Schipje schreef:Kris, zit je hier om te stoken? De onzinnige en dwaze voorbeelden die jij benoemt, o.a. over het shirtje van Jeepeecee werken in ieder geval geen geldverspilling en prostitutie in de hand! Wk voetbal wel. Klein verschil vind je ook niet?
Ik stook helemaal niet, ik geef aan dat ik tegenstanders van (professioneel) sporten hypocriet vind. Daarbij wekt het voetbal geen prostitutie in de hand, de stroom mensen die op de been is wekt wellicht prostitutie in de hand, maar overal waar veel mensen zijn, is veel prostitutie. Misschien een cursus eerlijk argumenteren? En geldverspilling is een totaal subjectief begrip. Wat de een verspilling vindt, is voor de ander een zinnige besteding. Overigens, in Afrika zijn er heel wat mensen hartstikke arm,
as you know, en die worden echt niet direct massaal rijker van dit toernooi, maar gek genoeg zitten ze er zelf nog het minst mee, blijkbaar. Want ze genieten
en masse van het voetbal.
Overigens kan blote kledij weldegelijk seksuele gedachten in de hand werken, dus zo gek is mijn voorbeeld niet. (Jij haalt er overigens prostitutie bij, ik niet.)
Schelpje3, ik begrijp werkelijk waar niet hoe je het hiermee eens kan zijn....
Misschien omdat ze realistischer is dan jij?
Jeepeecee: misschien moet je een foto plaatsen met een hooggesloten wijde blouse

Van mij hoeft het niet. Ik word er niet warm of koud van. Maar als je afgeeft op het een en het ander toelaat, ben je in wezen hypocriet. Het is namelijk heel makkelijk om te wijzen naar mensen die zondigen terwijl je niet naar de dingen kijkt die je zelf fout doet. (En daarbij is het nog maar zeer de vraag in hoeverre voetbal een zonde is, aangezien voetbal en het volgen van voetbal bepaald niet gelijkstaan aan sportverdwazing, zoals jij lijkt te willen beweren, maar totaal niet onderbouwt.)
Ik heb het hier over het WK, waar hoeren hun geld aanverdienen en voetballers vereerd worden maar blijkbaar vergissen sommige Christenen zich (en dat doe ik zelf ook wel eens hoor, beste mensen) in de 'vrijheid in Christus', je bent als Christen 100% vrij....in CHRISTUS!
Misschien moet je je daar dan eens aan vasthouden in plaats van aan het veroordelen van mensen die daar blijkbaar net iets anders in staan dan jij. Misschien moet je eerst eens naar jezelf kijken voordat je met onjuiste vergelijkingen anderen indirect wegzet als voorstanders van prostitutie.
Thekeimpe: ik vidn he tmoedig dat je dit zo opschrijft, ik herken er wel wat van.
Tsja, moedig... Jammer inderdaad, want blijkbaar fascineert voetbal hem enorm terwijl hij dat niet wil. En het gekke is, dat deze voorstander van voetbal (ikzelf) totaal geen moeite heeft met het vinden van de knop wanneer iets hem niet aanstaat. Nogmaals: iets met een splinter en een balk.