Refowebkids deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 10

Berichtdoor MissF » 31 mei 2010 12:14

wat fijn dat hij zo goed sliep Galateia!
Wij hebben Jurian maar 3 dagen op onze kamer gehad, ik vond het niet fijn. Van tevoren hadden we al besloten dat hij gewoon in zijn ledikantje in zijn slaapkamer zou slapen maar van de kraamverzorgster moest hij de eerste paar dagen bij ons. Nou, toen zij er minder was hebben we dat meteen aangepast ;) Ik hoef niet alles te horen van hem. Misschien dat we bij een eventuele tweede het anders doen hoor, want stel dat ik wel probeer om bv te geven, dan lijkt het me wel weer makkelijk, maar zodra het toch de fles wordt, dan hebben we vast een prachtige kamer voor het kindje zelf.
En laurac, hier wordt idd thee en water aangeraden. Jurian krijgt hier altijd 1 beker halfvolle melk op een dag, en minimaal 1 beker roosvicee ofzo. Thee heeft hij nooit gelust, water ook niet. En als we ergens zijn, in de stad ofzo, en daar wat drinken, dan krijgt hij ook wel chocolademelk of fristi of taxi ofzo, dat vindt hij nog lekkerder ;)

Jurian heeft net een prachtige verftekening gemaakt met vingerverf. Zo leuk, dat dat nu allemaal kan :D En daarna een potloodtekening. Hij was helemaal blij.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 31 mei 2010 13:00

Het alleen slapen van een kindje op een eigen kamer is wel heel erg westers. In de rest van de wereld slaapt bijna alles bij elkaar. Ik vind het zelf veel natuurlijker om een kindje de eerste tijd dicht bij je te houden.

Maar goed, in het geval van een geadopteerd kindje zoals bij ons, hebben we hem heel bewust altijd in ons bed gelegd. En het is echt goud waard geweest voor die eerste hechting, dat gevoel van veiligheid, dat vertrouwen. Alleen nu wordt hij groter, ook daarin, en dan moet je hem toch los gaan laten. Dat is heel mooi, want het kan, want hij doet het zo goed! Maar aan de andere kant... mijn kleine mannetje! :wink:

Bij een biologisch kindje zou ik het kindje de eerste tijd ook echt op onze kamer houden. Geen twijfel over mogelijk. Weet niet waarom, is een gevoel, misschien omdat voor biologische kinderen een goede hechting en veiligheid net zo belangrijk zijn. Maar ja... daar kan ik niet over meepraten natuurlijk, dus die gedachte moet je lekker meteen weer naast je neerleggen.

Bij nummer 2 doen we het weer zo. Tenzij het kindje liever in een eigen bed slaapt, ook goed natuurlijk, alles mag. Maar dat zal dan wel eindigen in twee kinderbedjes op onze slaapkamer. Als de tweede bij ons slaapt, dan wil de eerste dat natuurlijk ook weer. En dat mag. Het zou namelijk betekenen dat we terug geweest zijn naar waarschijnlijk Nigeria, zoonlief toch weer die veiligheid en bevestiging nodig gaat hebben, etc. En ruimte? Ach, desnoods breken we er een muurtje uit. Alles staat dan wel een beetje volgebouwd in onze slaapkamer, maar we zijn nog jong en lenig en wurmen ons overal tussendoor 8)

Als iedereen maar lekker slaapt en zich veilig voelt. Wij zijn een echte knuffelfamilie :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 31 mei 2010 13:02

Ghe, herkenbaar Galateia, dat slechte slapen als kindlief iets verder bij je vandaan is :wink: Hier hebben we ze dan niet bij ons in bed gehad (nou ja... af en toe een nachtje) maar wel een tijd bij ons op de kamer. De eerste nacht in de eigen kamer was erg wennen, meer voor mij dan voor de kids 8-[

Thee wordt hier idd aangeraden, maar ik doe het niet. Theine en looizuur lijkt me niet echt gezond voor een kind. Alleen water wilden ze hier beiden niet drinken, dus ik deed er dan een heel klein beetje roosvicee of diksap in. Inmiddels drinken ze wel gewoon water. Zo ook met karnemelk; eerst met een klein beetje roosvicee, en nu lust Timon het ook gewoon.

@Schipje; dat is idd een goed idee, om eerst bv te geven en daarna brood! Ga ik morgen eens proberen.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 31 mei 2010 13:09

Haai schreef: Theine en looizuur lijkt me niet echt gezond voor een kind.

Precies! Daarom wordt het hier ook afgeraden. Er staat hier zelfs op koffiepakken dat je niet meer dan 5 kopjes per dag zou moeten drinken ;) Maar ieder z'n ding hee. Michael heeft nooit zoet drinken gehad dus hij mist het ook niet.
@jeepeecee: als je erg bezorgd bent over haar vochtinname, kun je toch ook ieder half uur wat koud, gekookt water aanbieden in een beker?
Michael viel gisteren in de kerk in schoot op slaap en snurken dat hij deed 8-[ :mrgreen: Gelukkig zaten we op de galerij want we hadden er geheid de ds. mee afgeleid ;)
Hij heeft dit weekend wel 5 nieuwe woorden geleerd: duck, kroel, leuk, blauw (en hij gebruikt het nog goed ook!) en kerk.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 31 mei 2010 13:10

nee idd is theeïne en looizuur minder, daarom krijgt ze vruchtenthee. daar zit het minder in.
Afbeelding

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 31 mei 2010 13:26

LauraC schreef:
Michael viel gisteren in de kerk in schoot op slaap en snurken dat hij deed 8-[ :mrgreen: Gelukkig zaten we op de galerij want we hadden er geheid de ds. mee afgeleid ;)
Hij heeft dit weekend wel 5 nieuwe woorden geleerd: duck, kroel, leuk, blauw (en hij gebruikt het nog goed ook!) en kerk.

Zo, gaat Michael al mee naar de kerk? Goed zeg! Ik durf het met Timon nog niet zo aan eigenlijk, ben bang dat 1,5 uur stil zitten toch een beetje teveel gevraagd is.
Timon noemt alle kleuren 'rood', hij kent de voorkeur van z'n moeder denk ik :lol:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 31 mei 2010 13:45

Haai schreef:
LauraC schreef:

Zo, gaat Michael al mee naar de kerk? Goed zeg! Ik durf het met Timon nog niet zo aan eigenlijk, ben bang dat 1,5 uur stil zitten toch een beetje teveel gevraagd is.
Timon noemt alle kleuren 'rood', hij kent de voorkeur van z'n moeder denk ik :lol:

Michael noemt ook alles blauw hoor ;) Maar dat betekent wel dat hij het soms goed heeft :)
Ja, M gaat mee naar de kerk, want anders kan ik ook nooit...manlief heeft bijvoorbeeld de afgelopen maand iedere zondag gewerkt en dan moet je wat. Michael doet het zeker 40 minuten erg goed, en daarna, als hij te lawaaierig wordt, gaan we met de andere babies/kinderen in de consistorie zitten. Geen speelgoed ofzo, gewoon netjes zitten op mama's schoot met een boekje. We zitten in een oud gebouw waar geen zaaltjes bijzitten ofzo. Tot nu komen er iedere zondag 5 'zit'minuten bij, dus we hopen dat hij voordat hij 3 wordt, gewoon de hele dienst uit kan zitten. Toen we de 1e keer naar deze kerk gingen hield hij het nog geen kwartier uit, dus we gaan de goede kant op :mrgreen:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 31 mei 2010 13:46

O ja, Michaels nieuwste stunt is de kat koprollen leren. Hij kan nu zelf sinds vorige week prachtige koprollen maken en nu hij 'volleerd' is, wil hij een student :)

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 31 mei 2010 13:49

:schaterlach:

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 31 mei 2010 13:54

Haha Laura, wat een mannetje toch :lol:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 31 mei 2010 13:56

'Kijk mama, kijk! Zeussss (de kat) londenlond (round and round)' :mrgreen: Drukt 'ie zo dat arme kattenkoppie naar beneden [-X

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 31 mei 2010 14:18

Whahaha, wat een prachtventje! :mrgreen:
Afbeelding

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 31 mei 2010 14:30

@Laura: jullie hebben zeker een geduldige kat dan? Daar heeft 'ie dan mazzel mee, want anders zat Michael vast onder de krabben?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 31 mei 2010 17:33

LeChat schreef:@Laura: jullie hebben zeker een geduldige kat dan? Daar heeft 'ie dan mazzel mee, want anders zat Michael vast onder de krabben?

Wij hebben een enorm lieve kat! Soms denk ik wel eens: te lief :oops: Pas als het hem echt teveel wordt doet hij eens wat terug. En dan nog blijft Michael naar hem toegaan. :oops: Dus houd ik die twee maar een beetje aan de andere kant van de kamer want ik vindhet ook wel een beetje zielig voor Zeus. Maar dit 'koprol'-incident gebeurde toen ik in de keuken was ;)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 31 mei 2010 18:51

Zo, applaus voor Zeus! :mrgreen:

Wow, kindlief sliep net binnen 20 minuten. Hij wilde echt in zijn eigen bed, hij vindt het zo mooi. Met glimmende oogjes lag hij trots in zijn bed. Toen we weg gingen begon hij wel te roepen. Maar... dat hebben we maar gelaten, want zo dringend klonk het niet. Hij riep op een gegeven moment "Papa, au!" en toen waren we bijna opgesprongen... maar het bleef stil, je hoorde hem bijna denken "dit is wel een beetje overdreven" en een paar tellen later riep hij "Papa, koeken!"

Dat laatste leek ons iets minder urgent en toen werd het stil :mrgreen:

Hopelijk gaat dat roepen wel over, dat heeft hij nog nooit gedaan. Hij wil natuurlijk wel een beetje testen wat er nu kan in deze nieuwe situatie. Maar 20 minuten is voor nu wel ok. Hij lag niet continu te roepen, hoor... en bij de koeken moesten we wel echt heel erg lachen...

Morgen hopelijk weer wat sneller!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Terug naar “Archief”