Berichtdoor Mortlach » 07 jun 2010 17:42
Ondertussen ook nog behoorlijk ver in Prince of Persia, The Forgotten Sands, en dat spel is qua level-design toch wel erg amusant. De routes die je door de ruimtes moet afleggen zijn altijd wel redelijk duidelijk, maar vergen een fijn ritme van knoppen drukken.
Eén van je krachten is bijvoorbeeld dat je water kan bevriezen om zo tegen bevroren watervallen op te rennen of waterstralen die uit de muur komen als trapeze kan gebruiken. Wat je dus soms tegenkomt is een afgrond met twee van die waterstralen en een watervalletje in het midden. Je moet het water bevriezen om aan de eerste straal te kunnen gaan hangen, maar dan kun je dus niet door de waterval. Het is dus springen, bevriezen, springen, snel loslaten om door de waterval heen te komen, snel weer bevriezen om aan de volgende straal te gaan hangen. Het geeft behoorlijk wat voldoening als je je succesvol door zo'n hindernisbaan gewerkt hebt.
Op dit moment kan ik ook hele stukken muur massief of juist niet maken, en teleporteren op bepaalde punten. Er moeten niet al te veel krachten meer bijkomen, want anders kom ik straks vingertjes tekort.
Alleen het vechten is drie keer niks. De aanvallers zijn behoorlijk sloom en je hebt een zeer beperkt arsenaal aan aanvalsbewegingen. Ook als er wat grotere monsters verschijnen is de beste tacktiek tussen zijn benen gaan staan, want dan kunnen ze je niet raken, en vervolgens dat grote monster het legertje kleinere monsters aan gort laten slaan. Maar spannend wordt dat allemaal niet.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw