Gezin en huishouding deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor pannenkoek » 07 jun 2010 22:09

vpk schreef:
Jo'tje schreef:Waait het dan aan 1 kant niet makkelijk tegen de muur aan? Dat lijkt me niet zo lekker met schone was.
Wij hebben een los rekje wat we boven op het dakterras zetten. Gaat eigenlijk wel prima tot nu toe.
Als de winter eraan komt wil ik eens kijken of we in de logeerkamer bijv. zo'n leifheitding kunnen hangen met lijnen die je er uit kunt trekken. Want altijd zo'n rek in huis is ook niet wat.

wij hadden ook zo'n geval met uittreklijnen..wat een flutding! het bleef helemaal niet goed zitten. soms knalde die zo van de muur af als er iets te veel was aan hing en hij ging ook erg doorhangen. mijn pa heeft nu wat haken in de muur geboord en daar gewoon waslijndraad tussen gespannen, dat werkt een stuk beter!

Wij hadden ook zo'n ding aan de muur, met die uittrek lijnen.
Gebruik ik nooit meer. Heb al jaren een droger. We hebben een heel vochtig huis dus drogen wil slecht, en dan breng ik er nog meer vocht in terwijl het eruit moet.
Truien hang ik wel aan een klein rekje. en bij mooi weer in de winter hang ik het ff aan de dakgoot van de schuur. Maar ik heb heel de winter geen zon in de tuin dus de was gaat van okt. tot april in de droger.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 08 jun 2010 06:32

Mijn ouders hadden in de garage ook een uittrekwaslijn maar wat een ondingen mijn ma heeft het volgens mij 1 keer gebruikt en nu hangt hij er nog ongebruikt. Wat iemand anders al zei dan kun je beter zelf waslijnen spannen.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 08 jun 2010 07:32

dat lijkt mij idd heel onhandig ja zulke wasrekken....... Die AG liet zien lijkt mij wel handig maar dan moet ik m'n bank verplaatsen :lol: of de was schoon blijft is de vraag, ligt er aan in welke hoek je m plaatst denk ik. Wij hebben maar 1 stuk muur van de buren daar zal ie moeten hangen en anders kan ik m nergens kwijt.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 08 jun 2010 07:38

@kwebbel, en een droogmolen dan? Die kun je desnoods in je tuin zetten. De pijp zit toch in de grond, dus niemand die het ziet.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 08 jun 2010 07:39

@kwebbel, en een droogmolen dan? Die kun je desnoods in je tuin zetten. De pijp zit toch in de grond, dus niemand die het ziet.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 08 jun 2010 07:40

pannenkoek schreef:@kwebbel, en een droogmolen dan? Die kun je desnoods in je tuin zetten. De pijp zit toch in de grond, dus niemand die het ziet.

foutje, dat is 2keer.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 08 jun 2010 08:59

Heb ik dat!!!! M'n identiteitspas in de ondergrondse container gemikt met m'n oude portemonnee!!!!! ](*,) ik dacht dat ik alles had leeggehaald... nou niet dus! En de container is toevallig gisteren geleegd dus die ligt ergens te smeulen.......
Nu moet ik eerst naar de politie om daar een vermissingsformulier in te vullen, met dat "bewijs" moet ik naar de gemeente om een nieuwe aan te vragen. 44 euro voor een nieuwe en 21.50 voor administratiekosten... stelletje &%(@#*&@&!!!!! nou ja, goed ik heb er toch één nodig en ik ga over 2 weken op vakantie dus ik moet m echt hebben....... nu heb ik er tenminste wel één met 2 namen 8)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 08 jun 2010 09:24

Tsja, het is vervelend maar op zich erg logisch dat je er voor moet dokken aangezien het toch je eigen schuld is.

Als je wordt overvallen en je portemonnee wordt gejat krijg je vervolgens bij de politie ook een boete omdat je je niet kunt identificeren. Dat is dan weer idioot.
pobody's nerfect

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 08 jun 2010 09:26

Zo ja, da's balen!

Nou sterkte ermee.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 08 jun 2010 11:08

Jo'tje schreef:Tsja, het is vervelend maar op zich erg logisch dat je er voor moet dokken aangezien het toch je eigen schuld is.

Als je wordt overvallen en je portemonnee wordt gejat krijg je vervolgens bij de politie ook een boete omdat je je niet kunt identificeren. Dat is dan weer idioot.
tsja, eigen schuld? Heb het perongelijk gedaan........ 8) maar ik doelde meer op de 21.50 euro administratiekosten. Ze sporen niet. En ook nog eens 2x vingerafdrukken van 2 wijsvingers en 2 duimen. Je zou er maar als oudje staan.. dan moet je 3x wijsvingers en 3x je beide duimen laten afdrukken. Werkt dat niet dan alle 10 de vingers DRIE KEER !! Ze zijn gek geworden daar......
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 08 jun 2010 11:12

Tja, het lijkt mij ook logisch dat je ervoor moet dokken, je hebt zelf die portemonnee niet goed nagekeken... En ja, voor vingerafdrukken moet je ook betalen.
Afbeelding

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 08 jun 2010 11:18

Nee hoor! Voor de vingerafdrukken hoefde ik niet te betalen......... denk ik. Het was gewoon 65 euro. Maar goed, het is logisch dat ik voor een nieuwe moet betalen. Maar alleen omdat je m kwijt ben (hetzij zakkenrollerij, vermissing, gestolen of zelf gedumpt), je moet er gewoon 3x meer voor betalen dan dat je een nieuwe aanvraagt omdat ie verlopen is.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 08 jun 2010 11:30

De kosten voor die vindgerafdrukken zijn gewoon de administratiekosten. Ach ja, de overheid/politie moet er blijkbaar veel aan verdienen...

Wat betreft was drogen: dat kan hier ook niet buiten. Binnen is ook geen optie, omdat de katten er dan in gaan hangen, of ik zou een rek op de zolderkamer moeten zetten. Maar daar is het behoorlijk vochtig en droogt het nauwelijks.
Afbeelding

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 08 jun 2010 11:35

Balen Kwebbel.

Met die Brabantia droog'molen' aan de muur, heb ik echt geen last van dat de was tegen de muur aan komt.
Maar goed, heb dan ook nooit harde wind in onze tuin.

Ik had binnen ook zo'n Leifheit geval, met waslijnen die je er uit trekt.
Werkte bij mij wel goed hoor. Het hangt een beetje door, maar dat maakte daar niet uit.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 08 jun 2010 14:44

pannenkoek schreef:@kwebbel, en een droogmolen dan? Die kun je desnoods in je tuin zetten. De pijp zit toch in de grond, dus niemand die het ziet.
we hebben onze tuin laten betegelen en ik wil geen risico nemen om er nu één tegel uit te halen. Ach ik kan ook zo'n voet kopen en die op de grond neerzetten
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Terug naar “Archief”