Joran van der Sloot, schuldig of niet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Kris
Mineur
Mineur

Re: Joran van der Sloot, schuldig of niet?

Berichtdoor Kris » 06 jun 2010 19:49

Heb jij getuigenverklaringen gehoord dan of enorm overtuigend bewijs gezien op de camerabeelde na waarop ze de hotelkamer betreden en waarop je hem later alleen naar buiten ziet komen?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 06 jun 2010 20:33

Kris schreef:Heb jij getuigenverklaringen gehoord dan of enorm overtuigend bewijs gezien op de camerabeelde na waarop ze de hotelkamer betreden en waarop je hem later alleen naar buiten ziet komen?

Aangezien ik geen deel uitmaak van enig Peruaans onderzoeksteam, nee, maar op een gegeven moment is genoeg ook genoeg he? Zeker, als hij in een gedegen rechtszaak alsnog onschuldig bevonden wordt, zal ik het direct geloven. Maar ik zou zeker geen geld inzetten op die uitkomst.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 06 jun 2010 21:20

Dat inluizen is ook nog door mijn hoofd geschoten .Joran heeft een wereldwijde reputatie dat hij Natalee heeft vermoord. Nu vind ik het ook bar toevallig dat net op zijn kamer en net op 30 mei weer een meisje vermoord wordt gevonden. Het lijkt me dat als je een moord wilt plegen dit niet in de hotelkamer doet die op jou naam staat, dit is natuurlijk wel ontiegelijk stom en uitdagend.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 06 jun 2010 21:44

pol schreef:Dat inluizen is ook nog door mijn hoofd geschoten .Joran heeft een wereldwijde reputatie dat hij Natalee heeft vermoord. Nu vind ik het ook bar toevallig dat net op zijn kamer en net op 30 mei weer een meisje vermoord wordt gevonden. Het lijkt me dat als je een moord wilt plegen dit niet in de hotelkamer doet die op jou naam staat, dit is natuurlijk wel ontiegelijk stom en uitdagend.

Die wereldwijde reputatie valt reuze mee. Het heeft even de aandacht gehad van de media in Nederland en de VS en daarmee hield het wel op. Voor het erin luizen zijn evengoed dezelfde argumenten te bedenken.

Ik verwacht wel dat Joran zo ontiegelijk stom is om zo'n blunder te begaan en om dan ook nog eens te denken ermee weg te komen.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 07 jun 2010 08:23

Er zijn inmiddels beelden vrijgegeven> DAT snap ik niet. Waarom ? Wel had die gozer een hoop geld op zak, uit allerlei landen !
ZO rijk was zijn pa nu ook weer niet, allemaal "eerlijk" verdiend met pokeren ? Hij zal toch ook wel eens verloren hebben ?
Wat een miezerig leven heeft zo'n jongen eigenlijk !
Had ALLE kansen, pa had geld genoeg om een goede opleiding te bekostigen, en dan zo te leven :cry:
Inmiddels is bewezen dat hij geld ontvangen van familie Holloway, als alles betaald zou zijn, zou hij aanwijzen waar het lichaam van Natalee ligt.
Dat pleit dan toch tegen hem ?
Vooralsnog behandelt de politie hem wel goed in Peru. Hij heeft een bedje in zn cel en krijgt 3 x per dag warm weten, bleeeh, moet er niet aan denken, net uit bed en warme maaltijd....

Annet76
Mineur
Mineur

Berichtdoor Annet76 » 07 jun 2010 08:45

schelpje3 schreef:Er zijn inmiddels beelden vrijgegeven> DAT snap ik niet. Waarom ? Wel had die gozer een hoop geld op zak, uit allerlei landen !
ZO rijk was zijn pa nu ook weer niet, allemaal "eerlijk" verdiend met pokeren ? Hij zal toch ook wel eens verloren hebben ?
Wat een miezerig leven heeft zo'n jongen eigenlijk !
Had ALLE kansen, pa had geld genoeg om een goede opleiding te bekostigen, en dan zo te leven :cry:
Inmiddels is bewezen dat hij geld ontvangen van familie Holloway, als alles betaald zou zijn, zou hij aanwijzen waar het lichaam van Natalee ligt.
Dat pleit dan toch tegen hem ?
Vooralsnog behandelt de politie hem wel goed in Peru. Hij heeft een bedje in zn cel en krijgt 3 x per dag warm weten, bleeeh, moet er niet aan denken, net uit bed en warme maaltijd....

Het is maar goed dat niet alle mensen zo eenvoudig te beïnvloeden zijn door de media als jij en dat er ook nog mensen zijn die wél zelf na kunnen denken.
Het lijkt wel alsof je betrokken bent bij het recherche-onderzoek, zo praat je over Joran, zijn familie én zijn zaak!

Een klein beetje terughoudendheid zou wel op z'n plaats zijn..

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 07 jun 2010 09:14

@Annet76: tjonge, dat hij jou niet als advocaat vraagt.

Annet76
Mineur
Mineur

Berichtdoor Annet76 » 07 jun 2010 09:16

schelpje3 schreef:@Annet76: tjonge, dat hij jou niet als advocaat vraagt.

Heeft hij al gedaan; maar ik heb helaas moeten afzeggen; te druk met alle rechercheurs op het refoweb. :mrgreen:

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 07 jun 2010 12:37

schelpje3 schreef:Er zijn inmiddels beelden vrijgegeven> DAT snap ik niet. Waarom ?

Blijkbaar is dat daar gebruikelijk. In Engeland en Ierland kom je als je wordt gearresteerd voor winkeldiefstal ook met je naam én adres in de krant.

Wel had die gozer een hoop geld op zak, uit allerlei landen !

Als je goed kunt pokeren valt daar best een hoop geld mee te verdienen hoor.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 07 jun 2010 12:50

Annet76 schreef:Een klein beetje terughoudendheid zou wel op z'n plaats zijn..

Ik vind dat er behoorlijk terughoudend gereageerd wordt. Ik lees vooral dat mensen vermoeden/denken dat ie gewoon schuldig is, maar nergens zie ik mensen roepen dat ie zonder proces van een klip gegooid moet worden ofzo.

Annet76
Mineur
Mineur

Berichtdoor Annet76 » 07 jun 2010 14:00

Mortlach schreef:
Annet76 schreef:Een klein beetje terughoudendheid zou wel op z'n plaats zijn..

Ik vind dat er behoorlijk terughoudend gereageerd wordt. Ik lees vooral dat mensen vermoeden/denken dat ie gewoon schuldig is, maar nergens zie ik mensen roepen dat ie zonder proces van een klip gegooid moet worden ofzo.

Dat begrijp ik niet helemaal, wat bedoel je precies?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 07 jun 2010 14:31

Annet76 schreef:Ik vind dat er behoorlijk terughoudend gereageerd wordt. Ik lees vooral dat mensen vermoeden/denken dat ie gewoon schuldig is, maar nergens zie ik mensen roepen dat ie zonder proces van een klip gegooid moet worden ofzo.

Dat begrijp ik niet helemaal, wat bedoel je precies?[/quote]

Wat ik zeg. Het is nieuws en daar proberen we een mening over te vormen met de info die naar buiten komt. Wat ik voornamelijk zie hier is dat men zegt "het ziet er bijzonder verdacht uit". Volgens mij heeft nog niemand Joran al schuldig verklaard en staan we met de stenen al in onze hand om het vonnis te voltrekken. Dat vind ik behoorlijk terughoudend.

We doen zo ons best om heel politiek correct "je bent pas schuldig als er uitspraak is gedaan" te zijn, maar laten we eerlijk zijn; hij kan het natuurlijk ook gewoon echt gedaan hebben.

Annet76
Mineur
Mineur

Berichtdoor Annet76 » 07 jun 2010 14:37

Mortlach schreef:
Annet76 schreef:Ik vind dat er behoorlijk terughoudend gereageerd wordt. Ik lees vooral dat mensen vermoeden/denken dat ie gewoon schuldig is, maar nergens zie ik mensen roepen dat ie zonder proces van een klip gegooid moet worden ofzo.

Wat ik zeg. Het is nieuws en daar proberen we een mening over te vormen met de info die naar buiten komt. Wat ik voornamelijk zie hier is dat men zegt "het ziet er bijzonder verdacht uit". Volgens mij heeft nog niemand Joran al schuldig verklaard en staan we met de stenen al in onze hand om het vonnis te voltrekken. Dat vind ik behoorlijk terughoudend.

We doen zo ons best om heel politiek correct "je bent pas schuldig als er uitspraak is gedaan" te zijn, maar laten we eerlijk zijn; hij kan het natuurlijk ook gewoon echt gedaan hebben.[/quote]

Hij kan het ook écht niet gedaan hebben.
Dat is niet aan ons om te bepalen; daar hebben rechters voor. Het is toch alleen maar goed als we daar wat terughoudend in zijn en ons niet laten meeslepen door allerlei media berichten?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 07 jun 2010 14:59

Mortlach schreef:

We doen zo ons best om heel politiek correct "je bent pas schuldig als er uitspraak is gedaan" te zijn, maar laten we eerlijk zijn; hij kan het natuurlijk ook gewoon echt gedaan hebben.[/quote]

Ja gek he, je blijft een gevoel hebben, dat [i]kan[i] bijna geen toeval meer zijn. Bij de 2 van Putten had ik dat wel. Ik bedoel, ik vond ze eigenlijk altijd onschuldig. Toen ze toch werden veroordeeld, was ik verbaasd, tot dan het tegendeel bewezen werd.
Je kunt je google pagina niet voor je neus zetten, of er is alweer een bericht over JvdS.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 07 jun 2010 15:02

Annet76 schreef:Hij kan het ook écht niet gedaan hebben.
Dat is niet aan ons om te bepalen; daar hebben rechters voor. Het is toch alleen maar goed als we daar wat terughoudend in zijn en ons niet laten meeslepen door allerlei media berichten?

Wie laat zich meeslepen? Ik zeg toch dat ik vind dat er hier behoorlijk koel gereageerd wordt. Niemand schreeuwt om zijn bloed. Ik wil alleen zeggen dat het me bijzonder zou verbazen als ie het niet gedaan heeft. Of ben ik nou meegesleept door de media?

Terug naar “Archief”