Bos weg. Nu Balkenende nog?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Bos weg. Nu Balkenende nog?

Berichtdoor Gerdien B. » 30 apr 2010 22:11

mensen... goed lezen. Ik zeg enkel dat ik kan weten hoe een echte Bos is. dat heeft niets te maken met hoe mijn achternaam straks wordt. Even ontopic blijven [-X 8) :mrgreen:
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Riska

Berichtdoor Riska » 30 apr 2010 22:15

Sorry Gerdien, ik kon het niet laten even op Mortlach te reageren.

Maar in alle ernst: Bos kan voor mij niet meer stuk. Ik heb diep respect gehad voor de wijze waarop hij de bankencrisis aanpakte.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 02 mei 2010 17:15

tsja ... en de vruchten die de maatschapij daar van kan gaan plukken...Wereldwijd wel te verstaan ! Uiteraard krijgen we het geld terug van de banken.... maar het kwaad is al geschied , de burger kan het gelag betalen, mischien moeten we maar eens leren dat we het met minder moeten doen maar het gaat weer op de oude voet verder !

Ben het met je eens dat Bos goed werk heeft geleverd, maar de bijkomende schade gaan we nog jaren voelen ! En de banken ondertussen de service aan klanten nog verder uitkleden maar wel de lasten omhoog gooien !

Je zou bijna gaan denken aan die goeie ouwe sok (maar goed dat is geen haalbare praktische kaart ..)

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 27 mei 2010 10:48

Ik denk dat het niet gewaagd is om te voorspellen dat als het CDA niet de grootste partij wordt en dus niet de premier mag leveren, Balkenende zal vertrekken uit de Haagse politiek.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 27 mei 2010 11:28

Met grote zorg beluister en bekijk ik weer de "Hooge Heeren" van de diverse partijen. Tjonge, ze doen zo hun best. Stylisten, spin doctors, van alles komt er aan te pas. Je ziet Cohen veranderen. Zijn er nog authentieke mensen ? Die gewoon altijd zichzelf zijn. Zoals de heer v.d. Vlies (we gaan hem missen, zeker weten) Ik heb nog geen verrassing gezien. Toen Bos destijds aantrad, verwachtte ik veel van hem. Wat een draaikont ! Balkenende was best een goede premier. Maar ik zou graag eens een krachtiger, charismatischer man (of vrouw) als premier zien. Ik denk dat Balkenende opstapt, zeker als het CDA zetels verliest. Wie zouden jullie als premier willen zien ?

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 27 mei 2010 12:45

schelpje3 schreef:Met grote zorg beluister en bekijk ik weer de "Hooge Heeren" van de diverse partijen. Tjonge, ze doen zo hun best. Stylisten, spin doctors, van alles komt er aan te pas.

Daarom kijk ik ook niet naar de tv-debatten. Ze doen me teveel aan een overvol kippenhok denken met een oorverdovend gekakel.
Gewoon de partij kiezen die het best bij je overtuiging past. Dat kan het best door de partijstandpunten te lezen.
Dan nog zijn die standpunten, als de partijen een coalitie vormen, niet altijd zoveel waard, want dan wordt er toch een compromis gesloten.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

studentjehhs
Mineur
Mineur

Berichtdoor studentjehhs » 27 mei 2010 16:36

elbert schreef:Ik denk dat het niet gewaagd is om te voorspellen dat als het CDA niet de grootste partij wordt en dus niet de premier mag leveren, Balkenende zal vertrekken uit de Haagse politiek.

Dat alleen is natuurlijk al een goede reden om niet om hem te stemmen. Hij accepteert je stem alleen als dat hem het 'hoogste' oplevert. Anders gooit hij je stem door de shredder ;)

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 28 mei 2010 08:11

studentjehhs schreef:
elbert schreef:Ik denk dat het niet gewaagd is om te voorspellen dat als het CDA niet de grootste partij wordt en dus niet de premier mag leveren, Balkenende zal vertrekken uit de Haagse politiek.

Dat alleen is natuurlijk al een goede reden om niet om hem te stemmen.
Dat deed ik toch al niet. :wink:
studentjehhs schreef:Hij accepteert je stem alleen als dat hem het 'hoogste' oplevert. Anders gooit hij je stem door de shredder ;)
Mwah, dat is te kort door de bocht. Als het CDA niet de grootste partij wordt, kan hij dat interpreteren als een afstraffing door de kiezer waar persoonlijke consequenties aan verbonden moeten worden.

studentjehhs
Mineur
Mineur

Berichtdoor studentjehhs » 28 mei 2010 17:18

elbert schreef:
studentjehhs schreef:

Dat alleen is natuurlijk al een goede reden om niet om hem te stemmen.
Dat deed ik toch al niet. :wink:
studentjehhs schreef:Hij accepteert je stem alleen als dat hem het 'hoogste' oplevert. Anders gooit hij je stem door de shredder ;)
Mwah, dat is te kort door de bocht. Als het CDA niet de grootste partij wordt, kan hij dat interpreteren als een afstraffing door de kiezer waar persoonlijke consequenties aan verbonden moeten worden.

Verstandig :D

Dat zal denk ik niet zijn interpretatie zijn, maar waarschijnlijk wel de officiele reden die hij naar buiten zal brengen.

1 ding is duidelijk een stem op Balkenende is een vergooide stem. Wil je dan toch graag op het CDA stemmen, kun je misschien een voorkeurstem geven op iemand van de partij waarvan je hoopt dat hij/zij de nieuwe leider van de partij zal worden.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 28 mei 2010 22:18

Wie vinden jullie nu een geschikte m.p ??

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 28 mei 2010 23:58

schelpje3 schreef: Balkenende was best een goede premier.

Hoeveel van zijn kabinetten heeft de eindstreep gehaald? Het is ongetwijfeld een bijzonder sympathieke vent, maar leiding geven is geen talent dat hem gegund is.

Maar ik zou graag eens een krachtiger, charismatischer man (of vrouw) als premier zien. Ik denk dat Balkenende opstapt, zeker als het CDA zetels verliest. Wie zouden jullie als premier willen zien ?

Wilders, en wel hierom: dan houdt ie het 6 weken vol voordat zijn kabinet implodeert en alle Nederlanders zullen zien dat wat Wilders wil volslagen absurd is. En de schade die hij weet aan te richten in die 6 weken moet met een paar jaar intensieve diplomatie wel weer glad te strijken zijn.*

* Ik ga uiteraard NIET op Wilders stemmen, even voor de duidelijkheid.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Annet76
Mineur
Mineur

Berichtdoor Annet76 » 29 mei 2010 10:05

Mortlach schreef:
schelpje3 schreef: Balkenende was best een goede premier.

Hoeveel van zijn kabinetten heeft de eindstreep gehaald? Het is ongetwijfeld een bijzonder sympathieke vent, maar leiding geven is geen talent dat hem gegund is.

Maar ik zou graag eens een krachtiger, charismatischer man (of vrouw) als premier zien. Ik denk dat Balkenende opstapt, zeker als het CDA zetels verliest. Wie zouden jullie als premier willen zien ?

Wilders, en wel hierom: dan houdt ie het 6 weken vol voordat zijn kabinet implodeert en alle Nederlanders zullen zien dat wat Wilders wil volslagen absurd is. En de schade die hij weet aan te richten in die 6 weken moet met een paar jaar intensieve diplomatie wel weer glad te strijken zijn.*

* Ik ga uiteraard NIET op Wilders stemmen, even voor de duidelijkheid.

Ik schrok even van je tweede opmerking; afijn...geukkig herstel je je snel;......toch; het is geen antwoord op de vraag die wordt gesteld.

Balkendende blijkbaar niet; Wilders ook niet...

We weten allemaal wie het níet moet doen; maar als er wordt gevraagd wie wel dan blijven we allemaal in het vage hangen.....dan durven we geen namen te noemen, omdat we weten dat met de huidige stand van zaken het geen eenvoudige opdracht is.

Dus Mortloach....nogmaals de vraag....wie dan wel?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 29 mei 2010 10:25

Ja mensen, we zoeken een man (of misschien een vrouw ??) met charisma. Iemand die duidelijk is en krachtig overkomt. We hebben verstandig leiderschap nodig. Misschien wordt het wel iemand die wij nog niet (zo goed) kennen !
Gerdi Verbeet b.v., (voorz 2e kamer) kende ik voor die tijd ook niet en ze blijkt een pittige tante te zijn, die de boel goed kan leiden.
Cohen valt mij enorm tegen. Het is mijn kleur niet, maar ik had meer van hem verwacht.
Balkenende is een aardige man, maar nu over zijn houdbaarheidsdatum.
Ik zou zo 1 2 3 niet kunnen zeggen, ja die.
Ik hoop geen draaikont als Wouter B. Die Roemer (SP) kwam toch deze week verrassend uit de hoek.
Ik dacht dat het een grijzere muis zou zijn.
Hebben wij hier geen Obama ??

studentjehhs
Mineur
Mineur

Berichtdoor studentjehhs » 29 mei 2010 10:50

Aub geen Obama. Heel hard roepen dat er verandering komt, maakt niet dat er daadwerkelijk verandering plaatsvindt. Rutte is denk ik best een verstandige man. Wellicht een goede leider. Moet de toekomst uitwijzen.
Ik kan mij trouwens niet voorstellen dat er binnen het CDA (een grote partij) geen goede leiders meer zouden zijn te vinden. Iemand van wie je stem niet gelijk wordt weggegooid als hij/zij geen premier kan worden. Iemand die jouw stem wilt vertegenwoordigen.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 29 mei 2010 10:56

Wie zegt dat het een CDAer wordt ??

Terug naar “Archief”