Israel heeft 1600 woningen in oost Jeruzalem in de planning
Mijn vraag:"Wil Israel wel vrede?"
Ik denk dat Israel de VS zo af een toe een lippendienst bewijst en het daar bij laat.
Moderator: Moderafo's
maboc schreef:Israel heeft 1600 woningen in oost Jeruzalem in de planning
Ik denk dat Israel de VS zo af een toe een lippendienst bewijst en het daar bij laat.
Yael schreef:Israel heeft in de planning misschien huizen te bouwen in Ramat Shlomo.
plaatje
En volgens jouw betekend dat, dat Israel geen vrede zou willen.
Het leven gaat daar ook gewoon door, en uitzicht op vrede is er volgens mij niet? Nuchter gezien er zijn woningen nodig en men heeft in de planning om die te gaan bouwen. Hier in Waddinxveen heeft men plannen om een nieuwe wijk te gaan bouwen geen haan die daar naar kraait, maar Israel is blijkbaar ander verhaal......
"Degene die zeggen dat wij de boel frustreren door te bouwen in Jeruzalem begrijpen niet dat Jeruzalem van ons is". Dit zegt Yuli Edelstein Minister van het Ministerie van Diaspora. Bron
Het is niet de vraag of Israel vrede wil, maar hoe, niet voor elke prijs lijkt mij. En dat zal wel voor beide kanten gelden.
Ik ben nu het boek van Leon de Winter aan het lezen: Het recht op terugkeer, dat geeft wel stof tot nadenken dat boek....
maboc schreef:Yael schreef:Israel heeft in de planning misschien huizen te bouwen in Ramat Shlomo.
plaatje
Het leven gaat daar ook gewoon door, en uitzicht op vrede is er volgens mij niet? Nuchter gezien er zijn woningen nodig en men heeft in de planning om die te gaan bouwen. Hier in Waddinxveen heeft men plannen om een nieuwe wijk te gaan bouwen geen haan die daar naar kraait, maar Israel is blijkbaar ander verhaal......
Oost Jeruzalem is, op z'n zachtst gezegd, nogal een heet hangijzer. Zowel de palestijnen als de israeliers claimen Oost Jeruzalem als hun gebied (Ik laat nu maar even in het midden wie ik denk dat het gebied toekomt). Maar als je vrede wil ga je natuurlijk niet in een gebied waar beide partijen aanspraak op maken huizen bouwen. Dat is in mijn optiek een bewuste provocatie.
Als Israel nu besluit in Waddinxveen een wijk te bouwen, zou je daar denk ik heel anders tegen aan kijken.
Wat ik vooralsnog van heer de Winter heb gelezen (voornamelijk columns) wijst er niet op dat hij erg objectief is. Ik stel voor dat je er dan een arabische/palestijnse schrijver tegenover zet.
elbert schreef:Michael schreef:We hebben het hier over mensen die vanuit alle uithoeken van de wereld bij elkaar geraapt zijn. Er was geen gedeelde cultuur. Er is geen gedeelde ethniciteit...
Er is gedeeld geloof. Wat is er mis met dit als de oorzaak zien? Waarom draaien we om dat potje heen?
Het is mis omdat het feitelijk onjuist is. Om een voorbeeld te geven: Sefardische, Ashkenazische en Mizrachi joden (de 3 hoofdgroepen die uit verschillende delen van de wereld komen) zijn genetisch aan elkaar verwant en hebben dus gemeenschappelijke voorouders. Daarbij zijn de Mizrachim cultureel verwant aan de Sefardim.
Deze 3 groepen zijn terug te voeren op de joodse diaspora die na het jaar 70 tot stand kwam (verwoesting van de tempel in Jeruzalem door de Romeinen). Kortom: het joodse volk dat toen in Judea en Galilea woonde.
Wat je suggereert is dat er nooit zoiets als een joods volk bestaan heeft voor 1948, er nooit een diaspora in 70 n.C. is geweest en er dus ook geen afstammelingen van dat volk van 2000 jaar geleden meer zijn. Dat is pertinent onjuist.
Edit: ik zie dat mohamed me net voor was.
Yael schreef:maboc schreef:Israel heeft 1600 woningen in oost Jeruzalem in de planning
Israel heeft in de planning misschien huizen te bouwen in Ramat Shlomo.
"Degene die zeggen dat wij de boel frustreren door te bouwen in Jeruzalem begrijpen niet dat Jeruzalem van ons is". Dit zegt Yuli Edelstein Minister van het Ministerie van Diaspora. Bron
Het is niet de vraag of Israel vrede wil, maar hoe, niet voor elke prijs lijkt mij. En dat zal wel voor beide kanten gelden.
Ik ben nu het boek van Leon de Winter aan het lezen: Het recht op terugkeer, dat geeft wel stof tot nadenken dat boek....
Het is een propagandastunt met een politiek doel. Er was ook niet voor niets een cameraploeg van Al Jazeera aan boord om alles live te filmen. Deze 700 mensen zijn in hun opzet geslaagd, want het zet Israel alleen maar verder onder druk.jip_86 schreef:Heeft iemand een idee waarom er 700 mensen nodig zijn om 6 boten te besturen? http://www.nu.nl/buitenland/2259287/aan ... ereld.html
Ik kan me wel voorstellen dat Israël daar niet op zit te wachten.
Harm-J schreef:Franklin ter Horst schreef...! Dan kan men net zo goed schrijven: Mijn buurman schreef!
Nee Antoinnette, je zal toch echt met een betere en vooral "betrouwbare" bron moeten komen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten