Moderator: Moderafo's
Evelien schreef:Even los van de discussie. Vandaag was ik weer even bij een kennis (zij is 65 en een soort 2e moeder voor ons, echt een schat) en die vertelde dat toen zij trouwde dat ze niet meer mocht werken in de zorg. Ik weet niet hoe dat toen zat in de andere sector?
LauraC schreef:@Nina; ja dat was in The Times van zaterdag.
Hier is de link: http://women.timesonline.co.uk/tol/life ... 144002.ece
Merisja schreef:Ik heb wel eens gehoord dat er ergens in schipperskindereninternaat is (in Werkendam ofzo??) waar je als vrouw ook weg moet als je trouwt, maar ik weet niet of dat nog steeds zo is. Was tot een jaar of tien geleden nog wel zo.
Anne 80 schreef:Op de Steenblokschool in Veenendaal mag je niet fulltime blijven werken als je getrouwd bent.
Tuinfluiter schreef:Vind dat nou eigenlijk nergens goed voor om hier neer te zetten dat je bijv op die of op die school niet fulltime meer mag werken als je getrouwd bent.
Dat zijn hun regels en daar stem je van te voren mee in en als het je niet bevalt moet je daar niet gaan werken.
Overal is wel iets van te zeggen...
J.A. schreef:Mijn nichtje werkt in een bejaardentehuis.
Ze is daar gekomen als stagaire, heeft er anderen opgeleid, ze is een ster in haar vak!
en nu mag ze weg: ze is te duur![]()
Maar er nemen wel 5 getrouwde vrouwen haar taak over...die s'nachts werken, s'morgens snel de kids op school brengen, dan in bed kruipen en de andere kids moeten stil zijn omdat mama moet slapen![]()
Daphne schreef:J.A. schreef:Mijn nichtje werkt in een bejaardentehuis.
Ze is daar gekomen als stagaire, heeft er anderen opgeleid, ze is een ster in haar vak!
en nu mag ze weg: ze is te duur![]()
Maar er nemen wel 5 getrouwde vrouwen haar taak over...die s'nachts werken, s'morgens snel de kids op school brengen, dan in bed kruipen en de andere kids moeten stil zijn omdat mama moet slapen![]()
Heel vreemd verhaal. Dan zal ze wel een contract voor bepaalde tijd gehad hebben, want je kan niet iemand ontslaan omdat diegene te duur is.
En 5 contracten op de plek van één is dan wel een heel domme oplossing, want dan zijn ze veel geld kwijt aan alle administratiekosten.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten