Refoweb's Dr.Love Clinic: vragen,oplossingen,verhaaltjes enz

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 11 feb 2004 13:19

S-je schreef:Mmm... en wat heb je aan een Dr. Love die geen ervaring heeft met problemen in de liefde? Ook niks, dus waarom vertelt Dr. Love ons niet eens wat leuke of minder leuke verhaaltjes? :wink:

Wat voor verhalen wil je horen? mijn ervaringen in de liefde? die zijn er genoeg, problemen ook, maar hier willen we juist die problemen uit de weg ruimen, weeeeeeeet je :wink:
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 11 feb 2004 13:23

S-je schreef:Hey zeevaarder,

Geen zorgen... het is gezond om af en toe een discussie over het nut van iets te houden. Daardoor blijf je beseffen waarom we iets nu ook alweer doen.

Groet,

Klopt, maar dan graag in een andere rubriek, anders word het nog een grotere zooi! :D
bedankt voor je medewerking, heel lief van je dat je me begrijpt :mrgreen:
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

S-je
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor S-je » 11 feb 2004 13:24

columbus schreef:
S-je schreef:Mmm... en wat heb je aan een Dr. Love die geen ervaring heeft met problemen in de liefde? Ook niks, dus waarom vertelt Dr. Love ons niet eens wat leuke of minder leuke verhaaltjes? :wink:

Wat voor verhalen wil je horen? mijn ervaringen in de liefde? die zijn er genoeg, problemen ook, maar hier willen we juist die problemen uit de weg ruimen, weeeeeeeet je :wink:

k Weetut van jou. Maar je leert juist van de ervaring van anderen. Het meeste effect heeft het als je het zelf meemaakt.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 11 feb 2004 13:53

S-je schreef:Ow, ik wil wel wat vragen hoor!

Dr. Love is er voor liefdesproblemen, neem ik aan. Maar wat heb je aan hem/haar als je geen problemen in de liefde hebt, maar alleen maar geluk?

Lieve S-je

Volgens mij hangt dat af van de fase waar je relatie zich in bevind...
bevind je je in de beginfase, dan is het nog niet zo'n punt, je bent verliefd en alles is leuk en goed en fijn, vlinders nog volop aanwezig. De kleine probleempjes en misschien ook de groteren zullen vanzelf volgen.

Bevind je je in een middelste fase, dan moet ik je zeggen, dat je aan de relatie moet werken, want een relatie, die alleen maar koek en ei is, lijkt mij niet gezond, werk eraan, het kan nog wat worden.

Is de relatie al langere tijd aan de gang, dan zou mijn advies zijn, stop ermee, of probeer er echt heel har daan te werken, want dan lijkt me niet dat er heel veel diepgang in zit...

In welke fase je zit, weet ik natuurlijk niet, de ene relatie ontwikkeld zich ook sneller als de andere, dat kan je het beste zelf bepalen en hoe het verder zal gaan.

Lieve S-je, als je een serieus antwoord wilt, kun je hem krijgen ook hoor :wink:

Liefdevolle groet Dr. Rosekapje
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 11 feb 2004 14:14

johannes1 schreef:niks eigenlijk

Zo, Johannes1, leuk dat je je hier ook meldt :mrgreen: Ik krijg de indruk dat dit niet zomaar een opmerking van je is, maar dat je serieus probeert te sollciteren, naar de functie van assistent, mijn assitent wel te verstaan :mrgreen: . Wat dat betreft, kan ik je geruststellen, ik heb inderdaad nog niemand aangenomen..., maar petje af voor jou hoor, jij bent de eerste die serieus een open sollicitatie durft te versturen, maar het is me nog niet duidelijk, of jij de persoon ben die ik zoek, ik verwacht daarom binnen zeer kortetermijn, cv :!: en foto :!: van je, zodat we verder kunnen praten en misschien onderhandelen hierover..... :mrgreen:

Met Liefdevolle groet Dr. Rosekapje

PS. eventuele andere kandidaten (mannelijke wel te verstaan 8) ) kunnen ook nog steeds solliciteren.... :lol:
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

S-je
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor S-je » 11 feb 2004 14:25

rosekapje schreef:

Dr. Love is er voor liefdesproblemen, neem ik aan. Maar wat heb je aan hem/haar als je geen problemen in de liefde hebt, maar alleen maar geluk?

Lieve S-je

bevind je je in de beginfase, dan is het nog niet zo'n punt, je bent verliefd en alles is leuk en goed en fijn, vlinders nog volop aanwezig. De kleine probleempjes en misschien ook de groteren zullen vanzelf volgen.

Bevind je je in een middelste fase, dan moet ik je zeggen, dat je aan de relatie moet werken, want een relatie, die alleen maar koek en ei is, lijkt mij niet gezond, werk eraan, het kan nog wat worden.

Is de relatie al langere tijd aan de gang, dan zou mijn advies zijn, stop ermee, of probeer er echt heel har daan te werken, want dan lijkt me niet dat er heel veel diepgang in zit...

In welke fase je zit, weet ik natuurlijk niet, de ene relatie ontwikkeld zich ook sneller als de andere, dat kan je het beste zelf bepalen en hoe het verder zal gaan.

Lieve S-je, als je een serieus antwoord wilt, kun je hem krijgen ook hoor :wink:

Begrijp ik het goed dat wanneer je geen problemen tegen komt in je relatie, dat je er dan maar mee moet stoppen, omdat het dan gewoon niet goed kan zitten? Vreemde kijk op de liefde...

Natuurlijk kom je in elke relatie problemen tegen, das logisch. Maar dat hoeft geen probleem te zijn. Als je allereerst begint met elkaar te accepteren, dan kom je al een heel eind. Als dat niet werkt en je wil elkaar niet accepteren en dus veranderen, dan lijkt het me verstandig om nog eens extra goed te overwegen of je wel wat voor elkaar bent.

Maar goed... ik heb geen ervaring met verkering-achtige relaties, dus ik kan er ook helemaal naast zitten.

Bijzonder hoe mensen op magneten lijken.

Greetz, Es

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 11 feb 2004 14:36

S-je schreef:
rosekapje schreef:

Lieve S-je

Begrijp ik het goed dat wanneer je geen problemen tegen komt in je relatie, dat je er dan maar mee moet stoppen, omdat het dan gewoon niet goed kan zitten? Vreemde kijk op de liefde...

Natuurlijk kom je in elke relatie problemen tegen, das logisch. Maar dat hoeft geen probleem te zijn. Als je allereerst begint met elkaar te accepteren, dan kom je al een heel eind. Als dat niet werkt en je wil elkaar niet accepteren en dus veranderen, dan lijkt het me verstandig om nog eens extra goed te overwegen of je wel wat voor elkaar bent.

Maar goed... ik heb geen ervaring met verkering-achtige relaties, dus ik kan er ook helemaal naast zitten.

Bijzonder hoe mensen op magneten lijken.

Greetz, Es

He S-je
Het punt gaat mij om de diepgang, als je nergens tegen aanloopt met zijn tweeën, dan kan ik niet geloven dat er veel diepgang in de relatie zit en ik denk dat die diepgang wel degelijk aanwezig moet zijn (zo is inderdaad mijn kijk erop, vreemd, misschien, maar als die diepgang erbij niet zou zijn en het was allemaal, leuk en aaridg en nooit eens een meningsverschil of een probleempje, dan zou ik er inderdaad mee stoppen). Tuurlijk moet je elkaar accepteren en elkaar zeer zeker niet gaan veranderen, dat zou inderdaad er ongezond zijn, maar het is wel een kwestie van nemen en geven.... Doordat je elkaar accepteerd en niet veranderd (toch denk ik dat je beiden in de loop van de relatie wat zult veranderen...), wil natuurlijk niet zeggen, dat je niet tegen de nodige problemen en meningsverschillen blijft aanlopen, praat tegen elkaar en luister naar elkaar, niet langs elkaar heen leven (Dat bedoel ik ook met weinig diepgang, durf de confrontatie wel aan te gaan...)

Misschien heb ik inderdaad er een vreemde kijk op, ik weet het niet, zo voel ik het, zo zou ik het willen, misschien grijp ik te hoog en streef ik naar te veel, dat zal de tijd leren....

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 11 feb 2004 14:48

Er is weer een nieuw boekje verschenen van de serie ‘Liefde en laten leven’ door Dr.Columbus, drukkerij ColVin (nieuwe b.v.) en nu te koop in de Refoweb Dr.Love$hop!

Het gaat in het kort gezegd over de gevaren die liefde met zich meebrengt. In het onderstaand stukje een fragment uit het hoofdstuk ‘laat liefde leven, ook in de badkamer maar kijk uit!’

In de badkamer gebeuren de meest intieme dingen die met liefde te maken hebben, dat hoef ik je niet uit te leggen! :D We hebben daar helemaal niets op tegen, alleen de eerste hulpposten van de ziekenhuizen en huisartsenposten kunnen de ‘liefdes-blessures’ niet meer aan! :mrgreen:
De meest gehoorde klachten zijn gevolgen van elkaar kietelen :!: , waardoor mensen giechelend weglopen en daardoor verblind zijn (soms ook sop in de ogen) en uitglijden op een achteloos stukje zeep dat in opperste opwinding van de rand van het bad is gevallen.

Of, het uitmonden van een vrijpartij in een ‘liefdesgevecht’ dat steeds heftiger word en soms in ‘liefdesruzies’ uitmonden waarbij over en weer met natte badhanddoeken word geslagen, zodat kneuzingen en striemen het gevolg zijn. :(

Dit was zomaar een willekeurig stukje uit het boek, wil je alles weten, en dat wil je!, bestel dan nu het boek ‘Liefde en laten leven’ voor maar €18,95 in de Love $hop!!!!

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 11 feb 2004 14:50

Er komen regelmatig vragen binnen of er van onze trouwe patient en medemens Cash een biografie kan worden gemaakt, nu, we denken er over na.
Wel kunnen we u beloven dat op korte termijn een interview zal worden geplaatst die Dr.Rosekapje met hem heeft gehad. :oops:
Het leven van Cash is er één met ups en downs, zoals van ieder mens en daarom leek het ons leuk om juist hem een interview af te nemen. Lekker doorsnee mens, heerlijk!
:?

S-je
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor S-je » 11 feb 2004 14:54

columbus schreef:Er is weer een nieuw boekje verschenen van de serie ‘Liefde en laten leven’ door Dr.Columbus, drukkerij ColVin (nieuwe b.v.) en nu te koop in de Refoweb Dr.Love$hop!

Het gaat in het kort gezegd over de gevaren die liefde met zich meebrengt. In het onderstaand stukje een fragment uit het hoofdstuk ‘laat liefde leven, ook in de badkamer maar kijk uit!’

In de badkamer gebeuren de meest intieme dingen die met liefde te maken hebben, dat hoef ik je niet uit te leggen! :D We hebben daar helemaal niets op tegen, alleen de eerste hulpposten van de ziekenhuizen en huisartsenposten kunnen de ‘liefdes-blessures’ niet meer aan! :mrgreen:
De meest gehoorde klachten zijn gevolgen van elkaar kietelen :!: , waardoor mensen giechelend weglopen en daardoor verblind zijn (soms ook sop in de ogen) en uitglijden op een achteloos stukje zeep dat in opperste opwinding van de rand van het bad is gevallen.

Of, het uitmonden van een vrijpartij in een ‘liefdesgevecht’ dat steeds heftiger word en soms in ‘liefdesruzies’ uitmonden waarbij over en weer met natte badhanddoeken word geslagen, zodat kneuzingen en striemen het gevolg zijn. :(

Dit was zomaar een willekeurig stukje uit het boek, wil je alles weten, en dat wil je!, bestel dan nu het boek ‘Liefde en laten leven’ voor maar €18,95 in de Love $hop!!!!

Nee sorry, mij een beetje te diepgaand.

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 11 feb 2004 14:59

S-je schreef:
columbus schreef:Er is weer een nieuw boekje verschenen van de serie ‘Liefde en laten leven’ door Dr.Columbus, drukkerij ColVin (nieuwe b.v.) en nu te koop in de Refoweb Dr.Love$hop!

Ha S-Je,
wat moet ik daar op zeggen? Ik heb het ook niet zelf verzonnen :mrgreen: Het zijn allemaal zaken uit de praktijk van een liefdesleven, maar voor iedereen is dat anders, al kan ik me indenken dat er mensen zijn die zich wel herkennen in dit soort dingen. :D

By the way, de serie verkoopt goed! en daar gaat het om, pecunia'$$$$$ :D

S-je
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor S-je » 11 feb 2004 15:01

rosekapje schreef:
He S-je
Het punt gaat mij om de diepgang, als je nergens tegen aanloopt met zijn tweeën, dan kan ik niet geloven dat er veel diepgang in de relatie zit en ik denk dat die diepgang wel degelijk aanwezig moet zijn (zo is inderdaad mijn kijk erop, vreemd, misschien, maar als die diepgang erbij niet zou zijn en het was allemaal, leuk en aaridg en nooit eens een meningsverschil of een probleempje, dan zou ik er inderdaad mee stoppen). Tuurlijk moet je elkaar accepteren en elkaar zeer zeker niet gaan veranderen, dat zou inderdaad er ongezond zijn, maar het is wel een kwestie van nemen en geven.... Doordat je elkaar accepteerd en niet veranderd (toch denk ik dat je beiden in de loop van de relatie wat zult veranderen...), wil natuurlijk niet zeggen, dat je niet tegen de nodige problemen en meningsverschillen blijft aanlopen, praat tegen elkaar en luister naar elkaar, niet langs elkaar heen leven (Dat bedoel ik ook met weinig diepgang, durf de confrontatie wel aan te gaan...)

Misschien heb ik inderdaad er een vreemde kijk op, ik weet het niet, zo voel ik het, zo zou ik het willen, misschien grijp ik te hoog en streef ik naar te veel, dat zal de tijd leren....

Ja, ik snap het wel een beetje.

Volgens mij kan niemand een paar jaar verkering/relatie hebben met iemand waar totaal geen diepgang in zit. Een paar maanden hou je het nog wel uit, maar nooit je hele leven lang.
Op een gegeven moment ga jij of die ander toch wel proberen er wat meer diepgang in te krijgen. Maar als de een zich dus interesseerd in de ander en die ander niet in die ene, dan krijg je problemen. Want dan gaat de ene op de andere zitten vitten dat hij niet genoeg interesse in die ene heeft... snappie. Dan begint er toch wel een ruzie maken.
Als je geen interesse in de persoon in dat lichaam hebt, dan zit er geen diepgang in. En als je dat allebei niet uitmaakt, dan ben je allebei niet-diepgaande personen en zul je daar wel mee kunnen leven...
Misschien zijn we vreemd of normaal. Niemand die dat ons kan vertellen, want er is geen meter waar je dat op kan meten.

S-je
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor S-je » 11 feb 2004 15:03

columbus schreef:
S-je schreef:

Ha S-Je,
wat moet ik daar op zeggen? Ik heb het ook niet zelf verzonnen :mrgreen: Het zijn allemaal zaken uit de praktijk van een liefdesleven, maar voor iedereen is dat anders, al kan ik me indenken dat er mensen zijn die zich wel herkennen in dit soort dingen. :D

By the way, de serie verkoopt goed! en daar gaat het om, pecunia'$$$$$ :D

Het zal allemaal wel. Theorie zegt niets, praktijk (en dus ervaring) is belangrijker.

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 11 feb 2004 15:08

deze rubriek staat op het forum Humor en Liefde!!!! vergeet dat niet!!!

Vin

Berichtdoor Vin » 11 feb 2004 16:21

Columbus schreef:DocVin zal zich graag over je heenbuigen, dat weet ik zeker!
Ik zal hem wijzen op je probleem.

*Lacht lief*
mirjamvandorp schreef:Beste doc Columbus,

Ik heb over uw advies en wijze raad nagedacht en vannacht moed proberen te verzamelen voor volgende week als ik weer met de bus mee moet, maar het idee boezemd me zo'n angst in dat ik de hele nacht wakker gelegen heb........als dit de hele week zo door gaat ben ik als ik volgende week met de bus mee moet het trapje van de bus nog net op kan komen en dan van me stokkie ga en das nou net wat ik niet wil.....denktie gelijk weer dat ik voor hem val... :mrgreen:
Beste doc, hebt u misschien nog een andere oplossing?? Of misschien kan doc Vin zich eens over mijn probleem buigen......???

*lacht lief*

Lieve Mirjam,

Ik heb me even over je... probleem, heengebogen. Ik heb goed nieuws en slecht nieuws. Het goeie nieuws is dat je schattig bent. Het slechte nieuws is dat iedereen dit aan je kan zien. Je ziet er té open, aardig, schattig en vooral, en dit is het punt, onschuldig uit! Als de buschauffeurs jou zien voelen ze zich meteen op hun gemak bij je en beginnen joviaal te doen. Ze vergeten natuurlijk dat alhoewel zij op hun gemak zijn dat jij dit misschien helemaal niet bent.

Probeer volgende keer je shawltje niet om te hebben :mrgreen: (als je die hebt), doe je haar los, verf je make-up scheef, probeer een kleurspoeling. Kortom: doe wat aan je onschuldige image! Probeer het eerst een beetje subtiel, je hoeft niet meteen helemaal los te gaan. Mocht de subtiele aanpak niet baten dan verwijs ik je graag weer door naar Dr Columbus :)

Warme groet,

Terug naar “Archief”