Wij hebben een kind van bijna 10 jaar, welke maar 23 kilo weegt!
Al 10 jaar hebben we gevochten tegen dit probleem, dwars tegen alle zogenaamde deskundige adviezen in.
Uithongeren was er ook zo een, het kind werd koortsig en ziek van ellende!
Niks uithongeren, we hebben steeds eten aangeboden en waren blij met elk hapje wat er in ging.
Kinderartsen, c.b. artsen, huisarts, schooldokter, allemaal stonden ze op scherp.
We hebben ons niet gek laten maken, gewoon alles gegeven wat lekker werd gevonden.
Van mij mag er chips, snoep of wat dan ook gegeten worden, als er maar wat binnenkomt.
Het gekke is, dat gebeurt niet!
De voorkeur is bijv. bietjes met spek, lasagne, enz.
We hebben sinds anderhalf jaar een kinderarts, echt een schat van een vrouw

.
Ze behandelt speciaal kinderen met een eetprobleem.
Van haar mag er gewoon een koekje, chips en een snoepje tussen door genomen worden, als de balans van gezond eten altijd maar goed doorslaat, omdat er niet veel naar binnenkomt.
Ze maakt een praatje, weegt even tussendoor en gaat dan over op iets heel anders.
Praat totaal niet over eten, wat voor ons kind een enorme opluchting is.
Als ze daarover wil praten maakt ze een afspraak met mij alleen.
Ik weet dat ze zich zorgen maakt, net als wij, maar dat straalt ze net als ons niet uit naar het kind.
Op school moet er volgens de kinderarts ook rekening worden gehouden.
Ons kind mag tussendoor wat eten en drinken, zonder dat te hoeven vragen of dat er straf voor wordt gegeven.
Tussen de middag hebben we "feest", de ene dag pannekoeken, de andere dag een bolletje, de derde dag een croissantje, de vierde dag knakworstjes, enz, enz. Het maakt me niet uit, als er maar gegeten wordt!
Het gaat nu langzaam vooruit, we mogen een half jaar weg blijven.
Ons kind groeit ongeveer een ons per maand, dus in september moet er een halve kilo bij gekomen zijn.
Volgens onze weegschaal is er nu een kilo bij.
Ik ben erg benieuwd wat er in september wordt gewogen!