggetjes ging ophangen.

Op zondag voetbal kijken? niks mis mee. Ik zeg altijd: Eerst de HEER en dan het andere. Maar dat is niet alleen op zondag zo. Ook door de weeks.

Terug naar “Archief”