meisje20 schreef:Ik vind het een beetje te gek worden. Dat ze zelfs de basisscholen vrij gaan geven om voetbal te kunnen kijken. Het moet echt niet gekker worden.

Ach, het is een volkssport, het leeft... zeker onder kinderen ook. Gun ze dat ene middagje vrij. Anders kunnen ze toch niet de aandacht bij de les houden.
Schipje schreef:Marnix,
Achter elke daad zit een doel: waarom doe ik dit?
De daad zelf van het oranje versieren van een huis of straat is natuurlijke helemaal niet erg. Wat anders is, is de vraag met welk doel je je huis of straat zo versiert? Is dat niet ter ere van het WK voetbal? Zo nee, ter ere van wat dan wel? De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ook ik heel erg kan genieten van het sfeertje rondom EK en WK voetbal. Gezellig met z'n allen in een café'tje met een biertje en héél hard juichen bij een doelpunt. Heb ik jaren geleden ook gedaan, en was erg gezellig.
het is gewoon:
1. Feestelijk
2. Je laat zien welk team je support. De een plajkt een SGP poster op het raam, de anders een Hup Holland Hup poster. En sommigen slaan er inderdaad een beetje in door, maar ik zie niet in waarom dat, dus ook het waarom er achter, verkeerd is.
Maar nu weet ik dat Jezus aan mij vraagt: 'volg Mij' en ik moet leren dat Hem volgen ook breken is met alles -dus ook met de dingen die ik zelf erg leuk vind- wat niet tot eer is van Hem! Dit is ook Bijbels. Het hoofddoel waarom wij hier op aarde leven is om Hem groot te maken. De enige reden waarom ik WK voetbal zou kijken is dus als ik Jezus er mee groot kan maken.
Dat ik het versieren van een huis of straat voor het WK voetbal zondigen noem, betekend natuurlijk niet dat ik mezelf aan deze mensen zou willen optrekken omdat ik beter zou zijn.... absoluut niet!
Natuurlijk, helemaal mee eens. Maar allereerst kennen veel mensen Hem niet en wat doen we daar aan? Daarnaast, waar maak je Hem groot mee? Als dat een reden is om geen voetbal te kijken, waarom mag je dan wel wandelen, naar het strand gaan, breien enzovoorts. Het is allemaal ontspanning waar we doorgaans niet direct Hem mee grootmaken... maar waarbij de houding hoe je er in staat en er mee omgaat wel bepalend is.