VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Re: VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

Berichtdoor schelpje3 » 05 jun 2010 21:15

DAAR heb jij een punt !

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 05 jun 2010 21:49

Sportevenementen hebben nu eenmaal de neiging om veel aandacht te trekken, zeker als ze maar om de paar jaar gehouden worden. De tour de France is elk jaar weer een feest, als je d'r van houdt, schaatsen, Olympische Spelen, en ja, ook het WK voetbal. In hoeverre je je erdoor laat meeslepen heb je voor een groot deel zelf in de hand.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 06 jun 2010 09:35

Sinds ik van de week heb gehoort dat er 40.000!! prostituees naar zuid-afrika gaan om te voorkomen dat de zuid-afrikaanse meisjes en vrouwen massaal aangerand en verkracht worden ben ik er FEL op tegen om ook maar een cent daaraan mee te betalen door alleen al tv te kijken, waar dus het kijkcijfer van stijgt en er dus aan mij verdient word.

Kris
Mineur
Mineur

Berichtdoor Kris » 06 jun 2010 10:33

Schipje schreef:Sinds ik van de week heb gehoort dat er 40.000!! prostituees naar zuid-afrika gaan om te voorkomen dat de zuid-afrikaanse meisjes en vrouwen massaal aangerand en verkracht worden ben ik er FEL op tegen om ook maar een cent daaraan mee te betalen door alleen al tv te kijken, waar dus het kijkcijfer van stijgt en er dus aan mij verdient word.

Dat ligt ook nogal aan de cultuur aldaar. Dat was namelijk niet het geval bij de vorige toernooien. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de Zuid-Afrikanen vooral bang zijn dat Zuid-Afrikanen zich vergrijpen aan meisjes en vrouwen van alle rassen. Fans van andere landen wordt niet voor niets aangeraden alleen met een groep en onder begeleiding te reizen. Het is een achterlijk onveilig land. Dat was het al en dat is het ook nu.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 06 jun 2010 11:36

Schipje schreef:Sinds ik van de week heb gehoort dat er 40.000!! prostituees naar zuid-afrika gaan om te voorkomen dat de zuid-afrikaanse meisjes en vrouwen massaal aangerand en verkracht worden ben ik er FEL op tegen om ook maar een cent daaraan mee te betalen door alleen al tv te kijken, waar dus het kijkcijfer van stijgt en er dus aan mij verdient word.

Ik kan me je gevoel wel voorstellen, maar toch klopt je redenatie niet helemaal. Kijkcijfers hebben alleen effect op de prijzen van de reclameblokken. Die reclameblokken zullen grotendeels al verkocht en betaald zijn, dus of je nou kijkt of niet maakt niets uit. Daarbij verdienen alleen de televisiezenders die de reclame uitzenden er aan, niet de organisatie die de rechten van de wedstrijden verkocht heeft. Daarbovenop zullen die prostituees niet op officiële uitnodiging van de FIFA naar ZA komen. Maar goed, nogmaals, ik kan me je gevoel wel voorstellen.

Aan de andere kant is het van alle tijden dat prostituees worden aangetrokken door mensenmassa's. Romeinse veroveringslegers werden gevolgd door groepen burgers van allerlei allooi die wilde verdienen aan de legionairs, de kruistochten zullen hetzelfde gehad hebben, en masale wereldevenementen als de Olympische Spelen en het WK blijkbaar ook. (al lijkt 40.000 me wat veel. Waar heb je dat gelezen?)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 06 jun 2010 12:31

Waar heb jij dat gelezen of gehoord? Ik heb wel gelezen dat er een hoop prostituees naar Zuid-Afrika gaan en dat er wordt gezegd dat het tot 40000 zou kunnen oplopen (afwachten of dat ook daadwerkelijk zoveel is maar goed). Maar die prostituees gaan daar echt niet heen uit liefdadigheid, om om te voorkomen dat er mensen aangerand worden ofzo. Dacht je dat ze worden ingehuurd om die reden ofzo?

Er komen heel veel mensen op zo'n evenement af, rond een half miljoen, waarvan de meesten relatief rijk zijn. Veel prostituees gaan dus naar Zuid Afrika toe om daar te doen wat ze altijd doen: Werken, maar dan onder voor hun gunstige omstandigheden. Triest, maar jij betaalt daar niet aan mee, ze worden niet ingehuurd. Ik vind het opmerkelijk hoe zo'n verhaal weer zo wordt verdraaid dat je mee zou betalen aan die prostitutie als je naar het WK gaan, laat staan er naar zou kijken.

Er daar heb ik wel weer moeite mee. In hun voetbal-aversie slaan mensen soms ook enorm door, ze zoeken krampachtig naar argumenten om het af te kunnen keuren, verdraaien allerlei zaken zodat het voetballen slechter lijkt enz.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Kris
Mineur
Mineur

Berichtdoor Kris » 06 jun 2010 12:37

Juist! Goed bericht, Marnix! d:)b

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 07 jun 2010 07:26

Waar ben je fel op tegen ? Tegen voetbal ansich ? dan mag jij me beargumenteren waarom voetbal slecht is ! 2 x 11 man , die op sportiefe wijze proberen te winnen, door hun conditie en kunstjes in een tijdsbestek van 2x 45 minuten ! ! Wat is er op tegen tegen een tour de france ? of de olympische spelen ? Er is niks tegen verbroedering of een gemeenschappelijke deler !

Het lijkt me stug dat er meisjes en vrouwen massaal....met de nadruk op Massaal aangerand zullen worden , Aanrandigen zullen er helaas altijd zijn , in alle landen en op alle plekken, ook Zuid Afrika zal daar niet aan ontkomen , een perfecte wereld bestaat nog niet !

Als jij normaal kijk en luistergeld betaalt (tenzij jij bv geen tv maar ook geen radio in huis hebt ) betaal je geen cent extra daarvoor ! of denk je nu opeens dat je 50 € armer bent geworden met de komst van het WK ?

Ben je er ook zo fel op tegen als je meer moet betalen aan de benzine pomp omdat de olie schaars is geworden ? of is dat anders ?

Zoals gezegd, ik zal mischien best een wedstrijd zien , maar ga ik nu continue in het oranje lopen, lopen gek doen etc ? Nee hoe de mens zich gedraagt ligt aan hem zelf... dat heb jij in de hand, en waar ligt de grens tussen Enthousiasme, gekte en normaal ? Dat is verschillend per mens.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 07 jun 2010 08:09

Ik zou als bedrijf juist geen reclame kopen tussen de wedstrijden. Wat gaan mensen doen ? Plassen ! Er is wel eens onderzoek gedaan en idd, in de pauze werd het waterverbruik fors hoger. Of je gaat een biertje uit de koelkast halen, iemand bellen enz.
Overigens heb ik me wel weer verbaasd over het geval Robben. Hij heeft op zaterdagmiddag "slechts" een hamstringblessure. Jij en ik worden met paracetamol en rust door de HAP naar huis gestuurd. Kijk het een paar dagen aan. Hij mag op zondag !!! door de scan. Daar moet het klootjesvolk voor op de wachtlijst.
Er werd in juli iets geconstateerd in de long van mijn zoon, eind september mocht hij door de scan.
Ja ja ja, de belangen zijn groot.
Maar is het mogelijk dat de KNVB zich toch inkoopt in zo'n ziekenhuis ? Dus voor de scan betaalt ? Er was geen levensbedreiging, dus....

Kris
Mineur
Mineur

Berichtdoor Kris » 07 jun 2010 08:53

Dat is niet alleen met voetballers zo, maar geldt in het algemeen voor mensen met veel geld. Rijke mensen hoeven vaak niet te wachten op dat soort dingen. Dat kun je leuk vinden, dat kun je niet leuk vinden, maakt niet uit, het is zo. ;)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 07 jun 2010 09:12

@Kris: met rijk heeft het volgens mij niet zo zeer te maken, als wel met "macht" (regeringsleiders, kon. huis EN bep belangen) zoals dus een voetballer.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 07 jun 2010 09:33

Dat soort zaken zijn inderdaad krom. Maar eerlijk is eerlijk: als iemand anders in een levensbedreigende situatie verkeert en per se direct een scan MOET hebben, dan zal zelfs Arjen Robben moeten wachten hoor :)

De gezondheidszorg in NL kan sowieso nog stúkken beter. Laatst zag ik op tv een documentaire over het 'kankerdoolhof', was van Zembla. Interessante stof...
pobody's nerfect

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 07 jun 2010 09:41

@Jo'tje, heb helaas heel veel ervaring in gezondheidszorg. :cry: Tis soms niet best.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 07 jun 2010 09:42

schelpje3 schreef:Ik zou als bedrijf juist geen reclame kopen tussen de wedstrijden. Wat gaan mensen doen ? Plassen ! Er is wel eens onderzoek gedaan en idd, in de pauze werd het waterverbruik fors hoger. Of je gaat een biertje uit de koelkast halen, iemand bellen enz.
Overigens heb ik me wel weer verbaasd over het geval Robben. Hij heeft op zaterdagmiddag "slechts" een hamstringblessure. Jij en ik worden met paracetamol en rust door de HAP naar huis gestuurd. Kijk het een paar dagen aan. Hij mag op zondag !!! door de scan. Daar moet het klootjesvolk voor op de wachtlijst.
Er werd in juli iets geconstateerd in de long van mijn zoon, eind september mocht hij door de scan.
Ja ja ja, de belangen zijn groot.
Maar is het mogelijk dat de KNVB zich toch inkoopt in zo'n ziekenhuis ? Dus voor de scan betaalt ? Er was geen levensbedreiging, dus....

Natuurlijk wordt het waterverbruik in de rust veel hoger. Maar dat je dan beter geen reclame kan uitzenden is logisch. Mensen zappen in de reclame sowieso eerder weg, maar bij voetbal is het aantal mensen dat blijft hangen relatief hoog. Als je er miljoenen mensen kijken gaan er in de rust natuurlijk een hoop mensen naar de wc, roken enz. Maar ja, niet iedereen kan tegelijk naar de wc, niet iedereen hoeft naar de wc... en anders duurt dat vaak maar een minuutje, net als het halen van een biertje. En dus kijken er relatief heel veel mensen toch naar die reclames. Dat heeft onderzoek ook wel uitgewezen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 07 jun 2010 09:43

@Marnix: was ander onderzoek zeker ? :wink: :lol:

Terug naar “Archief”