Refowebkids deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

AikonGirl
Majoor
Majoor

Re: Refowebkids deel 10

Berichtdoor AikonGirl » 13 mei 2010 18:43

Tegen de twee jaar wilde Ilona ook niet meer een middagdutje, heeft een maand geduurd.
Heb haar wel altijd naar bed gedaan, maar dan lag ze een uurtje te zingen of te spelen..

En na die maand ging ze gewoon weer slapen, en nu slaapt ze nog altijd 1,5 a 2 uur in de middag.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 13 mei 2010 19:23

hier ook hetzelfde, ik doe haar wel altijd naar bed, maar het komt voor dat ze perioden niet slaapt, en juist andere perioden dat ik haa rmaar wakker ga maken want dan slaapt ze van half een tot half vier! en ze moet er savonds ook weer op tijd in ivm mijn werk.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 13 mei 2010 19:30

Hier ook onregelmatig slapen. Soms 2 uur, soms helemaal niet...we zien het gewoon per dag aan wat hij doet.
Ik moest vanavond zo om hem lachen. Hij kijkt naar zijn piemeltje, kijkt dan onder mijn jurk, zegt teleurgesteld 'nee' (omdat ik ondergoed aan heb ziet hij niets interessants) en loopt dan weg met opgehaalde schoudertjes :mrgreen: .

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 13 mei 2010 19:31

LauraC schreef:Hier ook onregelmatig slapen. Soms 2 uur, soms helemaal niet...we zien het gewoon per dag aan wat hij doet.
Ik moest vanavond zo om hem lachen. Hij kijkt naar zijn piemeltje, kijkt dan onder mijn jurk, zegt teleurgesteld 'nee' (omdat ik ondergoed aan heb ziet hij niets interessants) en loopt dan weg met opgehaalde schoudertjes :mrgreen: .

Hahaha :lol:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 13 mei 2010 20:01

wij doen nog wel eens met zn allen een middagdutje :lol: en dan is Milan bijna 5 en Matteo bijna 3.. Vanmiddag schrokken we om 4 uur pas wakker :o :roll: dus de kids liggen er nu net pas in

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 13 mei 2010 20:38

MissF schreef:Hoe is het met jouw meiden Liefje?

Goed, heb lieve zoete kindertjes..wat wil je weten? :mrgreen:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 mei 2010 21:09

Alles :mrgreen: Of Danique het leuk vindt met haar zusje, of haar zusje lief is en goed slaapt en groeit enzo, en vooral nog eens een leuke foto :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 14 mei 2010 06:56

Vannacht hier weer vreselijk hoesten ook weer 'horen' ademhalen door de babyfoon. Continue kokhalzen van het hoesten, ook ligt ze op d'r buik dat is nieuw.... het is elke keer maar een paar dagen en dn een paar dagen beter en dan begint het weer. Ik lucht goed, zorg dat ze niet in de buurt komt van rook, ga met haar bijna dagelijks naar buiten, ze eet gezond wel weinig, krijgt bv.... iemand nog tips? Ik ben nu bezig met kuurtje van vsm. Ik voel me zo> :(

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 14 mei 2010 07:57

Tussikind van vsm of bisolvon voor kinderen geven geven. Als het daarna nog niet opknapt misschien eens naar de dokter voor een kuurtje.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 14 mei 2010 08:57

Memmem schreef:Tussikind van vsm of bisolvon voor kinderen geven geven. Als het daarna nog niet opknapt misschien eens naar de dokter voor een kuurtje.

Tussikind van vsm geef ik al een maand en ben nu overgegaan op nisykind van vsm. Ze heeft al 2 ab kuren gehad wat dus niet erg helpt. Dokter heb ik al gebeld maar zegt dat ik maar moet komen als het erger word (want nu kan ze nog niks) misschien maak ik me te veel zorgen, Nu ze net uit bed is geweest en heeft gelachen en welgeteld één hapje brood opheeft maar wel lief heeft gespeeld zie ik het ietsje rooskleuriger in 8) Heel haar bedje zat onder groene snotjes :-&

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 14 mei 2010 10:44

Wat vervelend Schipje.
Wat wij doen als Jurian weer eens hoest, is allebei onze slaapkamerdeuren goed dicht, zodat we er niet wakker van worden en hem niet steeds horen. Want hij huilt er zelf toch niet om, en als hij wel huilt horen we het wel door de deuren heen, maar we worden er niet elke keer wakker van. Dat houdt ons ook wel vrolijker eigenlijk :oops:
Normaal gesproken laat ik 1 van beide deuren op een kiertje staan, voor het geval dat zeg maar. En toen hij over had gegeven ook, want dat wil ik wel weer horen :)
Maargoed, wij denken sowieso wat anders over een babyfoon enzo, dat is per ouders denk ik verschillend, en ook prima :D
Sterkte met je meisje!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 14 mei 2010 11:39

bisovlon wordt hier niet meer aangeraden sinds er is bewezen dat er teveel stoffen inzitten die er voor kunnen zeorgen dat een kindje een ademstilstand krijgt.
Hier gebruik ik prospan, dat is op natuurlijke basis, ze heeft er altijd direct profeit van, en werkt ook meteen verlichtend.

Schipje: en stomen voordat ze gaat slapen? als julia erg verkouden is gaat ze altijd met mij onder de douche ipv alleen in bad, zodat et leker stoomt en de snotter of vastigheid mooi los kan komen.
Overigens moet ik zeggen dat we hier de eerste herfst tot aan het mooie weer in de zomer ook zijn doorgeworsteld met een ziek kind. Vijf dagen ziek, twee beter endan begon het weer! Het is een dominoo-effect, zodra ze ziek zijng eweest, zijn ze weer vatbaarder voor hetvolgende virus. Overigens gaf de ha aan, alles wat ze gehad heeft, kan ze niet nog een keer krigjen aan verschillene virussen, ze krijgen het vroeg of laat allemaal een keer, dus die van ons is nu aan eht kwakkelen en zal als ze vier is niet veel lsat ehbben, terwij dan andere kinderen altijd kwakkelen.

Hier overigens ook geen babyfoon bij bed, ik moest er niet aan denken, echt zuchtje en ademteug die je dan hoort, voroal ook omdat ze nogal een zware ademhalein gheeft door de amandelen. Haar deur is dicht, d eonze open, als ze huilt wordt ik er toch wel wakker van.
Toen ze als baby nog zachtjes huilde stond altijd haar deur ook wel op een kier. Maar op een gegeven moment hoorde ikhaar ook als de deur nog dicht zat. Overignes beneden ook geenbabyfoon aan als ze in bed ligt, toen ze nog bv op verzoek kreeg wel, aar dat is al een tijd terug.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 14 mei 2010 11:55

Ik zou denk ik onderaan de trap gaan zitten als ik geen babyfoon zou hebben :oops: . Ik slaap door de gewone wekker én een rinkelwekker heen (zo'n keiharde) dus de babyfoon staat altijd op z'n hardst op het nachtkastje :wink: Ik vind het een uitkomst! Maar het is ook een handig ding want als ze in een lastige bui is en niet wil slapen zet ik hem gewoon even uit en na 10 min. weer aan. als ze dan nog huilt ga ik haar goedleggen, tenzij ze helemaal overstuur is dan ga ik eerder maar dat hoor je dan wel door het plafond! De eerste 3 maanden sliep ze op onze kamer in de wieg en daarna in haar eigen kamer, als ze zo erg hoest als vannacht zet ik campingbed naast ons bed (want ben toch bang dat ze in de hoest blijft hangen en dat ik d'r dan niet hoor :oops: ).
Stomen idd goed idee, gisteravond gedaan, vanavond maar weer dan....

Maar... ik kan me een leven zonder babyfoon toch echt niet voorstellen :shock:

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 14 mei 2010 12:09

ik heb dat ook hoor schipje. niet dat hij naast mn bed staat, maar als ze ziek zijn neemik hem wel mee naar boven. maar ik kan de signaalsterkte aanpassen dat ik ze niet hoor ademen maar als ze wat langer geluid maken (echt kreunen in de slaap, lang hoesten en huilen) wel. Het is overigens nog maar 2 keer voorgekomen dat we hem boven hebben gezet.
Hier slapen we overigens bijna altijd met de kamerdeuren open, alleen als de wasmachine aan gaat gaan ze op een kier.
Kan ook zijn dat ze een te lage luchtvochtigheid heeft op haar kamer, hou je de deur open snachts? of een rooster? Dat is juist wel goed.... Als we hier de kamerdeuren dicht hebben 2 nachten hebben we allemaal keelpijn en een verstopte neus....

Beneden staat de babyfoon ook altijd aan als ze op bed liggen. Ze slapen op 1 kamer dus dat is makkelijk. Sarah wordt regelmatig wakker savonds en snachts en dan wil ik er zo snel mogelijk bij zijn omdat we dan de meeste kans maken dat ze weer doorslaapt :)

bij Sarah alleen hadden we nog geen babyfoon en heb ik hem ook niet gemist. toen we Eva Lynn kregen had ik er opeens een 'nodig' omdat ik niet wist wie er nu huilde en zo :roll: maar tis wel ideaal nu :wink:

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 14 mei 2010 12:35

lammetje schreef:ik heb dat ook hoor schipje. niet dat hij naast mn bed staat, maar als ze ziek zijn neemik hem wel mee naar boven. maar ik kan de signaalsterkte aanpassen dat ik ze niet hoor ademen maar als ze wat langer geluid maken (echt kreunen in de slaap, lang hoesten en huilen) wel. Het is overigens nog maar 2 keer voorgekomen dat we hem boven hebben gezet.
Hier slapen we overigens bijna altijd met de kamerdeuren open, alleen als de wasmachine aan gaat gaan ze op een kier.
Kan ook zijn dat ze een te lage luchtvochtigheid heeft op haar kamer, hou je de deur open snachts? of een rooster? Dat is juist wel goed.... Als we hier de kamerdeuren dicht hebben 2 nachten hebben we allemaal keelpijn en een verstopte neus....

Beneden staat de babyfoon ook altijd aan als ze op bed liggen. Ze slapen op 1 kamer dus dat is makkelijk. Sarah wordt regelmatig wakker savonds en snachts en dan wil ik er zo snel mogelijk bij zijn omdat we dan de meeste kans maken dat ze weer doorslaapt :)

bij Sarah alleen hadden we nog geen babyfoon en heb ik hem ook niet gemist. toen we Eva Lynn kregen had ik er opeens een 'nodig' omdat ik niet wist wie er nu huilde en zo :roll: maar tis wel ideaal nu :wink:

Prachtige namen hebben jouw kids trouwens, Lammetje! Het rooster staat altijd open en als het niet al te koud is 's nachts haar raam ook op de haak(luchtkiertje dus) overdag gooi ik alles boven open alleen als het regent doe ik alles maar een ministukje open anders regent het naar binnen. 's nachts doen we alle deuren dicht stel dat iemand haar stiekum meeneemt en ik hoor de deurklink niet :oops: :oops: :oops:

Terug naar “Archief”