VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Spons
Generaal
Generaal

Re: VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

Berichtdoor Spons » 14 jun 2010 16:27

Kijk en ondanks de voors en tegens is het wel leuk en leerzaam om elkaar te begrijpen en standspunten in te zien met respect zonder elkaar af te branden !

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 14 jun 2010 16:30

Heb uw naaste lief als u zelf ? ken je wel toch ?[/quote]
Heb je me nog steeds niet uitgelegd hoe goede werken een reformatorisch gedachtegoed kunnen zijn.
In de r.k. kerk hebben ze het nl altijd erover, je kunt je zaligheid verdienen.
Wij toch niet ?[/quote]

even een kleine zijsprong !

Ik zeg niet dat als ik braaf alle cathecesatie volg, elke bijbelkring, en elke kerkdienst bezoek, 3 x bid en dank op een dag en studeer dat ik zalig wordt ! maar volgens mij is het wel de bedoeling (even in jip en janneke taal ) dat we goed zijn voor onze medemens, het is niet aan ons om te oordelen of dat we dat goed doen ! Moeten we dan maar mensen op straat laten liggen als ze een ongeluk hebben gehad met een fiets, geen deur meer open doen voor iemand, iemand niet helpen met bv verhuizen omdat hij geen geld heeft, niet met iemand in discussie gaan over het geloof, want tenslotte heeft persoon X het enige ware geloof en is de rest niet meer te redden , ze zijn toch al verloren dus waarom zou ik vertellen over Jezus de verlosser, die gestorven is voor onze zonde ,

En moet ik er nu maar op los leven nu Jezus gestorven is voor onze zonde ? volgens mij werkt dat zo namelijk niet ![/quote]

Volgens mij zou iedereen zo moeten leven, christelijk of niet !
Als het goed is, moeten ze aan jou en mij kunnen zien, dat je christelijk bent.
Niet in het wel of niet iemand oprapen alleen, maar welk spoor laat je achter ?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 14 jun 2010 16:32

Sorry, het quoten ging niet helemaal goed, maar kon het helaas niet meer repareren.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 14 jun 2010 16:47

schelpje3 schreef:In de r.k. kerk hebben ze het nl altijd erover, je kunt je zaligheid verdienen.

Dat is slechts de karikatuur waar ze het in de protestantse kerken 'altijd' over hebben. De katholieke leer ligt een stuk genuanceerder.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 14 jun 2010 16:54

Faramir schreef:Dat is slechts de karikatuur waar ze het in de protestantse kerken 'altijd' over hebben. De katholieke leer ligt een stuk genuanceerder.

Eens, Dat is wat mij ook wel eens wat irriteert hier, dat gefit, ongenuanceerd uithalen op en naar andere geloofsleren dan de eigen. Dan ben ik nog niet eens katholiek. :lol:

Ze zouden misschien beter samen een balletje kunnen trappen, sport verbroedert, scherpt de teamgeest... 8-[
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 14 jun 2010 17:57

Faramir schreef:
pannenkoek schreef:Kijk, dus de onderwijs inspecie heeft zelf de ruimte gegeven. Wat een zotternij!!

Dat betwijfel ik. Mijn directeur gaf namelijk aan dat de tijd die besteed wordt aan voetbal kijken gecompenseerd moet worden. Of het moet binnen een project passen.

Hmmm het kwam bij de locatie manager vandaan, die zit toch niet te liegen??
Ik heb zijn mail gewoon gecopieërd.

Er is al ruim van tevoren gecommuniceerd dat kinderen naar huis mogen op de originele tijd, dus dat was al opgelost. Verder hebben wij besloten om niet-voetballiefhebbers een alternatief aan te bieden. Tenslotte gaan wij niet aan absentieregistratie doen, temeer om dat de Onderwijsinspectie hier zelf ruimte voor gegeven heeft
Laatst gewijzigd door pannenkoek op 14 jun 2010 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 14 jun 2010 18:00

Weet je wat het ook is met die bedrijven en scholen die ruimte bieden om voetbal te kijken? Het kweekt een enorme berg goodwill bij de mensen die graag van die ruimte gebruik maken. Je mag verwachten dat de mensen die vandaag in de baas zijn tijd voetbal hebben gekeken straks zelf ook ergens net dat tikje flexibeler zijn.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 14 jun 2010 18:29

heb vandaag geen voetbal gekeken, maar gehoord: ik had de ramen van mijn kantoor open en tot twee keer toe dacht ik dat de fanfare oefende en vals speelde...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 14 jun 2010 19:00

Zeg beste mensen hier. Natuurlijk snap ik wel dat velen kijken, maar mag dit topic verschoond blijven van voetbaluitslagen? Het was mij (helaas) niet ontgaan dat NL gewonnen heeft, maar ik heb bewust vanavond nu.nl niet gecheckt, omdat ik geen zin heb om (opnieuw) meegesleept te worden door het voetbalgebeuren.
Nu wilde ik kijken of Pannenkoek mijn vraag beantwoord had, moet ik aankijken tegen een uitslag en een verhaal over eigen doelpunten etc.

Open lekker een nieuw topic (o nee, dat mag niet op REFOweb) maar doe het maar wel, zodat ik weet dat ik daar niet wil kijken.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 14 jun 2010 19:25

Waarom zouden we hier niet de voetbalwedstrijden mogen bespreken? Dit topic staat in het onderdeel algemeen (en niet in religie) en dan actualiteit. Lijkt me een bijzonder geschikte plaats om over voetbal te praten. Want er zijn ook christenen die het WK voetbal wel kunnen waarderen.

Ik vond het Nederlandse elftal nog niet heel overtuigend overkomen. Wat dat betreft vond ik de wedstrijd van Duitsland tegen Australië een stuk beter.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 14 jun 2010 19:42

TheKeimpe schreef:Zeg beste mensen hier. Natuurlijk snap ik wel dat velen kijken, maar mag dit topic verschoond blijven van voetbaluitslagen? Het was mij (helaas) niet ontgaan dat NL gewonnen heeft, maar ik heb bewust vanavond nu.nl niet gecheckt, omdat ik geen zin heb om (opnieuw) meegesleept te worden door het voetbalgebeuren.

Dit is dus een beetje wat ik bedoelde met een eerdere post. Is de manier waarop sommigen het voetbal proberen te ontlopen niet veel "dwazer" dan de manier waarop anderen het vieren? Is er dan zó veel aversie tegen? Wordt je direct meegesleept als je een stukje nieuws verneemt?

Het lijkt erop dat je er in je pogingen het te ontlopen er veel meer energie in stopt dan ik die gewoon gekeken heb, de uitslag verneem zoals ik zoveel nieuws verneem en het daarna gewoon weer lekker los laat.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 14 jun 2010 19:53

bovendien bespreken we hier geen uitgebreide analyse van wedstrijden , maar wat voetbalgekte !

Het is nog Intr. om de voetbalgekte naar een normale competitie en alle problematiek die daar om heen hangt te verlengen ! dan ga je het WK waarderen !

En ik ben absoluut geen voetbal fan, alleen een ek of wk volg ik , en dan ook nog half ! vanmiddag was mijn 1e wedstrijd die ik keek, maar hoe harder men probeerd tegen het wk in te gaan , des te harder ik tegen gas geef :mrgreen: uiteraard met argumenten enzo ! en respect uiteraaard !

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 14 jun 2010 19:53

@Faramir, dit topic gaat niet over uitslagen, maar over wat de gekte met je doet. Het lijkt mij dus niet het topic voor de uitslagen.

@Mortlach, sommige mensen zijn sterker in bepaalde dingen dan anderen. In dezen ken ik mijzelf een beetje. Ik kan iets niet een klein beetje volgen. Laat ik het nog wat concreter maken: ik liep vanmiddag door een winkelstraat, daar stonden heel wat TV's buiten. Ik weet van mijzelf dat ik niet even twee minuten voetbal kan kijken en dan doorlopen. Als ik stil was gaan staan om te kijken, dan had ik daar tot het einde van de wedstrijd gestaan.

Dus daarom is mijn vraag heel concreet: willen jullie niet in een topic, waarin diverse mensen op diverse wijzen aangeven moeite te hebben met het complete voetbalgebeuren, vrolijk (of binnenkort wellicht minder vrolijk) de uitslagen gaan bespreken.

Ik beloof hierbij plechtig dat ik de moderators niet zal tippen over een uitslagentopic :mrgreen:

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 14 jun 2010 19:57

TheKeimpe schreef:@Mortlach, sommige mensen zijn sterker in bepaalde dingen dan anderen. In dezen ken ik mijzelf een beetje. Ik kan iets niet een klein beetje volgen. Laat ik het nog wat concreter maken: ik liep vanmiddag door een winkelstraat, daar stonden heel wat TV's buiten. Ik weet van mijzelf dat ik niet even twee minuten voetbal kan kijken en dan doorlopen. Als ik stil was gaan staan om te kijken, dan had ik daar tot het einde van de wedstrijd gestaan.

Ah, ja, dan begrijp ik je ineens een stuk beter. Soms is de redenatie "als ik er geen moeite mee heb, hoeft een ander er toch ook geen moeite mee te hebben" (te) snel gemaakt. Ik zal er in de verdere loop van dit topic rekening mee houden.

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 14 jun 2010 20:17

Het is dacht ik niet echt de bedoeling hier uitgebreid wedstrijden te gaan analyseren Afbeelding
*boeken met jurisprudentie nalezen gaat*

Terug naar “Archief”