Gezin en huishouding deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor kwebbel » 02 jun 2010 09:13

nou wij slapen dus vlak aan een fiets en voetpad. De mensen lopen dagelijks voorbij met kinderen enz. We hadden eerst een rolgordijn die bijna helemaal tot boven openging. Vandaar het folie. Nu we luxaflex hebben kunnen we die wel altijd dicht doen maar dat ziet er zo verlaten uit. Alsof je puur een kluizenaar bent. Nou misschien werkt glassex met een microvezeldoek ook :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 02 jun 2010 10:05

Mijn wasje hangt lekker aan de droogmolen buiten. Dat ding wilde ik zo graag nu we een tuin hebben, en ik kreeg hem voor mijn verjaardag. Met dit heerlijke weer hoef ik niet meer te slepen met mijn rekjes, maar hup, ding openklappen en de was eraan. echt lekker :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 02 jun 2010 10:28

hier hangt de was ook buiten.. heb een lange lijn door de tuin hangen! en boven op het balkon ook nog 2 lijnen! dus hier geen gesjouw met rekjes en dergelijke! verder ben ik aan het onkruid wieden geweest in de tuin.. maar het werd me een beetje te warm..

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 02 jun 2010 10:34

Hier ook zo'n droogmolen. Ideaal. De was is al bijna droog, het waait lekker en de zon schijnt ook vollop (de was).

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 02 jun 2010 11:51

ik heb helaas geen droogmolen dus moet ik ouderwets slepen. Maar ach we hebben toch geen megawoonkamer dus dat ding staat zo buiten :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 02 jun 2010 12:10

kwebbel schreef:nou wij slapen dus vlak aan een fiets en voetpad. De mensen lopen dagelijks voorbij met kinderen enz. We hadden eerst een rolgordijn die bijna helemaal tot boven openging. Vandaar het folie. Nu we luxaflex hebben kunnen we die wel altijd dicht doen maar dat ziet er zo verlaten uit. Alsof je puur een kluizenaar bent. Nou misschien werkt glassex met een microvezeldoek ook :wink:

ik zou het denk ik gewoon met een vochtig microvezeldoekje doen en niet allerlei dingen als glassex/spiritus erop smeren..
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 02 jun 2010 14:41

Ik heb ook folie op m'n ramen en doe alleen de bovenkant met glassex en een doek. Over het folie haal ik dan snel een droge doek, daar zie je toch niks op zitten maar het scheelt misschien ook wel wat voor folie je hebt. In een kamer heb ik witachtig folie met gekleurde vlindertjes, daar zitten altijd vingerafdrukken en kwijlmondjes op, dus daar haal ik dan een vochtig doekje over.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 02 jun 2010 19:18

kwebbel schreef:ik moet ze met haakjes wassen, ze zijn ook dan van plastic achtig spul en niet van ijzer ofzo. Ik was ze 2x per jaar en dan vind ik het ook weer prima. Ik was ze op een halfuur programma (ws 40 graden) en dan komen ze er helaas wel gekreukt uit ( :mrgreen: ) maar altijd schoon.

Ik heb ze ook van een door 'plastic achtig spul' maar het haakje kan ik naar beneden schuiven. ik kan zelf kiezen, ik kan ze op 10 standen doen of zo. dat scheelt iets van 4 cm denk ik. Als je de roede nog zie dan moet je het gordijn iets hoger hangen. Ik was ze uitgebreid dat is 2 uur, op een kreukherstellend, voorzichtig programma
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 02 jun 2010 21:52

Kom ik net uit mijn werk, staat er keurig een mand met schoon en droog wasgoed in de keuken :shock: Ik had het vandaag opgehangen, in de veronderstelling dat ik het er morgenmiddag na mijn werk wel weer af zou halen, maar manlief had al bedacht dat het er af moest, tjonge, hij doet toch meer dan ik soms denk ;) (helaas komt het strijken, sokken in elkaar vouwen en in de kasten leggen alsnog op mij neer, maar het gebaar vind ik al lief :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 02 jun 2010 21:56

Wij hebben een wasrek op ons dakterras, werkt ook prima. We hebben niet zo'n grote tuin en zo staat het daar niet in... maar wel lekker buiten!
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 02 jun 2010 22:05

MissF schreef:Kom ik net uit mijn werk, staat er keurig een mand met schoon en droog wasgoed in de keuken :shock: Ik had het vandaag opgehangen, in de veronderstelling dat ik het er morgenmiddag na mijn werk wel weer af zou halen, maar manlief had al bedacht dat het er af moest, tjonge, hij doet toch meer dan ik soms denk ;) (helaas komt het strijken, sokken in elkaar vouwen en in de kasten leggen alsnog op mij neer, maar het gebaar vind ik al lief :D

Ik heb wel eens gehoord dat de dauw er dan in komt als je het 's nachts laat hangen.
Maar ik heb het ook wel eens gedaan. 's avonds alvast ophangen, nog één in de wasmachine, dan kan die de volgende morgen er ook bij.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

*Annette*
Majoor
Majoor

Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor *Annette* » 02 jun 2010 22:13

M'n pa heeft ooit zelf en waslijn gemaakt, ideaal, lekkere lange lijnen. Het gebeurd geregeld in de zomer dat ze allemaal volhangen en dan soms nog lijnen tekort ;).

Me moeder vergeet wel eens wat binnen te halen, denkt ze er niet meer aan. Lijkt het net of ze al heel vroeg de volgende dag de was buiten heeft :mrgreen:. Nouja de volgende dag droogt het wel weer, van de dauw wordt het vaak alleen wat klammig, en dan kan het alsnog eraf.
Wat de toekomst brengen moge........

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 03 jun 2010 06:43

wij hadden ook van die waslijnen (2) hangen (was nog van de vorige bewoner) die hingen op zo'n onmogelijke plek dat ze vlak na elkaar kapot gingen.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 03 jun 2010 09:13

pannenkoek schreef:Ik heb ze ook van een door 'plastic achtig spul' maar het haakje kan ik naar beneden schuiven. ik kan zelf kiezen, ik kan ze op 10 standen doen of zo. dat scheelt iets van 4 cm denk ik. Als je de roede nog zie dan moet je het gordijn iets hoger hangen. Ik was ze uitgebreid dat is 2 uur, op een kreukherstellend, voorzichtig programma
daar zou ik dan weer geen geduld voor hebben, voor die plastic haakjes weer terugschuiven. Ik moet ze er trouwen uithalen en dan weer opnieuw er in. Ik kan de haakjes niet naar boven schuiven... hmmmm...... daar heb ik echt geen geduld voor :mrgreen:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 04 jun 2010 12:18

Bij ons hangt de kledingwas (de handdoeken e.d. gaan in de droger) op een rek in de bijkeuken. Gelukkig hebben we daar ruimte voor, want ons tuintje is echt te klein om er ook nog een wasrek neer te zetten... Alleen als we toch geen tijd hebben om buiten te zitten wil ik het nog wel eens doen op een zaterdag, maar als ik doordeweeks 's avonds was, is dat sowieso geen optie. Door de dauw duurt het inderdaad alleen maar langer voor het (weer) droog is.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Terug naar “Archief”