Berichtdoor schelpje3 » 10 jun 2010 09:04
@Pannenkoek: niks mis met een huisvrouw ! Het begint er stilaan op te lijken, ook in refokringen, dat je niet meetelt als je "thuiszit". Alsof je de hele dag zit als je niet buitenshuis werkt. Al ga je maar 2 uur per week ergens een plee schrobben, mag je al zeggen dat je parttime werkt.
Zie hier moeders smorgens om 7 uur al met rode konen hun baby en peuter in de auto proppen, die heeft al een halve dag achter de rug, denk ik dan.
Hop naar het werk, 6 uur zie je hen terugkomen, ff snel een maaltijd in elkaar flansen, als hun man dat niet kan/doet, kindjes naar bed, is dat nou een leuke dag ?
Geniet je dan van je kinderen, je werk ? Dat kan ik niet geloven. Altijd draaien dan die radertjes in je hoofd, nog ff dit, o nee, file, o nee, overwerk.
Oeps, de boodschappen.
Heb een mooi boekje gekregen: Moeders in de bijbel. Daar worden allerlei levensverhalen van de moeders beschreven. Ik weet niet precies hoe oud het is, ik schat jaren 50 of zo. Ik zal een klein stukje citeren:
De kerk moeder ? Latten we eerlijk wezen: het beeld uit Openbaring 12 klopt niet meer op de werkelijkheid. Daar was de kerk de zwoegende, strijdende, bezige moeder. Nu is de kerk dame geworden, mevrouw zogezegd. Ze neemt eenvoudig een meisje voor dag en nacht om al die dingetjes op te knappen in huis - het huis des HEEREN ! Daar heeft zij geen tijd meer voor.
En wat wilt u van de duivel, dat beest vertellen ? Als u hem goed in de ogen kijkt, ziet hij er allervriendelijkst uit, hij kwispelt met zijn staart, heeft het zo goed naar zn zin tegenwoordig. Want een kerk die geen moeder meer is, die niet meer belijdt: zie ik en de kinderen die Gij mij gegeven hebt, haat de draak niet, maar heeft hij lief.
Nogmaals, ouder boekje, geschreven door ds H. Veldkamp, ik weet niet eens wie hij is (was). Maar ik kom dan toch echt tekort.