Kinderwens

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

vpk
Majoor
Majoor

Re: Kinderwens

Berichtdoor vpk » 07 jun 2010 22:23

LauraC schreef:We hopen allemaal met je mee dat het voor september raak is, Sterretje!

8>)
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 08 jun 2010 07:45

vpk schreef:
LauraC schreef:We hopen allemaal met je mee dat het voor september raak is, Sterretje!

8>)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 08 jun 2010 07:54

trijntjejohanna schreef:
vpk schreef:

8>)

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 08 jun 2010 08:00

[quote="liefie"][quote="trijntjejohanna"][quote="vpk"][quote="LauraC"]We hopen allemaal met je mee dat het voor september raak is, Sterretje![/quote]
8>)[/quote][/quote][/quote]

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 08 jun 2010 10:25

Heel spannend Sterretje!!
Wens je van harte toe dat je toch nog voor sept zwanger mag worden!!
Zie je er tegenop op in sept te starten met behandelen als je dan niet zwanger bent?
Succes en sterkte voor nu!

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 09 jun 2010 09:49

Tegenop zien: beetje dubbel. Wisten al heel lang dat het zou moeten. Dat ons dochtertje spontaan is geboren is ook heel wonderlijk. Zie er meer tegenop dat ik steeds vrij moet nemen van mijn werk, oppas moet zoeken e.d. En de rest... we laten het over ons heenkomen en we zien wel. We hebben wel voor onszelf afspraken gemaakt. Als we alleen via behandelingen zwanger kunnen worden komen er nog max twee kinderen (en we wilden altijd erg graag een groot gezin :x ) En we stoppen ermee als ons dochtertje 10 is. Dan is het goed geweest, je kunt anders blijven doorgaan en proberen.
Tenminste.. zo staan we er nu in.
Time flies when you have none!

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 09 jun 2010 10:46

Sterretje: Denk dat het wel verstandig is dat je afspraken maakt hierover!

Al het gedoe om de behandelingen heen is idd zwaarder als de behandeling zelf, is onze ervaring.
Dat geplan en vrij vragen tig keer word je soms gewoon dol van en je voelt je steeds schuldiger dat je anderen ermee belast...

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 09 jun 2010 15:13

Ja, dat lijkt mij ook zwaar. En je moet dan op je werk ook uitleggen waarom je niet komt werken, dat is ook best lastig.
Afbeelding

Hortensia
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hortensia » 09 jun 2010 18:41

Daar heb ik nooit moeite mee gehad. Alle drie de keren gewoon naar het ziekenhuis gegaan wanneer dat nodig was. Alleen bij poging 1 heb ik mijn manager daarvan in kennis gesteld, was totaal geen probleem. De tweede en derde keer heb ik het zelf gewoon geregeld (collega aanwezig als ik er niet was). Ik voelde en voel me daar dan ook gelukkig helemaal niet schuldig over, ik heb er ook niet voor gekozen?

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 09 jun 2010 19:25

Ik zou me ook niet schúldig voelen, het is meer, dat je dan al je collega's 'moet' inlichten, dat je soms op het laatste moment vervanging moet zien te regelen, etc. Dat is gewoon een heel gedoe, vooral in de zorg.
Afbeelding

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 10 jun 2010 08:07

Hier voel ik met schuldig over het vrij nemen omdat ik dan de oppaskinderen niet kan laten komen en dan moeten de moeders weer een andere oppas regelen, dan zit die oppas door mijn schuld met een aantal kinderen om op te passen.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 10 jun 2010 08:32

Maar het is niet jouw Schuld! Sorry hoor, maar als je je al schuldig moet voelen voor medische behandelingen..?
Iemand die voor andere lichamelijke onderzoeken moet kijk je daar toch ook niet op aan? En als je het idee hebt dat andere mensen je er wel op aankijken zou ik echt gewoon hard het gesprek aangaan...
pobody's nerfect

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 10 jun 2010 11:53

Het ís gewoon vervelend om steeds weg te moeten, en je afdeling weet waar je naar toe gaat.
Het is anders dan even naar je tennisarm laten kijken hoor!
Ik vind het iets wat heel erg privé is, maar wat je tov je (sommige) collega's niet privé kan houden.
Je gaat hen normaal gesproken toch ook niet vertellen dat je graag kinderen wilt, en wanneer je gaat vrijen? [-(

Hortensia
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hortensia » 10 jun 2010 15:30

Anne 80 schreef:Het ís gewoon vervelend om steeds weg te moeten, en je afdeling weet waar je naar toe gaat.
Het is anders dan even naar je tennisarm laten kijken hoor![-(

Dat is waar, een tennisarm is iets anders. Maar toch heb ik er altijd heel open ingestaan. Niet rondgebazuind, dat is ook totaal niet nodig, niet de hele afdeling hoeft op de hoogte te zijn natuurlijk. Maar als je er probeert niet te gespannen mee om te gaan, durven collega's ook eerder aan je te vragen hoe het is verlopen en hoe het met je gaat. Dat vond ik ook wat waard.

En wanneer mijn man en ik vrijen, daar heeft inderdaad niemand wat mee te maken. Maar behandelingen in het ziekenhuis zie ik toch echt iets anders dan lekker samen vrijen... Het is blijkbaar voor iedereen verschillend hoe we daar in staan!
Laatst gewijzigd door Hortensia op 10 jun 2010 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 10 jun 2010 15:32

Ja, inderdaad, Anne. Bij mij zijn een aantal collega's wel van onze uitblijvende kinderwens op de hoogte, maar dat zijn dan wel de collega's die ik vertrouw en met wie ik een goede band heb. Met de rest kan ik ook prima, hoor, maar die vertrouw ik niet zulke intieme privézaken toe. Bovendien ben ik van mening dat je privé en werk zoveel mogelijk gescheiden moet houden (wat mij, al zeg ik het zelf, goed afgaat), dus vertel ik zulke dingen ook liever niet.

@Hortensia: Mee eens, de collega's die op de hoogte zijn, durven mij er ook naar te vragen omdat ik hen die openheid geef, maar dat wil niet zeggen dat iedereen dat dan maar moet weten ook niet (in jullie geval) waarom en wanneer je naar het zh moet. Dat zijn dingen die ik bij bepaalde collega's liever voor me houd.
Afbeelding

Terug naar “Archief”