VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

Berichtdoor JeeWee » 03 jun 2010 19:12

Ben ik nou de enige die zich ergert aan de voetbal-gerelateerde reclames hier op REFOWEB, boven dit topic?
Ze staan er te vaak!

Gij geheel anders, behalve als het geld opbrengt?
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 03 jun 2010 20:11

Tja, googleads scant de inhoud van de posts en past de reclames daarop aan. Wil je geen voetbalreclames, dan zul je het niet over voetbal moeten hebben. Best lastig als het onderwerp vb-gekte is.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 03 jun 2010 20:41

pannenkoek schreef:hmmm hier op de vrijgemaakte school krijgen ze een verkorte lesdag. Daarna gaan ze voetbal kijken.
er wordt geen vrije dag gegeven voor bid en dankdag, maar lessen verkorten en voetbal kijken doen ze wel.

Een beetje krom!

Zucht.... Leuk toch.... met z'n allen voetbal kijken! Een beetje kinderachtig als je dan zegt: Nee, je moet gewoon rekensommen maken... die ene keer dat ze overdag voetballen. Dat kan je de kinderen toch niet aan doen. Dat kan je zelfs de meeste volwassenen niet aandoen :) Anyhow, gun ze een pleziertje.

Wat je over bid en dankdag zegt is grote onzin. In de vrijgemaakte kerk (en in de meeste andere kerken) is biddag en dankdag geen aparte vrije dag, er zijn dan ook geen kerkdiensten overdag maar er is 's avonds een dienst. Natuurlijk heb je dan niet vrij, waarom zou je? Iedereen werkt dan gewoon en gaat naar school, de gewoonte van de hele dag vrij zijn en overdag diensten hebben is echt puur iets van de rechterflank van de gereformeerde kerk.

Overigens denk ik dat er op weinig kantoren wordt gewerkt op dat moment. Daar ontkom je niet aan, en dan kan je beter gedogen. Bij mij op het werk gaan ze ook gezellig met z'n allen kijken, doe je gelijk aan teambuilding. En ach, dan valt het in Nederland nog aardig mee :) Er zijn landen waar je dan gewoon niet werkt :D Wat dat betreft zijn we in het westen nog best workaholics... Wat dat betreft kunnen we nog wel wat van andere culturen leren :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 03 jun 2010 20:52

Kris schreef:Voor een vrijgemaakte school is dat raar ja. Voor een openbare school volstrekt normaal.

:D
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 04 jun 2010 08:07

Ik weet niks van voetbalteams in Vieatnam, maar ik kom er snel genoeg achter :wink:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 04 jun 2010 09:08

Het elftal stelt niet zoveel voor in ieder geval :)

Kris
Mineur
Mineur

Berichtdoor Kris » 04 jun 2010 16:29

Ze zullen vast op voetbalgebied een minderwaardigheidscomplex hebben daar. ;) Iets waar Nederlanders - ondanks de tamelijk lege prijzenkast (een prijsje maar) - geen last van hebben. Nederlanders overschatten zichzelf vraak schromelijk. Zo ook deze keer. Natuurlijk, het Nederlands elftal heeft vier uitzonderlijk goede voetballers (Van Persie, Robben, Van der Vaart en Sneijder), een aantal goede voetballes (Van Bommel, Matthijsen, Afellay), een paar harde werkers (Kuijt), maar uiteindelijk zijn het alleen de basisspeler en wellicht een enkele reservespeler (een totaal van 12 of 13 man) die het niveau aankunnen. De rest zit er echt ver onder of is ver over zijn top heen (Ooijer, Van Bronckhorst). Daarbij ben ik alles behalve gecharmeerd van Stekelenburg als doelman.

Mijn favoriete opstelling is: Stekelenburg op de goal (je moet wat); in de verdediging Van Bronckhorst (links) en Van der Wiel (rechts) als backs (bij gebrek aan beter: de een is over zijn hoogtepunt heen en de ander is dat hoogtepunt nog lang niet bereikt) en Heitinga en Matthijsen in het midden (een heel aardig centrum - in de verdediging zijn vooral de backposities zwak bezet); op het middenveld zijn Van Bommel en De Jong de controlerende spelers, Sneijder speelt als de aangever (aanvallende middenvelder) (een uitstekend middenveld met als mogelijke zwakke schakel De Jong met zijn onbesuisde acties); Van der Vaart (links) en Robben (rechts) zijn de hangende buitenspelers en Van Persie staat uiteraard in de punt van de aanval (geniale voorhoede, als het allemaal lukt en anders Van der Vaart als eerste wisselen, voor Afellay). Af en toe wisselen is natuurlijk noodzakelijk gedurende de wedstrijden, en dan geef ik graag Elia en Afellay een kans om een geweldige invalbeurt te maken. Huntelaar is namelijk een slechte invaller mijns inziens en niet goed genoeg om in de basis te starten (ik had 'gewoon' Van Nistelrooij meegenomen als supersub).

;)

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 04 jun 2010 16:38

HELLUP!!!

We gaan hier toch geen voetbal beschouwingen plaatsen???
Er is overal al gekte genoeg!
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 04 jun 2010 17:00

nee , maar als het je niet aan staat, sla je dit topic toch gewoon over jij hebt immers de keuze om dat te doen !

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 04 jun 2010 17:49

Spons schreef:nee , maar als het je niet aan staat, sla je dit topic toch gewoon over jij hebt immers de keuze om dat te doen !

Nou uhh neee...
Ik heb dit topic juist zelf gestart om te praten over hoe bijbelgetrouwe refo's hun keuzes maken in soorten van wereldgelijkvormigheid...
Deze voetbalgekte lijkt dus redelijk geaccepteerd...

"Ach, het is maar een onschuldig spelletje..."

Mooi niet!

Kris
Mineur
Mineur

Berichtdoor Kris » 04 jun 2010 17:58

Het is wel degelijk een onschuldig spelletje. Dat sommigen er meer van maken dan het is, doet daar niets aan af.

En ik moet zeggen dat ik mijn beschouwing plaatste met een knipoog, niet in de laatste plaats om o.a. jou te pesten. ;)

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 04 jun 2010 18:43

Kris schreef:Het is wel degelijk een onschuldig spelletje.

Natuurlijk is het spelletje an sich onschuldig.
Maar dit topic gaat niet over het spelletje.

Wat er van gemaakt is, is verre van onschuldig! Het is waanzin ten top. Het houdt je af van de Heere en Zijn dienst.
De mens staat hier centraal en het hele circus er om heen.

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 04 jun 2010 19:01

JeeWee schreef:
Wat er van gemaakt is, is verre van onschuldig! Het is waanzin ten top. Het houdt je af van de Heere en Zijn dienst.
De mens staat hier centraal en het hele circus er om heen.

Ja, maar dat is niet voor iedereen zo. Ik lees hier genoeg reacties van mensen in het topic die het gewoon leuk vinden om voetbal te kijken maar die er niet hun humeur voor de rest van de week vanaf laten hangen. Zolang je er op een gezonde manier mee omgaat is er niks mis met voetbal kijken. Ik vind niet dat je kunt zeggen dat voetbal op zichzelf slecht is: het is een bepaalde groep mensen die hierin doordrijft.
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 04 jun 2010 19:22

Nina87 schreef:Zolang je er op een gezonde manier mee omgaat is er niks mis met voetbal kijken. Ik vind niet dat je kunt zeggen dat voetbal op zichzelf slecht is: het is een bepaalde groep mensen die hierin doordrijft.

Er is van alles mis met dit voetbal!
Het is een commerciële gekte, waar God geen plaats heeft. Alles we we doen, moet toch tot eer van God zijn?
Het neemt mensen in beslag, houdt ze bij God vandaan en....

laten we nou eens heel eerlijk zijn. Je hoeft het hier niet eens hart op te zeggen, maar ik kán niet geloven dat een wedergeboren christen geniet van deze waanzin.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 04 jun 2010 19:52

JeeWee schreef:Er is van alles mis met dit voetbal!
Het is een commerciële gekte, waar God geen plaats heeft. Alles we we doen, moet toch tot eer van God zijn?
Het neemt mensen in beslag, houdt ze bij God vandaan en....

Dat ligt aan de mensen, niet aan het voetbal. Zoals gezegd zijn er veel meer mensen die op een hele normale manier met voetbal omgaan dan dat er mensen zijn die er ongezond mee bezig zijn. Voetbal neemt geen mensen in beslag; mensen laten zich in beslag nemen door voetbal.

laten we nou eens heel eerlijk zijn. Je hoeft het hier niet eens hart op te zeggen, maar ik kán niet geloven dat een wedergeboren christen geniet van deze waanzin.

Voor veel mensen is het geen waanzin, voor hen is het gewoon een leuk tijdsverdrijf. De meeste mensen zijn het wel eens over de excessen; alleen is niet iedereen het erover eens wanneer iets een exces is.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Terug naar “Archief”