Refdag.nl nu ook op zondag op?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Refdag.nl nu ook op zondag op?

Berichtdoor JeeWee » 31 mei 2010 07:22

Tot mijn verbazing (en instemming) zag ik dat de vernieuwde site van het Reformatorisch Dagblad, refdag.nl nu ook de hele zondag open was.
Was dat een foutje, of voortschrijdend inzicht, of verder afglijden?

Wat vinden jullie?
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

henkie
Beheerder

Re: Refdag.nl nu ook op zondag op?

Berichtdoor henkie » 31 mei 2010 08:19

Ongetwijfeld een foutje.

hamlap
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor hamlap » 31 mei 2010 08:34

't Zal wel komen doordat ze bezig zijn met het vernieuwen van de website.
Faith will vanish into sight
Hope be emptied in delight
Love in heav'n will shine more bright
Therefore give us love.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 31 mei 2010 08:36

Stel dat het geen foutje is, is het dan een goede zaak?
Moeten mensen zelf kunnen kiezen/beslissen of ze op zondag de site van het RD bezoeken?
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 31 mei 2010 08:52

JeeWee schreef:Stel dat het geen foutje is, is het dan een goede zaak?
Moeten mensen zelf kunnen kiezen/beslissen of ze op zondag de site van het RD bezoeken?

Bij ons gaat de pc niet aan op zondag. Dus mij maakt het niet uit.

En stel dat buiten kerkelijken de site wel bezoeken op zondag. Ik weet niet of dat zo fout kan zijn.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 31 mei 2010 10:22

Ik zou niet weten wat er mis mee is als je de site op zondag kan bezoeken. De papieren krant kan ik op zondag ook lezen.

Wel kan ik mij voorstellen dat er op zondag geen reacties geplaatst kunnen worden, omdat je die wel graag wilt kunnen modereren. En om nu iemand op zondag te laten werken daarvoor, dat lijkt mij beslist geen werk van noodzakelijkheid.

En ik denk dat er op zondag ook geen actueel nieuws geplaatst zal worden, om deze zelfde reden.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 31 mei 2010 10:26

Ik vond het geweldig goed dat ze nu op zondag ook te bezoeken zijn. Als iemand tegen computergebruik op zondag is, moet hij hem niet aan zetten, maar of je nu de krant leest op je beeldscherm of op papier, daar zie ik geen verschil in... Van mij mag het zo blijven maar ik ben bang dat het een foutje is.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 31 mei 2010 20:29

Op zich is niks mis met de krant op zondag lezen met of zonder internet. Maar ik waarschuw voor het hellend vlak ! Preken beluisteren via internet, prima ! Een zegen dat het zo kan. Maar wat zie je ? Dat mensen even hun mail checken of hun favo sites bezoeken.
De zondag is apart gezet van de week.
Als je op zondag van alles op de computer gaat doen, wil dus zeggen dat je van deze dag hetzelfde maakt als de maandag of donderdag ! Alleen werk je misschien niet (of wel) Zolang wij kunnen houden wij dit allemaal buiten op zondag. Eigenlijk moet je op die dag bezig zijn met het Woord van de HEERE in alle facetten.

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 31 mei 2010 20:51

Je zegt het zelf al, eigenlijk.

Annet76
Mineur
Mineur

Berichtdoor Annet76 » 31 mei 2010 20:55

schelpje3 schreef:Op zich is niks mis met de krant op zondag lezen met of zonder internet..

Oh gelukkig maar!

schelpje3 schreef: Maar ik waarschuw voor het hellend vlak ! Preken beluisteren via internet, prima ! Een zegen dat het zo kan. Maar wat zie je ? Dat mensen even hun mail checken of hun favo sites bezoeken. .

FOEI [-X [-X

schelpje3 schreef:Als je op zondag van alles op de computer gaat doen, wil dus zeggen dat je van deze dag hetzelfde maakt als de maandag of donderdag ! Alleen werk je misschien niet (of wel) Zolang wij kunnen houden wij dit allemaal buiten op zondag. Eigenlijk moet je op die dag bezig zijn met het Woord van de HEERE in alle facetten.

Ja toch jammer, dat is niet zo consequent van je hoor!
Om even op zondag een preek te beluisteren moeten wel providers draaiende worden gehouden, ja ook op zondag!
Maar je mail even checken....foei, dan ga je ECHT de grens over!

Laat me toch niet lachen!

Prince Caspian

Berichtdoor Prince Caspian » 31 mei 2010 21:00

Jaja, en die triest kijkende kindertjes op giro555 posters, moeten ook hard op zondag werken voor de Collegestyle kleding....

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 31 mei 2010 21:05

Annet76 schreef:
schelpje3 schreef:Op zich is niks mis met de krant op zondag lezen met of zonder internet..

Oh gelukkig maar!

schelpje3 schreef: Maar ik waarschuw voor het hellend vlak ! Preken beluisteren via internet, prima ! Een zegen dat het zo kan. Maar wat zie je ? Dat mensen even hun mail checken of hun favo sites bezoeken. .

FOEI [-X [-X

schelpje3 schreef:Als je op zondag van alles op de computer gaat doen, wil dus zeggen dat je van deze dag hetzelfde maakt als de maandag of donderdag ! Alleen werk je misschien niet (of wel) Zolang wij kunnen houden wij dit allemaal buiten op zondag. Eigenlijk moet je op die dag bezig zijn met het Woord van de HEERE in alle facetten.

Om even op zondag een preek te beluisteren moeten wel providers draaiende worden gehouden, ja ook op zondag!

Op zondag horen we geen preek te beluisteren, we horen toch naar de kerk te gaan?

En idd als je niet naar de kerk kunt kun je thuis een preek luisteren. Providers moeten draaien, maar zo kunnen we denk nog wel een heel verhaal houden. Het leuke is dat kliksafe niet draait op zondag, dus kun je ook geen preek luisteren... ( was vroeger zo, wij zijn overgestapt)
wij moeten met de auto naar de kerk (27km) Als de stoplichten stuk zijn moet er een agent aan te pas komen om het verkeer te regelen. Essent moet de zaak weer maken. enz enz.

Maar ik doe het net zo. Toen we afgelopen winter vanwege de sneeuwduinen niet naar de kerk konden, hebben we een preek geluisterd, maar niet de mail gecheckt. Als er dan mails bijzitten die over het werk gaan ben je daar weer mee bezig....

Mijn schoonvader ging vroeger op zondag ff een stukje lopen. Op een gegeven moment is hij daar mee gestopt. Vaak kwam hij de buurman tegen en waar ging het praatje over? Juist, over de gewassen die op het land stonden. ( geen vd buren ging naar de kerk,dus over de preek praten kon niet:-) Hij is gestopt met het stukje lopen, hij praatte iedere keer over het werk en dat wilde hij niet.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 31 mei 2010 21:05

Prince Caspian schreef:Jaja, en die triest kijkende kindertjes op giro555 posters, moeten ook hard op zondag werken voor de Collegestyle kleding....

effe zonder gein, staan die ook op de zwarte lijst van de kinderarbeid?

Annet76
Mineur
Mineur

Berichtdoor Annet76 » 31 mei 2010 21:11

pannenkoek schreef:
Annet76 schreef:

Oh gelukkig maar!

FOEI [-X [-X

Op zondag horen we geen preek te beluisteren, we horen toch naar de kerk te gaan?

En idd als je niet naar de kerk kunt kun je thuis een preek luisteren. Providers moeten draaien, maar zo kunnen we denk nog wel een heel verhaal houden. Het leuke is dat kliksafe niet draait op zondag, dus kun je ook geen preek luisteren... ( was vroeger zo, wij zijn overgestapt)
wij moeten met de auto naar de kerk (27km) Als de stoplichten stuk zijn moet er een agent aan te pas komen om het verkeer te regelen. Essent moet de zaak weer maken. enz enz.

Maar ik doe het net zo. Toen we afgelopen winter vanwege de sneeuwduinen niet naar de kerk konden, hebben we een preek geluisterd, maar niet de mail gecheckt. Als er dan mails bijzitten die over het werk gaan ben je daar weer mee bezig....

Mijn schoonvader ging vroeger op zondag ff een stukje lopen. Op een gegeven moment is hij daar mee gestopt. Vaak kwam hij de buurman tegen en waar ging het praatje over? Juist, over de gewassen die op het land stonden. ( geen vd buren ging naar de kerk,dus over de preek praten kon niet:-) Hij is gestopt met het stukje lopen, hij praatte iedere keer over het werk en dat wilde hij niet.

Tja ik hoop zelf dat je hoort hoe vreemd dit klinkt. Stoppen met een stukje wandelen want ojee ojee, er zal eens iemand over het werk praten, dat moet je niet hebben nee. Praten over het werk is geen zonde hoor op zondag! Je mail even nakijken ook niet!
Jakkes, hoe verzinnen jullie toch die idiote regeltjes....dat is toch bizar?

Vergeet alsjeblieft niet waar het werkelijk om draait.......niet om een provider, niet om een praatje over het werk op zondag, niet over een mailtje wat je op zondag beantwoord.....
Alsjeblieft zeg..................

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 31 mei 2010 21:27

Laten we aub niet te veel op de persoon gaan spelen. Dat we het niet eens zijn met elkaars standpunten ok, maar dat kan mijns inziens ook wel wat respectvoller overgebracht worden...

Terug naar “Archief”