VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

Berichtdoor Mortlach » 03 jun 2010 14:00

schelpje3 schreef:Wat is er mis met voorbeelden ?
Het geeft aan wat er kan gebeuren.
Ik heb gezien hoe voetbalgekte een huwelijk totaal ontwrikte.

Er is niks mis met voorbeelden, maar extreme voorbeelden tot standaard verheffen is niet overtuigend en daar zul je dan ook op worden uitgedaagd. Het kan ook gebeuren dat er zo meteen een komeet door het dak komt vallen, maar daarom hoef je nog niet direct in een schuilkelder te gaan wonen. Zie je wat ik bedoel?

Dat er voorbeelden zijn waar voetbal huwelijken kapot heeft gemaakt, is ongetwijfeld waar, maar dat zegt niks over voetbal an sich. Net zoals er een hele hoop alcoholisten zijn, maar dat niet betekent dat ik niet zo nu en dan van een glaasje whiskey kan genieten met vrienden.

Wat betreft voetbal: ik vind die oranjegekte ook een beetje overdreven, maar als er mensen zijn die er plezier aan beleven, die er als het ware 4 jaar naar uitkijken, dan zal ik ze dat pleziertje niet ontzeggen. Sterker nog, ik ben blij voor hen als "we" winnen, en vind het sneu als we er uit liggen. Mensen die zo'n hekel aan voetbal hebben dat ze hopen/wensen/bidden dat we er de eerste ronde al uit liggen vind ik altijd een beetje ongevoelig.

Best kans dat ik met een half oog ook wel wat wedstrijden kijk, maar misschien ook niet.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 03 jun 2010 14:19

ajl schreef:Om terug te keren naar het openingstopic :wink: . De voetbalgekte doet mij helemaal niets en ik zal ook zeker geen wedstrijd kijken. Mijn man houdt gelukkig voor mij ook niet van voetbal, dus ik word er thuis ook niet zoveel mee geconfronteerd. Wat ik tijdens de EK/WK periodes wel vervelend vind, is dat alles om die wedstrijden draait, alle journaals, actualiteitenprogramma's, andere media draait om voetbal en dat maakt het jammer genoeg moeilijk om het te negeren.

Haha ja, je wordt inderdaad wel spreekwoordelijk doodgegooid met voetbalreclame, op tv, in winkels, in folders enzvoorts. Maar ja, blijkbaar loont het, vinden mensen het interessant... en wordt daar op ingespeeld.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 03 jun 2010 14:31

@ Mortlach...ik hoor ook tot die groep die hoopt dat wij er de eerste ronde al uit liggen :wink: . Dat heeft bij mij niets met ongevoeligheid te maken, maar meer dat ik blij ben dat ik weer eens iets kan doen zonder geconfronteerd te worden met voetbal. Ik vind er gewoon niets aan. Als een ander wil kijken prima en veel plezier toegewenst, maar het is erg moeilijk te ontlopen.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 03 jun 2010 14:59

Zelfs mensen die dol zijn op alles wat oranje is, zeggen na een paar weken, als ze dus lekker doorgaan, pfffft, het wordt wel too much. 2 jr geleden ging de bakker zelfs brood bakken met een tekst op de bovenkorst. Daar zie je dus niks meer van als je het brood laat snijden :roll:
Hebben jullie het poppetje van AH al gezien ?
Opmerkelijk dat AH als laatste komt, terwijl de meeste supers al weken bezig zijn.
Eerlijk is eerlijk, de wuppies waren leuk !

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 03 jun 2010 15:23

jip_86 schreef:Wegwijsbeurs met de oranjecommercie vergelijken gaat wel ver hoor. Heel Nederland gaat toch ook niet ineens in een rokje lopen op de dagen dat het wegwijs is. Ook geen reclame van Ziggo gehad 'hoe Wegwijs-ready ben jij?' :lol:

nee is niet een totale vergelijking maar in verhouding tot de doelgroep natuurlijk weer wel (wat ik er mee wil zeggen, ook in de refomatorische achterban is duidelijk de commercie die meer gaat overheersen , en nee laten we daar niet dieper op ingaan dat is een heel ander verhaal , economie / maatschapij kant )

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 03 jun 2010 15:24

Tja, het wordt ook wel veel omdat iedereen er op inspeelt. Net als dat ik inmiddels het met de verkiezingsdebatten, politieke ook wel een beetje gehad heb. En ach, het valt ook wel mee. Reclames hoef je niet te (be)kijken, oranje vlaggetjes in de straat vind ik wel gezellig...
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 03 jun 2010 15:29

ajl schreef:@ Mortlach...ik hoor ook tot die groep die hoopt dat wij er de eerste ronde al uit liggen :wink: . Dat heeft bij mij niets met ongevoeligheid te maken, maar meer dat ik blij ben dat ik weer eens iets kan doen zonder geconfronteerd te worden met voetbal. Ik vind er gewoon niets aan. Als een ander wil kijken prima en veel plezier toegewenst, maar het is erg moeilijk te ontlopen.

Tja, ik vind het niet dermate storend dat ik het een confrontatie vind als er eens iets voetbal- of oranje-gerelateerds mijn blikveld binnenkomt. TV-zenders genoeg met andere dingen, en een krantenpagina is ook zo omgeslagen. En of mijn muisjes nou wit/blauw of oranje zijn, ze smaken hetzelfde.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 03 jun 2010 15:30

Als het hard gaat waaien, wordt dat gewapper wel irritant hoor. prrrrrrrt
Ja die debatten word ik ook zat. Op radio, tv, in elk programma duiken ze op, het Lagerhuis was wel interessant gisteravond trouwens.
Maar ja, terug weer naar de v.b.gekte.
Zijn er ook gezinnen met alleen dochters, waar toch de voetbal "hot" is ?
Of is het echt een mannending ? (stom woord) doe jij jouw ding, doe ik het mijne #-o

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 03 jun 2010 15:46

Ik ken die gezinnen wel. Doorgaans zijn er meer mannen dan vrouwen die van voetbal houden, maar er zijn ook nog steeds een hoop vrouwen die het leuk vinden... als we voetbal gaan kijken met vrienden/vriendinnen is het vrouwelijke geslacht meestal ook wel goed vertegenwoordigd.

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 03 jun 2010 16:21

Ik vind voetbal ook leuk. Zolang het het Nederlands elftal is, in een belangrijk toernooi. Mijn man heeft er helemaal niks mee. Ik zou het wel leuk gevonden hebben als hij daar ook iets fanatieker in was :wink: Naja, ik zoek wel andere mensen om mee te kijken. Sowieso vind ik sport kijken leuker dan mijn man, dus dat kan zeker wel.
De eerste ronde zit ik in Nederland en ga ik het volgen. Daarna zit ik in Vietnam en hoop ik er nog iets van mee te krijgen. Maar zo niet, dan niet.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 03 jun 2010 16:33

Die zijn er niet bij he ? Das dan jammer, anders had je het daar kunnen volgen. Maar, ze zullen het toch wel uitzenden ? Flitsen.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 03 jun 2010 16:50

Ik denk wel meer dan flitsen, in de meeste landen zijn de wedstrijden wel live te volgen. Ook in Vietnam hebben ze vast wel een sport-bar :)

Zelf zit ik tot de kwartfinales in Portugal.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 03 jun 2010 16:54

Heeft Vietnam wel een voetbalteam op enige sterkte voor zover jij weet ? Er zijn landen daar is het heeeeel belangrijk (Korea, Guus) maar Vietnam ? mmm kweenie

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 03 jun 2010 18:07

hmmm hier op de vrijgemaakte school krijgen ze een verkorte lesdag. Daarna gaan ze voetbal kijken.
er wordt geen vrije dag gegeven voor bid en dankdag, maar lessen verkorten en voetbal kijken doen ze wel.

Een beetje krom!
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Kris
Mineur
Mineur

Berichtdoor Kris » 03 jun 2010 18:19

Voor een vrijgemaakte school is dat raar ja. Voor een openbare school volstrekt normaal.

Terug naar “Archief”