Nou Marnix, gefrustreerd ben ik niet hoor.

Blijkbaar lezen jullie niet helemaal goed wat ik bedoel te zeggen. Ik maak scheiding tussen muziek tot Gods eer en gewoon muziek voor de fun. Ik heb de radio ook wel eens aan hoor. De kids zappen nogal eens op mijn autoradio en hoor dan van alles voorbij komen. Niet mijn smaak, maar kan heel goed snappen dat mijn pubers dat coole muziek vinden.
Maar zelfs zij zien het verschil, tussen de gezangen/psalmen en hun doordeweekse muziek.
DAAR gaat het mij om.
Neem een rockband, schrijf een lekkere tekst, gooi The Lord, Heaven erin, en het is lofprijzing.
Neem dezelfde muziek, schrijf een tekst over I love you, of what is going on,..... en het is een hit.
Jongens, dat kan toch niet ? Dat meen ik echt.
Over denigrerend gesproken, tuurlijk hoeven we niet alleen een ramshoorn te nemen en hehe, keyboard in de woestijn.
Ik geef tegengas, laat een andere mening horen en word neergezet als een suffe muts, die in de middeleeuwen verkeert qua muziek.
Ik vind het juist fijn om szondags iets anders te horen, kan genieten van de schoonheid van het orgel, smorgens een uitbundige organist, smiddags een meer "gedragen" gevoelige manier van spelen. De schoonheid van de psalmen.
Loop ik bij AH, of in een winkelcentrum, loop ik soms ongemerkt (!) mee te neurien, zingen. Mijn dochter zei laatst nog, mam, dat jij dat liedje kent !
Huh, nee, maar na 3 x zit het in mn hoofd.
Ook al wil je zelf geen muziek aanzetten, zodra je buiten de deur stapt, krijg je het gratis. Van anderen, in winkels, uit een radio van een bouwvakker, een autoraampje dat openstaat, in wachtkamers (soms).
Zodoende kom je met heel veel in aanraking, dus ook met Sky radio en 538.
Wij hebben meerdere kranten, dus lees over popconcerten en de zangers/groepen, gewoon om te kijken wat mensen beweegt.
Die Bono ben ik niet van onder de indruk, dat nasale geluid laat mij bibberen.
Als je 1 plaat kent, ken je ze allemaal, aan hetzelfde riedeltje van de gitaar.
Maar daar hebben meer groepen last van.
Jesus in Seburbia, jullie zijn hier niet van onder de indruk.
Dus buitenstaanders vinden diegenen die er WEL over "zeuren", geschokt zijn, maar een minderheid, zeker weer van die zwartrokkers.
De verdeeldheid begint hier !!!
DAT is schokkend, ipv het weer direct goed te praten, zou je kunnen reageren dat je het ook erg vindt of zo.
Dit is gewoon een algemeen, beetje christelijk forum, dat refo kan er wat mij betreft af.