Tot mijn verbazing (en instemming) zag ik dat de vernieuwde site van het Reformatorisch Dagblad, refdag.nl nu ook de hele zondag open was.
Was dat een foutje, of voortschrijdend inzicht, of verder afglijden?
Wat vinden jullie?
Moderator: Moderafo's
JeeWee schreef:Stel dat het geen foutje is, is het dan een goede zaak?
Moeten mensen zelf kunnen kiezen/beslissen of ze op zondag de site van het RD bezoeken?
schelpje3 schreef:Op zich is niks mis met de krant op zondag lezen met of zonder internet..
schelpje3 schreef: Maar ik waarschuw voor het hellend vlak ! Preken beluisteren via internet, prima ! Een zegen dat het zo kan. Maar wat zie je ? Dat mensen even hun mail checken of hun favo sites bezoeken. .
schelpje3 schreef:Als je op zondag van alles op de computer gaat doen, wil dus zeggen dat je van deze dag hetzelfde maakt als de maandag of donderdag ! Alleen werk je misschien niet (of wel) Zolang wij kunnen houden wij dit allemaal buiten op zondag. Eigenlijk moet je op die dag bezig zijn met het Woord van de HEERE in alle facetten.
Annet76 schreef:schelpje3 schreef:Op zich is niks mis met de krant op zondag lezen met of zonder internet..
Oh gelukkig maar!schelpje3 schreef: Maar ik waarschuw voor het hellend vlak ! Preken beluisteren via internet, prima ! Een zegen dat het zo kan. Maar wat zie je ? Dat mensen even hun mail checken of hun favo sites bezoeken. .
FOEI![]()
schelpje3 schreef:Als je op zondag van alles op de computer gaat doen, wil dus zeggen dat je van deze dag hetzelfde maakt als de maandag of donderdag ! Alleen werk je misschien niet (of wel) Zolang wij kunnen houden wij dit allemaal buiten op zondag. Eigenlijk moet je op die dag bezig zijn met het Woord van de HEERE in alle facetten.
Ja toch jammer, dat is niet zo consequent van je hoor!
Om even op zondag een preek te beluisteren moeten wel providers draaiende worden gehouden, ja ook op zondag!
Maar je mail even checken....foei, dan ga je ECHT de grens over!
Laat me toch niet lachen!
Prince Caspian schreef:Jaja, en die triest kijkende kindertjes op giro555 posters, moeten ook hard op zondag werken voor de Collegestyle kleding....
pannenkoek schreef:Annet76 schreef:schelpje3 schreef:Op zich is niks mis met de krant op zondag lezen met of zonder internet..
Oh gelukkig maar!schelpje3 schreef: Maar ik waarschuw voor het hellend vlak ! Preken beluisteren via internet, prima ! Een zegen dat het zo kan. Maar wat zie je ? Dat mensen even hun mail checken of hun favo sites bezoeken. .
FOEI![]()
Ja toch jammer, dat is niet zo consequent van je hoor!
Om even op zondag een preek te beluisteren moeten wel providers draaiende worden gehouden, ja ook op zondag!
Maar je mail even checken....foei, dan ga je ECHT de grens over!
Laat me toch niet lachen!
Op zondag horen we geen preek te beluisteren, we horen toch naar de kerk te gaan?
En idd als je niet naar de kerk kunt kun je thuis een preek luisteren. Providers moeten draaien, maar zo kunnen we denk nog wel een heel verhaal houden. Het leuke is dat kliksafe niet draait op zondag, dus kun je ook geen preek luisteren... ( was vroeger zo, wij zijn overgestapt)
wij moeten met de auto naar de kerk (27km) Als de stoplichten stuk zijn moet er een agent aan te pas komen om het verkeer te regelen. Essent moet de zaak weer maken. enz enz.
Maar ik doe het net zo. Toen we afgelopen winter vanwege de sneeuwduinen niet naar de kerk konden, hebben we een preek geluisterd, maar niet de mail gecheckt. Als er dan mails bijzitten die over het werk gaan ben je daar weer mee bezig....
Mijn schoonvader ging vroeger op zondag ff een stukje lopen. Op een gegeven moment is hij daar mee gestopt. Vaak kwam hij de buurman tegen en waar ging het praatje over? Juist, over de gewassen die op het land stonden. ( geen vd buren ging naar de kerk,dus over de preek praten kon niet:-) Hij is gestopt met het stukje lopen, hij praatte iedere keer over het werk en dat wilde hij niet.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten