schelpje3 schreef:Wat is er mis met voorbeelden ?
Het geeft aan wat er kan gebeuren.
Ik heb gezien hoe voetbalgekte een huwelijk totaal ontwrikte.
Er is niks mis met voorbeelden, maar extreme voorbeelden tot standaard verheffen is niet overtuigend en daar zul je dan ook op worden uitgedaagd. Het kan ook gebeuren dat er zo meteen een komeet door het dak komt vallen, maar daarom hoef je nog niet direct in een schuilkelder te gaan wonen. Zie je wat ik bedoel?
Dat er voorbeelden zijn waar voetbal huwelijken kapot heeft gemaakt, is ongetwijfeld waar, maar dat zegt niks over voetbal an sich. Net zoals er een hele hoop alcoholisten zijn, maar dat niet betekent dat ik niet zo nu en dan van een glaasje whiskey kan genieten met vrienden.
Wat betreft voetbal: ik vind die oranjegekte ook een beetje overdreven, maar als er mensen zijn die er plezier aan beleven, die er als het ware 4 jaar naar uitkijken, dan zal ik ze dat pleziertje niet ontzeggen. Sterker nog, ik ben blij voor hen als "we" winnen, en vind het sneu als we er uit liggen. Mensen die zo'n hekel aan voetbal hebben dat ze hopen/wensen/bidden dat we er de eerste ronde al uit liggen vind ik altijd een beetje ongevoelig.
Best kans dat ik met een half oog ook wel wat wedstrijden kijk, maar misschien ook niet.