VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ostrogoot
Mineur
Mineur

Re: VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

Berichtdoor ostrogoot » 09 jun 2010 22:44

schelpje3 schreef:Mijn zoon leest net in de krant dat ze in Z Afrika gedroogde gierhersenen eten. Dan krijg je de kracht om uitslagen te voorspellen. :-&
Misschien met een sausje ? :lol:

Dat is muti. Daar krijg je een zere keel van.
Afgelopen zondagavond was er op teleivisie een programma van Jan Mulder (een ex voetballer) die op bezoek was in Afrika en bij een marabout op bezoek was. http://player.omroep.nl/?aflID=11051086
Dan zie dat er helemaal geen occulte krachten van toepassing zijn maar enkel financieel gewin.
Nosce te ipsum

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 09 jun 2010 22:50

ben trouwens erg benieuwd hoeveel gieren het loodje moeten leggen voor een normale portie.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 10 jun 2010 01:12

schelpje3 schreef:Mijn zoon leest net in de krant dat ze in Z Afrika gedroogde gierhersenen eten. Dan krijg je de kracht om uitslagen te voorspellen. :-&
Misschien met een sausje ? :lol:

Dat is pas voetbalgekte ;)

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 10 jun 2010 09:44

schipje schreef:Want als dit gebeurt dan zal dat groot op de voorkanten van de roddelbladen staan, dat lees je toch ook altijd groot van Madonna en Angelina Jolie.
[/quote]

Mortlach, lees eens goed wat hier staat. Ik heb het over voorkanten. Het enige roddelblad wat ik (zo'n 2x per jaar denk ik) doorblader is de ditjes en datjes die je gratis :mrgreen: bij de Bas van der Heiden (supermarkt) krijgt. Ik lees dus vrijwel nooit roddelbladen, geen weekend of prive, bij de tandarts blader ik ze misschien eens door maar daar kom ik ook niet vaak :wink: Vind het zonde van m'n geld.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 10 jun 2010 09:57

Maar goed, leg mij eens 1 ding uit:

- Wat is er zondig aan het oranje versieren van een huis of straat? Je kan het overdreven vinden, dat vind ik ook wel. Maar benoem nou eens concreet de zonde van deze mensen.

Marnix,
Achter elke daad zit een doel: waarom doe ik dit?
De daad zelf van het oranje versieren van een huis of straat is natuurlijke helemaal niet erg. Wat anders is, is de vraag met welk doel je je huis of straat zo versiert? Is dat niet ter ere van het WK voetbal? Zo nee, ter ere van wat dan wel? De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ook ik heel erg kan genieten van het sfeertje rondom EK en WK voetbal. Gezellig met z'n allen in een café'tje met een biertje en héél hard juichen bij een doelpunt. Heb ik jaren geleden ook gedaan, en was erg gezellig.

Maar nu weet ik dat Jezus aan mij vraagt: 'volg Mij' en ik moet leren dat Hem volgen ook breken is met alles -dus ook met de dingen die ik zelf erg leuk vind- wat niet tot eer is van Hem! Dit is ook Bijbels. Het hoofddoel waarom wij hier op aarde leven is om Hem groot te maken. De enige reden waarom ik WK voetbal zou kijken is dus als ik Jezus er mee groot kan maken.

Dat ik het versieren van een huis of straat voor het WK voetbal zondigen noem, betekend natuurlijk niet dat ik mezelf aan deze mensen zou willen optrekken omdat ik beter zou zijn.... absoluut niet!

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 10 jun 2010 10:18

Waarom zou je huis versieren: Gewoon omdat de rest van de straat het doet, het er gezellig uitziet, het leuk is om in een oranje buurt met je buren voetbal te kijken, samen blij te zijn met een doelpunt. Ik noem zo maar wat redenen er zijn er vast meer.

Schipje, geweldig dat je alles tot eer van Jezus wil doen. Maar volgens mij is het leven echt niet zo zwart wit. Boodschappen doen, op vakantie gaan, een spelletje doen enzenz. Het is allemaal neutraal in principe. En als voetbal het belangrijkste in je leven inneemt lijkt me idd dat er iets verkeerd gaat. Maar als je geniet van een voetbalwedstrijd lijkt me daar niks mis mee. Als het verbroederd tussen buren of als je het gezellig hebt met vrienden lijkt het me zelfs goed.
Wij hebben met de kerk de wedstrijd Nederland-Roemenie (EK) gekeken. Dit was een sponsoractie van de tieners die dat jaar naar Roemenie zouden gaan voor een project met zigeunerkinderen daar. Dan lijkt het me goed (zo je wilt tot Gods eer) als je de jeugd helpt door het geld voor je biertje aan hun project te geven, samen te genieten van een voetbalwedstrijd en gewoon een goede tijd met elkaar te hebben. Zo kan het ook. Dat er excessen zijn doet daar niks aan af.

Ik moest gisteren overigens wel lachen om al het oranje bij de SGP. Sjaaltjes, posters enzenz. Ter ere van wat is dat? blijkbaar is een beetje verkleden niet erg?(ik vind het overigens prima hoor, maar moest wel gelijk aan deze discussie denken).

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 10 jun 2010 10:34

esli schreef:
Ik moest gisteren overigens wel lachen om al het oranje bij de SGP. Sjaaltjes, posters enzenz. Ter ere van wat is dat? blijkbaar is een beetje verkleden niet erg?(ik vind het overigens prima hoor, maar moest wel gelijk aan deze discussie denken).

Ja moest eigenlijk ook lachen. Rob Trip en Ferry M gingen het uitleggen, oranje is de kleur van de SGP.
Oranje is gewoon onze nationale kleur en niet alleen bij voetbal :!: :wink:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 jun 2010 12:18

meisje20 schreef:Ik vind het een beetje te gek worden. Dat ze zelfs de basisscholen vrij gaan geven om voetbal te kunnen kijken. Het moet echt niet gekker worden. [-(

Ach, het is een volkssport, het leeft... zeker onder kinderen ook. Gun ze dat ene middagje vrij. Anders kunnen ze toch niet de aandacht bij de les houden.

Schipje schreef:Marnix,
Achter elke daad zit een doel: waarom doe ik dit?
De daad zelf van het oranje versieren van een huis of straat is natuurlijke helemaal niet erg. Wat anders is, is de vraag met welk doel je je huis of straat zo versiert? Is dat niet ter ere van het WK voetbal? Zo nee, ter ere van wat dan wel? De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ook ik heel erg kan genieten van het sfeertje rondom EK en WK voetbal. Gezellig met z'n allen in een café'tje met een biertje en héél hard juichen bij een doelpunt. Heb ik jaren geleden ook gedaan, en was erg gezellig.

het is gewoon:

1. Feestelijk
2. Je laat zien welk team je support. De een plajkt een SGP poster op het raam, de anders een Hup Holland Hup poster. En sommigen slaan er inderdaad een beetje in door, maar ik zie niet in waarom dat, dus ook het waarom er achter, verkeerd is.

Maar nu weet ik dat Jezus aan mij vraagt: 'volg Mij' en ik moet leren dat Hem volgen ook breken is met alles -dus ook met de dingen die ik zelf erg leuk vind- wat niet tot eer is van Hem! Dit is ook Bijbels. Het hoofddoel waarom wij hier op aarde leven is om Hem groot te maken. De enige reden waarom ik WK voetbal zou kijken is dus als ik Jezus er mee groot kan maken.

Dat ik het versieren van een huis of straat voor het WK voetbal zondigen noem, betekend natuurlijk niet dat ik mezelf aan deze mensen zou willen optrekken omdat ik beter zou zijn.... absoluut niet!

Natuurlijk, helemaal mee eens. Maar allereerst kennen veel mensen Hem niet en wat doen we daar aan? Daarnaast, waar maak je Hem groot mee? Als dat een reden is om geen voetbal te kijken, waarom mag je dan wel wandelen, naar het strand gaan, breien enzovoorts. Het is allemaal ontspanning waar we doorgaans niet direct Hem mee grootmaken... maar waarbij de houding hoe je er in staat en er mee omgaat wel bepalend is.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 10 jun 2010 13:07

Marnix schreef:
meisje20 schreef:Ik vind het een beetje te gek worden. Dat ze zelfs de basisscholen vrij gaan geven om voetbal te kunnen kijken. Het moet echt niet gekker worden. [-(

Ach, het is een volkssport, het leeft... zeker onder kinderen ook. Gun ze dat ene middagje vrij. Anders kunnen ze toch niet de aandacht bij de les houden.

@meisje20, mee eens!

En als je jarig bent, kan je je aandacht ook niet goed bij de les houden, dus ook maar vrij geven dan :?:

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 10 jun 2010 13:35

Op een basisschool doe je wel meer leuke dingen. Dit lijkt me er een van. Gezellig toch met de hele klas voetbal kijken!

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 10 jun 2010 13:37

Ik vind het ronduit idioot als scholen stoppen met lesgeven (hier in de buurt worden leerlingen zelfs verplicht om voetbal te kijken ipv lessen te volgen) voor een wedstrijd. Er is een grote hoop gezeur over te weinig lesuren, ophokuren, etc. en vervolgens blijkt het geen probleem om leerlingen zomaar een uur of 6 vrij te geven? Ergens gaat er iets helemaal scheef dan...

't Gansche raderwerk staat stil, als uw machtig hand dat wil(, o koning voetbal.)

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 10 jun 2010 13:41

Mee eens, TheKeimpe!

Alles moet wijken, vooral Gods Woord...
en daarna alles wat naar dat Woord is!

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 10 jun 2010 15:48

ostrogoot schreef: Afgelopen zondagavond was er op teleivisie een programma van Jan Mulder

Afgelopen zondag zat ik in de kerk, net als alle zondagen daarvoor.
Koning voetbal was er niet.
Wel Koning Jezus.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 10 jun 2010 15:54

Welke scholen gaat het hier dan over ? Vast geen refoscholen #-o

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 jun 2010 16:25

J.A. schreef:
Marnix schreef:

@meisje20, mee eens!

En als je jarig bent, kan je je aandacht ook niet goed bij de les houden, dus ook maar vrij geven dan :?:

Dat betreft een individu en dat is nog wel te handelen, hier betreft het een collectief. En inderdaad, je doet wel vaker leuke dingen met school. Waarom nu niet.

TheKeimpe schreef:Ik vind het ronduit idioot als scholen stoppen met lesgeven (hier in de buurt worden leerlingen zelfs verplicht om voetbal te kijken ipv lessen te volgen) voor een wedstrijd. Er is een grote hoop gezeur over te weinig lesuren, ophokuren, etc. en vervolgens blijkt het geen probleem om leerlingen zomaar een uur of 6 vrij te geven? Ergens gaat er iets helemaal scheef dan...

't Gansche raderwerk staat stil, als uw machtig hand dat wil(, o koning voetbal.)

Ach ach. Ik vind het wel begrijpelijk... in Nederland zijn we alleen een beetje workaholic, een keer niet werken of naar school is ondenkbaar, tenzij het een tweede christelijke feestdag betreft. Dan is zinloos vrij geven opeens prima. Een middag vrij geven is wel verstandig, anders zit iedereen met telefoon en radio mee te luisteren in de klas. Ik herinner me de bekerfinale of de wereldbeker voor clubs nog wel, tussen Ajax en Gremio :D Dan les geven schiet niet op.

JeeWee schreef:
ostrogoot schreef: Afgelopen zondagavond was er op teleivisie een programma van Jan Mulder

Afgelopen zondag zat ik in de kerk, net als alle zondagen daarvoor.
Koning voetbal was er niet.
Wel Koning Jezus.

Ik zat zondag ook in de kerk en Koning Jezus was daar ook en koning voetbal ook niet!
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Terug naar “Archief”