talenten van een moeder...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Re: talenten van een moeder...

Berichtdoor Jo'tje » 09 jun 2010 12:56

Knap hoor dames!! =D>
pobody's nerfect

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 jun 2010 12:59

d:)b Heel knap.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 09 jun 2010 13:01

Wow Renee, je propedeuse gewoon binnen een jaar, met alle alle werkzaamheden er naast? Netjes!

En alle anderen natuurlijk ook, zet 'em op!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 jun 2010 18:41

Hier nog een moeder die graag over niet al te veel jaar weer wil gaan studeren. Al ben ik er nog niet helemaal uit wat. Het lijkt me ook best pittig, want als ik hier wil blijven werken tijdens mijn studie zal ik dat toch de 3 dagen die ik nu werk moeten blijven doen. Dan komt er een middag- en avond naar school bij als het een volledige HBO studie is, en dan al dat geregel met oppas enzo, hmm...ik ga eerst maar bedenken wat ik nu echt wil
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 09 jun 2010 19:28

De CHE heeft leuke Post-HBO-opleidingen, MissF! 8) Er zit wel een aantal bij die ik erg interessant vind! Helaas zijn ze behoorlijk aan de prijs. Ik vind de opleiding Speltherapie erg leuk, maar dat kost 10000 euro voor 2 jaar... :shock:
Afbeelding

toppie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor toppie » 09 jun 2010 19:33

Ook ik heb gestudeerd naast mijn moederschap. Het was echt niet altijd even makkelijk om de oppas rond te krijgen. Mijn familie woont in verweggistan, daar hoef ik al helemaal geen hulp van te verwachten. Nu werk ik op school, dus de vakanties van de kids heb ik ook vrij. :D
Heerlijk, dat scheelt weer enorm veel geregel!

Toch kriebelt het weer om nog verder te gaan, ik weet alleen niet precies wat, ik kan alle kanten op, zowel in de zorg als in het onderwijs.
Maar ik weet als ik er weer midden in zit, dat af en toe de wanhoop toeslaat, waar ben ik aan begonnen.... =;
Misschien toch beter om nog even een jaartje rust te nemen!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 jun 2010 20:14

Dat zag ik ook idd Daphne, maar ik twijfel nu of ik wel helemaal deze richting uit wil blijven gaan. Misschien toch de Pabo afmaken, en dan het speciaal onderwijs in, of anders denk ik teamleider in een instelling zoals waar ik werk ofzo.
Maargoed, voorlopig zit ik wel goed hier, want de kosten voor zoiets vallen ook niet mee :(
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 09 jun 2010 20:19

tja, het lijkt mij ook wel leuk om nog een vervolgopleiding te gaan doen, heb alleen nog geen idee wat dan...
ik ga waarschijnlijk wel binnenkort starten met de basisscholing oncologie, maar dat is niet echt een opleiding. het lijkt me misschien nog wel leuk om op den duur ook de vervolgopleiding tot oncologieverpleegkundige te gaan doen. die duurt volgens mij 2,5 jaar. maar dan moet je eerst 2 jaar werkervaring hebben met oncologische patiënten... (voor mij zit er daarvan nu 2 maand op :wink: )
of iets op het gebied van management lijkt me ook wel leuk, alleen zijn dat meestal fulltime banen en dat zie ik voorlopig nog even niet zitten..
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 09 jun 2010 21:00

Renee schreef:Gelukkig worden mn kids ook steeds zelfstandiger en dan mn huishouden, tja dat komt nu wel op de laatste plaats... :(

Dat vind ik er bij mij dus wel inhakken, ja. Mijn kinderen zijn eigenlijk nog te klein om voor zichzelf te kunnen zorgen (2 en 6 jaar). Ik kan bijv niet overdag even voor school gaan werken omdat ik toch wel veel met de meisjes bezig ben en ze zelf ook om veel aandacht vragen. Aan de andere kant is het hier om 7 uur 's avonds stil en heb ik dus de hele avond om te leren. Wat ik dan dus ook maar elke avond doe... Ook gaat sinds kort onze jongste elke maandag naar het kdv (waar ze ook al op vrijdag is omdat ik er dan zelf werk) en de oudste zit dan op school. Zelf moet ik 's middags en 's avonds naar school. Heb ik toch iig een hele ochtend en een stukje van de middag om in alle rust te leren. Heerlijk! Gelukkig is inmiddels wel bekend dat ik m'n opleiding iets mag inkorten, ik hoef nu nog 'maar' anderhalf jaar ipv twee jaar. Scheelt toch weer.

En dat huishouden tja...je moet hier ook niet onverwachts aan de deur komen, nee =;

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 10 jun 2010 07:37

Nou ik niet meer aan het leren hoor. =; HEb er ook geen zin meer in. Ben er ondertussen 17 jr uit.

Er is hier op het bedrijf genoeg te doen, de akkerbouw, de beesten. dan nog een grote tuin, ons huis, enz enz. Ik werk gemiddeld 10 uur p/w. hier thuis. er moet er één 2x naar zwemles, onze dochter zit op dwarsfluitles. We zitten hier overal ver bij vandaan dus ik moet altijd met de auto.
Ben gewoon een ouderwetse huisvrouw. :lol:

Als we naar de titel kijken...'talenten...' die heb ik wel maar niet op het gebied van studie of zo.
Ik mag heel graag borduren, organiseer in onze kerkelijke gemeente wel eens wat. Speel af en toe het stof uit het orgel. Hier thuis maar ook wel eens in de kerk.
IEder het zijne.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 10 jun 2010 09:04

@Pannenkoek: niks mis met een huisvrouw ! Het begint er stilaan op te lijken, ook in refokringen, dat je niet meetelt als je "thuiszit". Alsof je de hele dag zit als je niet buitenshuis werkt. Al ga je maar 2 uur per week ergens een plee schrobben, mag je al zeggen dat je parttime werkt.
Zie hier moeders smorgens om 7 uur al met rode konen hun baby en peuter in de auto proppen, die heeft al een halve dag achter de rug, denk ik dan.
Hop naar het werk, 6 uur zie je hen terugkomen, ff snel een maaltijd in elkaar flansen, als hun man dat niet kan/doet, kindjes naar bed, is dat nou een leuke dag ?
Geniet je dan van je kinderen, je werk ? Dat kan ik niet geloven. Altijd draaien dan die radertjes in je hoofd, nog ff dit, o nee, file, o nee, overwerk.
Oeps, de boodschappen.
Heb een mooi boekje gekregen: Moeders in de bijbel. Daar worden allerlei levensverhalen van de moeders beschreven. Ik weet niet precies hoe oud het is, ik schat jaren 50 of zo. Ik zal een klein stukje citeren:
De kerk moeder ? Latten we eerlijk wezen: het beeld uit Openbaring 12 klopt niet meer op de werkelijkheid. Daar was de kerk de zwoegende, strijdende, bezige moeder. Nu is de kerk dame geworden, mevrouw zogezegd. Ze neemt eenvoudig een meisje voor dag en nacht om al die dingetjes op te knappen in huis - het huis des HEEREN ! Daar heeft zij geen tijd meer voor.
En wat wilt u van de duivel, dat beest vertellen ? Als u hem goed in de ogen kijkt, ziet hij er allervriendelijkst uit, hij kwispelt met zijn staart, heeft het zo goed naar zn zin tegenwoordig. Want een kerk die geen moeder meer is, die niet meer belijdt: zie ik en de kinderen die Gij mij gegeven hebt, haat de draak niet, maar heeft hij lief.

Nogmaals, ouder boekje, geschreven door ds H. Veldkamp, ik weet niet eens wie hij is (was). Maar ik kom dan toch echt tekort.

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 10 jun 2010 09:22

Nou schelpje, een beetje minder kan ook wel. Je zegt nu dat je als moeder niet meer meetelt als je geen baan hebt, maar je doet ondertussen net zo veroordelend over de vrouwen die er wel voor kiezen om (part-time) te gaan werken.
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 10 jun 2010 09:27

Nina87: ik veroordeel niet ! Ik vraag me af of dat leuk is zo.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 10 jun 2010 09:30

schelpje3 schreef:is dat nou een leuke dag ?

tuurlijk ben je moe als je terugkomt van een dag werken, maar het geeft je ook weer nieuwe energie voor de andere dagen thuis! vind ik hoor..
en ja, ik vind het toch een leuke dag geweest omdat ik weer even mezelf en 'de zuster' ben in plaats van alleen maar mama en huisvrouw (daar ik nou eenmaal niet zo houd van huish. taken) en ook wat voor andere mensen heb kunnen betekenen.

weet je, ik vind het knap dat er mensen zijn die de hele week thuis kunnen blijven (voor de kinderen). maar bij mij kwam al tijdens m'n zwangerschapsverlof openbaar dat ik dan erbij neer ga zitten omdat ik helemaal geen stok meer achter de deur heb om maarzo te zeggen. ik dacht: de badkamer en de keuken moeten nodig een grote beurt. maar dan had ik niet zo'n zin en dacht ik ach, ben toch de hele week nog vrij en volgende week en dan die week. en dan deed ik het gewoon niet. terwijl ik het nu wel in móet plannen omdat ik op een andere dag moet werken.
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 10 jun 2010 09:31

ik las het even terug, maar ik bedoel hier niet mee te zeggen dat je niks voor anderen kunt betekenen als je buitenshuis werkt hoor. tuurlijk kan dit ook op andere manieren als vanuit de kerk of vrijwilligerswerk of bezoekjes oid. maar bedoelde het dan op het gebied van verpleegkundige zorg
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

Terug naar “Archief”