Refowebkids deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 10

Berichtdoor kwebbel » 13 jun 2010 18:30

je mist wel een hoop voedingstoffen zeggen ze dan.
Nou, jij bewijst het tegendeel :D
ach, vroeger bestond ook nog niet alles en werden de meesten ook gewoon weer een jaar ouder.
Ik weet niet hoe ik er mee om zal gaan met onze eventuele toekomstige kinderen, dat wijst zich vanzelf wel dan.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 13 jun 2010 18:32

Lenthe is 1 jaar! Bedankt voor de felicitaties vpk en ajl!
Vanmorgen kwamen wij haar zingend wakker maken en daarna op het grote bed cadeautje openmaken, ik vond het haast nog leuker als Lenthe maar goed :lol:
Ze vond het zingen zo leuk! Ze schoot d'r bed door en stopte af en toe haar gezichtje giegelend in het matras, ze was helemaal door het dolle! Morgen vieren we het voor de fam en heb er helemaal zin in!
Ik heb bij de Hema mini fototompoesjes besteld. 2x9 stuks en allebei een andere foto want kon niet kiezen, morgen kan ik het ophalen, dit is echt een leuke tip voor andere moeders misschien? Online besteld.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 13 jun 2010 18:33

Nog even over eten.

Liefje,
Dat zou ik ech tnooit en te nimmer pikken bij mijn kind :oops: gewoon eten wat de pot schaft [-X

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 jun 2010 18:38

Gefeliciteerd Lenthe!

ajl, daar ben ik het mee eens hoor, als ze wat ouder zijn moet het idd gewoon. Of zelf op laten scheppen als ze nog wat ouder zijn, en dat gewoon eten.
Wij mochten vroeger 2 groenten die we niet hoefden te eten, en 2 waar we appelmoes bij mochten. Dat stond keurig op een briefje die in de la lag, en als we dachten dat een broertje/zusje eens loog dat ze die groente niet hoefde, dan pakten we het briefje erbij ;) Dat werkte ook best.

Jurian eet gelukkig ongelooflijk goed fruit, dat eet hij het liefst de hele dag, dus zijn vitaminen krijgt hij wel binnen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 13 jun 2010 19:05

Gefeliciteerd met Lenthe haar 1e verjaardag.

Wij mochten vroeger nooit appelmoes bij de groeten. Waren we een keer bij opa en oma mochten we appelmoes bij de hutspot. Later thuis wilden we dat er dus ook bij de hutspot hebben. Dus zo van bij opa en oma mag het ook. Mijn vader zo van dat geloof ik niet want mocht hij vroeger nooit, dus hij uiteindelijk bellen en ja hoor, sindsdien mochten we ook appelmoes bij de hutspot.
Leef je droom.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 13 jun 2010 19:45

Milan eet wortels en doperwten... en inmiddels paprika, ananas, appels en bananen.. Matteo eet appels,peren,sinds vrijdag sinaasappels en doperwten.. verder geen groenten of fruit.. bij doperwten en sperciebonen mogen ze appelmoes..

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 13 jun 2010 19:45

gefeliciteerd met lenthe haar verjaardag!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 13 jun 2010 19:47

Vandaag had Matteo nog een feestje voor zn verjaardag.. Toobs vader en vriendin kwamen nog langs.. helaas heeft Matteo er niet echt van genoten, want hij werd vanmiddag om 3 uur wakker met 40,1 graden koorts :( :( Hij hoest verschrikkelijk en heeft pijn aan zo ogen en hoofd... dus die ligt nu lekker in bed en heeft een sinaspril gehad.. hopelijk kan hij daar lekker op slapen!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 13 jun 2010 21:37

Ah, hopelijk knapt hij snel op. Ik vind het altijd zo zielig als kleine kindjes ziek zijn. Dan is zo'n mannetje toch ineens maar een humpiedumpie.

Hier wordt het de komende 3 dagen een puinhoop en mijn buik doet er pijn van. Ze komen twee dakkapellen plaatsen, 1 van 5 meter en 1 van 3 meter. De zolder wordt gigantisch, 3 kamers komen er (doordat de gevel aan de achterkant van het huis een meter doorloopt, komt die dakkapel van 5 meter dus op de gevel). Dat wordt gaaf, alhoewel ik zelf ook niet weet wat ik met 6 slaapkamers moet doen. Maar wel 3 dagen bouwen en gedoe. Kindlief zal het wel heel mooi vinden. Dit weekend hebben we bestaande boel op zolder gesloopt en bij elke hamerslag riep hij met een verheerlijkt gezicht: "Bouwen! Bouwen!" :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 14 jun 2010 06:48

vannacht hebben we slecht geslapen! vanmorgen werd hij als een kacheltje wakker.. hij heeft nu al 40,1... en heeft pijn in zn buik.. ik vind het zo sneu voor hem, maar hij zal straks toch even mee moeten om Milan naar school te brengen.. gelukkig is het aan het einde van de straat en ik heb de bugaboo maar weer even van zolder gehaald

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 14 jun 2010 07:04

ach... ziek baasje....hopelijk knapt hij snel weer op!

Galatiea... succes met de verbouwing!

schipje: nog gefeliciteerd met lenthes verjaardag!

HIer is alles weer rustig... ook weer met juul bij de dokter gezeten, ze blijft maar constant bovensteluchtweginfecties houden, gepaard met hoge koorts... overigens kan ik zo naar de kno om aan te geven dat ik nu die keel en neusamandelen eruit wil, maar ik zie dat nog ff niet zitten, nu met mijn zwangerschap.. ook nog die stress :oops: Blijkt ze een vorm van astma te hebben. Wel mild, hij wilde wel pompjes meegeven enzo.. maar ik vind dat ze het nog wel zonder kan. Ze ligt wel zo af en toe op de bank bij te komen, maar zo vreselijk benauwd doet ze ook weer niet aan. Alleen moet ze eff uitrusten als ze flink aan de fiets is geweest.
Overigens krijgt ze hier naast haar gewone hoeveelheden fruit, dat is best veel want ze vind het heerlijk, ook nog van die vitaminebeertjes en d tabeltje. Zelf merk ik er dus niks van dat ze daa rmeer weerstand van krijgt oid. Maar ze krijgt in elk geval alle vitamines binnen.

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 14 jun 2010 08:37

Schipje schreef:Nog even over eten.

Liefje,
Dat zou ik ech tnooit en te nimmer pikken bij mijn kind :oops: gewoon eten wat de pot schaft [-X

Deed ik ook alleen de groenten mochten de andere opeten! :mrgreen:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 14 jun 2010 11:37

Het is een slagveld rondom en op mijn huis. Er klauteren allemaal mannetjes langs steigers naar boven. Hoppa, daar gaat een kozijn omhoog. Sjonge. En kindlief maar dansen op het slaan van de hamer.... :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 14 jun 2010 11:44

Schipje schreef:Nog even over eten.

Liefje,

misschien praat je wel anders als je kind niks eet :wink:

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 14 jun 2010 12:11

Gefeliciteerd Schipje.. eerste verjaardag is bijzonder he!

Anna Sofie eet bijzonder goed. Maar als ze geen zin heeft dring ik niets op. Dan maar niet.
Ga dan niet direct een alternatief (fruit of yoghurt) geven. Dat doe ik wel iets later. Anders wordt het nog beloond ook :-oo

Maar ze wil tegenwoordig geen broccoli meer eten. (eerst at ze het niet maar 'vrat' ze het)
En ze eet wel gewoon paprika maar als ze het in een groentetaart heeft haalt ze het eruit ](*,)

Ach... fruit is voor haar snoep, zo lekker vindt ze het. Ik ben blij dat we nog niet aan snoep e.d. begonnen zijn. Ze krijgt nu af en toe een Nijntjekoekje en verder rijstewafels of snoep als tussendoortje.

Afgelopen zaterdag vierden we mijn man zijn verjaardag met een tuinfeest. We hadden een chocoladefondeu.. Anna Sofie heeft genoten. Ik heb maar voor een keer gedaan alsof ik het neit zag.. soesjes, lange vingers, spekjes.... (moest me er echt overheen zetten om het haar te laten eten 8) )
Time flies when you have none!

Terug naar “Archief”