Joran van der Sloot, schuldig of niet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

scheermes
Luitenant
Luitenant

Re: Joran van der Sloot, schuldig of niet?

Berichtdoor scheermes » 08 jun 2010 21:06

Het wordt er niet veel beter op voor Joran: Twee meisjes vermist na verblijf Joran in Colombia
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 08 jun 2010 22:27

Loucom schreef:Het staat ook in meer kranten. We zullen wel zien wat er blijkt.

Zal mezelf maar quoten, anders wordt het zo meteen verwijderd.
Leef je droom.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 09 jun 2010 05:46

Kort door de bocht reaktie van mij, Okay, maar het is wel anders of iemand door ziekte overlijd (je man ofzo) en ik onderschat het verdriet niet dan. Maar hoe vind je het als je zoon (waar je toch van houdt en die je hebt opgevoed) zoiets doet en dan in de gevangenis zit. En je bent altijd de moeder van......
Ik denk dat mensen die van der Sloot als achternaam hebben er op het moment ook spuugzat van hebben. O... ben je familie???
Tuurlijk weet ik van mensen die nooit boven het verdriet van een verlies uitkomen, maar dit lijkt me allerverschrikkelijkst.

toppie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor toppie » 09 jun 2010 06:13

Inderdaad is dat wezenlijk anders, daar heb je gelijk in!
Als ik stil opluister wat een verdriet dat geeft als ouder, is dat anders als dat je man/vrouw/kind verliest door de dood.
Je wordt ook altijd geconfronteerd met de achternaam, ben jij familie van....
De overige kinderen in het gezin van m ijn vriendin zijn ook kapot, van klein tot groot.
Nergens kunnen ze komen of er is wel een confrontatie met...
De jongste zat 3 jaar na dato op een ander voortgezetonderwijs als de rest van de kinderen,had de klas niets verteld uit schaamte en angst.
Iemand tikte uit geintje de achternaam van dat kind in op google.
Pats, rood scherm!
Het bewuste kind is compleet er onder door gegaan, heeft nu nog steeds prof. hulp.
De straf zit er bijna op, maar het gezin ligt verscheurd.
De anderen verwijten de dader dat hij ook hun onbezorgde jeugd en toekomst heeft verwoest.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 09 jun 2010 08:06

toppie schreef:Inderdaad is dat wezenlijk anders, daar heb je gelijk in!
Als ik stil opluister wat een verdriet dat geeft als ouder, is dat anders als dat je man/vrouw/kind verliest door de dood.
Je wordt ook altijd geconfronteerd met de achternaam, ben jij familie van....
De overige kinderen in het gezin van m ijn vriendin zijn ook kapot, van klein tot groot.
Nergens kunnen ze komen of er is wel een confrontatie met...
De jongste zat 3 jaar na dato op een ander voortgezetonderwijs als de rest van de kinderen,had de klas niets verteld uit schaamte en angst.
Iemand tikte uit geintje de achternaam van dat kind in op google.
Pats, rood scherm!
Het bewuste kind is compleet er onder door gegaan, heeft nu nog steeds prof. hulp.
De straf zit er bijna op, maar het gezin ligt verscheurd.
De anderen verwijten de dader dat hij ook hun onbezorgde jeugd en toekomst heeft verwoest.

precies en dat bedoel ik nu. Als je man/kind of naast familielid overlijd door ongeluk of ziekte kan je overal met je verhaal terecht en is er allicht een luisterend oor. En in zon geval kijkt iedereen je al achterdochtig aan voordat je het verhaal doet.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 09 jun 2010 09:00

Ik vind het Nederlandse recht wat dat betreft soms veel te soepel. Als je niks ernstigs te verbergen hebt, valt daar ook niet over te zeuren. Ze komen heus niet zonder reden aan je spullen, laptop etc.
Je hoort mij niks goeds zeggen over de situatie in de gevangenissen enz daar hoor, want dat is weinig goeds.
Maar volgens Nederlanders ben je al zielig als je per ongeluk zonder balkje voor je hoofd wordt gepubliceerd :?
pobody's nerfect

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 09 jun 2010 09:06

@Jo'tje, er gaat wel eens wat mis he ? Bij een collega van mijn man is eens een peloton speciaal opgeleide politie binnengevallen (nou ja gevallen, de deur ingetrapt) midden in de nacht. Ze werden meegenomen, het ging nogal agressief, met wapens, honden etc.
Totdat op het bureau bleek: HET WAS HET HUIS ERNAAST ! :oops:
Ze mochten weer naar huis, kregen later een excuusje maar het had grote impact, zeker op de kinderen.
Deze man is Surinamer, hoogopgeleid, en maakt zelf de hardste grappen over het zwart zijn, discriminatie e.d.
Ze zoeken idd niet ZOMAAR in je laptop, maar je moet er niet aan denken dat ze zich in jouw huisnummer vergissen.
Als je ONTERECHT vastgezet wordt, is dat heel mensonterend.
Zie professor Smalhout, afgelopen weekeinde ! Hij kreeg er een levensbedreigende hoge bloeddruk van.
Ik ben ook van de hoge straffen, maar je moet wel eens nuanceren, als je het verhaal er achter kent.

Annet76
Mineur
Mineur

Berichtdoor Annet76 » 09 jun 2010 09:13

Vreemd, maar de hele situatie zo eens overdenkend, weet ik niet of ik nou medelijden met die jongen moet hebben, of juist niet....
Joran is zichtbaar aangeslagen, hij is nu langzamerhand ontnuchterd van alle drank en drugs en de hele wereldpers valt over hem heen. Hij lijkt het zelf niet eens te beseffen. Hij kijkt behoorlijk 'wazig' van hem af.

Ondanks dat hij alle schijn tegen heeft, ondanks dat hij beslist geen faaie reputatie heeft, is óók gewoon mens en heeft hij wellicht ons gebed harder nodig dan wie ook.
En daarom is het waarschijnlijk nog beter om voor hem te bidden als mens, dan ons af te geven op zijn daden!

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 09 jun 2010 09:15

Schelpje3, nou noem je weer zo'n extreem verhaal. Vergissen in het huisnummer tijdens een inval gebeurt echt zélden! Maar sneu voor de kids die daar bij betrokken zijn.
Maar dan nog: als ouders hoef je toch niet bang te zijn als ze in je huis komen? Als het goed is heb je niets verkeerds gedaan. Natuurlijk schrik je je een hoedje als je zo slecht behandeld wordt en dat is erg triest. Maar daar ging het me niet om. Het gaat er meer om dat er zielig wordt gedaan over het vrijgeven van die beelden enz. Eigenlijk is er niets bijzonders te zien. Het zou me trouwens niets verbazen dat de regering daar een flinke vinger in de pap heeft als het gaat om welke beelden er 'gelekt' worden. Die lekken zijn volgens mij behoorlijk georganiseerd.
pobody's nerfect

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 09 jun 2010 09:16

Annet76 schreef:Vreemd, maar de hele situatie zo eens overdenkend, weet ik niet of ik nou medelijden met die jongen moet hebben, of juist niet....
Joran is zichtbaar aangeslagen, hij is nu langzamerhand ontnuchterd van alle drank en drugs en de hele wereldpers valt over hem heen. Hij lijkt het zelf niet eens te beseffen. Hij kijkt behoorlijk 'wazig' van hem af.

Ondanks dat hij alle schijn tegen heeft, ondanks dat hij beslist geen faaie reputatie heeft, is óók gewoon mens en heeft hij wellicht ons gebed harder nodig dan wie ook.
En daarom is het waarschijnlijk nog beter om voor hem te bidden als mens, dan ons af te geven op zijn daden!

Waar haal jij vandaan dat hij onder invloed was van drank en drugs? Die jongen zit al dagen vast!
pobody's nerfect

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 09 jun 2010 09:20

Hij kijkt nu wazig omdat hij niet meer onder invloed is van de oppeppers. Hij is dus nu zichzelf.
Zijn "streepjescode" klopte van huis uit niet, en zeker onder de invloed van die zooi, zeker in combi !! ging het helemaal mis.
Ik weet bijna zeker dat als wij ons laten vollopen met drank en daarbij een snuifje nemen, we wellicht tot hetzelfde in staat zouden zijn. nl flippen.
Maar ik heb nu al meerdere psychiaters over hem gehoord (o.a. dhr Ernst Ameling) en ze hebben het toch allen over een psychopaat. Fantast. Leugenaar.
Hij had kennelijk ook de mogelijkheden om over de wereld te gaan zwerven.
Zou nou niemand het hebben zien aankomen in zijn familie ? Zijn oma leefde 5 jr geleden ook nog. Of was het binnenskamers een lieve jongen, die geen vlieg kwaad deed ?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 09 jun 2010 09:22

Nou Jo'tje zo extreem was het niet hoor. Het gebeurt echt wel vaker, niet alleen huisnummer, maar de verkeerde man, verkeerde auto.
Het komt niet altijd in het nieuws, dit "geval" dus ook niet.
Je kunt ook de schiedamse parkmoord (verkeerde dader) puttense moordzaak, nemen. Wist de politie/recherche toch ook zeker.

Annet76
Mineur
Mineur

Berichtdoor Annet76 » 09 jun 2010 09:52

Jo'tje schreef:
Annet76 schreef:Vreemd, maar de hele situatie zo eens overdenkend, weet ik niet of ik nou medelijden met die jongen moet hebben, of juist niet....

Waar haal jij vandaan dat hij onder invloed was van drank en drugs? Die jongen zit al dagen vast!

Goed lezen! Hij WAS onder invloed van drank en drugs...Hij is NU ontnuchterd...
Ik heb een vaag vermoeden dat hij - voor hij werd opgepakt - toch wel enige drugs en of drank nuttigde.
Nu hij is opgepakt gaat dat niet meer en dus zal hij nu langzaam bij zijn positieven komen.
Dat is hem aan te zien.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 09 jun 2010 10:24

Misschien slaapt hij niet al te best vanwege de huidige omstandigheden.
Misschien is hij grieperig.
Misschien wordt hij moe van al die politiemannen.
Misschien heeft hij 25 km hardgelopen.

... Speculaties :)
pobody's nerfect

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 09 jun 2010 10:29

Jo'tje, 25 kilometer, in een cel van 3 x 3 ? :lol:

Terug naar “Archief”