Inentingen bij baby's

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 30 jan 2007 13:30

rosalie83 schreef:Is daar wel eens landelijk onderzoek naar gedaan of zo? Hoe dat zit?

Natuurlijk, er zit een heel team van mensen bij het RIVM die voortdurend de bijwerkingen van inentingen in de gaten houden: http://www.rivm.nl/rvp/vragen/index.jsp#De_bijwerkingen

Roodkapje
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Roodkapje » 30 jan 2007 15:03

L'être extraterrestre schreef:@Optimatus, je hebt deels gelijk, maar mijn moeder (en vele vrouwen met haar) vind dat de gezondheid van de kinderen achteruit is gegaan sinds het enten. Mijn moeder heeft gewoon de mazelen gehad, de bof, dat soort ziekten die niet levensbedreigend hoeven te zijn en is verder kerngezond. Je lichaam heeft dan toch meer afweerstoffen lijkt het. Ik weet het niet goed.

Wat ouders vinden lijkt me ernstig subjectief. Van vaccineren krijg je lichaam dezelfde afweerstoffen als wanneer je je kinderen ziek laat worden. Dus 'meer afweerstoffen' is biologisch gezien onmogelijk. :? Het voordeel van een vaccinatie is dat je kind minder erg ziek wordt (een beetje kan voorkomen) dan wanneer het ongevaccineerd moet 'uitzieken' na besmetting. Tuurlijk reageert het ene kind zwaarder dan het andere kind, maar dat is niets vergeleken met het échte volledig functionerende virus.

Waarom ze vaccineren is dat mazelen, rode hond, bof in principe niet gevaarlijk zijn, maar áls je niet bent ingeënt en je raakt als zwangere vrouw besmet, dan kan dit tot ernstige handicaps bij het ongeboren kind leiden. Verder zijn polio, kinkhoest, difterie etc. wel gevaarlijk. Van polio kun je verlamd worden en van ernstige vormen raken kinderen achter in de groei en in hun intellectuele ontwikkeling.

Ik ben iemand die nooit ziek is geweest van vaccinaties, maar goed de één is de ander niet.

Schipje
Majoor
Majoor

Re: Inentingen bij baby's

Berichtdoor Schipje » 13 mei 2010 10:03

Nou bij deze dan maar. Het gaat mij niet over principes want volgens mij is daar genoeg over gezegt maar meer over de ervaringen met inenten zoals, overgebleven verschijnselen en zelfs baby's die overlijden.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 13 mei 2010 12:00

ik heb deze maar even gekopiëerd uit de refowebkids...
Schipje schreef:Ik had eigenlijk wel verwacht dat op refoweb moeders zouden zitten die niet inenten, maar dat was blijkbaar verkeert verwacht
Persoonlijk vind ik dit een zeer moeilijk punt. Sowiezo hebben wij het programma uitgesteld, wij willen haar niet inenten tegen BMR maar als ze dat nooit krijgt dan wel voor haar pupertijd. DKTP doen we dan wel maar er is in onze omgevind jongen van 9 overleden aan inentingen en daar ben ik beetje bang door geworden. Wij gaan enten wanneer ze niet meer volledig bv krijgt (binnenkort dus). Eigenlijk vind ik het allebei niks: kinderziektes kunnen wel eens ernstige gevolgen hebben maar inenten kunnen ook weleens ernstige gevolgen hebben. Mex. griep hebben wij ook niet gedaan.

die zijn er ook wel hoor :wink: . wij hebben het nog niet gedaan namelijk.
op het moment dat we voor de keus stonden, kon mijn man er helemaal niet achter staan. bij zijn huis is niemand ingeënt, mijn broertjes zusjes en ik wel. bij ons is het heel lastig, omdat mijn man er niet voor is, en ik eigenlijk wel. hoewel ik denk ik later zou starten (bijv. met en half jaar/9 maanden ofzo) dan het reguliere programma omdat ik ze dan toch nog wel heel klein en kwetsbaar vind.
we hebben besloten om het later nog eens in overweging te nemen om er misschien alsnog mee te beginnen.

schipje, voor de mex. griep vaccinatie kwamen onze dochters niet in aanmerking omdat ze toen nog te klein waren (lag de grens toen niet bij 3 maanden?). als het goed is hebben jullie daar zelf een oproep voor gehad, als huisgenoten van een pasgeborene. die hebben wij zelf overigens ook niet gehaald.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 13 mei 2010 15:09

Aanrader: Vaccinatie, het einde van de mythe van Viera Scheibner.

Wij hebben onze dochter wel laten inenten; wij hadden ons er niet in verdiept. :oops:
Nu inmiddels wel, en zullen een volgend kind niet laten inenten.

Je kunt het boek ook online lezen; via deze link kan je het gehele boek lezen en spring je gelijk naar de samenvatting.
Zo kun je gelijk de argumenten vinden waarom wij het niet meer doen.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 13 mei 2010 15:23

AikonGirl schreef:Aanrader: Vaccinatie, het einde van de mythe van Viera Scheibner.

Wij hebben onze dochter wel laten inenten; wij hadden ons er niet in verdiept. :oops:

Je kunt het boek ook online lezen; via deze link kan je het gehele boek lezen en spring je gelijk naar de samenvatting.

Hartelijk bedankt! ik hoop het zeer binnenkort eens te gaan lezen.
Vpk: lastig verhaal! Idd hoefde onze dochters nog niet, had er even geen erg in... maar ik wel, vandaar dat ik er veel mee te maken had, ik heb het niet gedaan voor mijn werk. Ik dacht als moeders zo bang zijn dat hun baby's het krijgen zouden ze zelf in de zwangerschap al ingeent zijn, toch?

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 13 mei 2010 17:39

Dank voor de tip AG!
ik hoop me er binnenkort ook weer eens in te verdiepen. net als in de site van de NVKP die hier eerder in dit topic wordt genoemd.
het blijft gewoon een lastig punt waarover de meningen nogal verdeeld kunnen zijn.

tja, maar als de moeder zich zou laten inenten zou JIJ het nog wel over kunnen brengen op de baby...
waren er kraamvrouwen die jou ernaar hebben gevraagd of je de vacc. had gehaald??
ik werk ook in de zorg maar heb het ook niet gedaan. geen patiënt heeft tegen mij gezegd dat ie mij niet aan z'n bed wou hebben omdat ik niet was ingeënt.
maar, je voelde je haast een misdadiger als je het niet deed. overal in het ziekenhuis hingen pamfletten met daarop twee afbeeldingen. één met een lachende patiënt in bed en een verpleegkundige ernaast met een injectiespuit in de arm, en één met een triest kijkende patiënt en een verpleegkundige ernaast met een doodskop op de arm. nou, sorry hoor..... en dan erbij, degenen die zich in hadden laten enten konden meedoen aan een onderzoek waarbij ze na die tijd gevolgd werden (volgens mij 2 jaar) op allerlei dingen op gezondheidsgebied en kregen daarvoor een irischeque van 50 euro. tsja...tis maar hoe je het bekijkt..
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 13 mei 2010 18:01

AikonGirl schreef:Aanrader: Vaccinatie, het einde van de mythe van Viera Scheibner.

Wat een onzin, de wetenschappelijke wereld is hier helemaal niet van overtuigd. Daarnaast hebben vacinaties al miljoenen mensen gered van ziektes waar geen bescherming tegen was zoals de pokken en polio. Als we stoppen met vaccinaties komen deze ziektes binnen now time terug. Wat dus heel veel mensen levens zal kosten.
*onderschrift verwijderd door moderator*

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 13 mei 2010 18:08

vpk schreef:
tja, maar als de moeder zich zou laten inenten zou JIJ het nog wel over kunnen brengen op de baby...

Nee, want het rivm beloofde dat als zwangere vrouwen ingeent zouden zijn, de baby voor de eerste periode ook beschermd was, er waren daarom aardig wat kraamverzorgsters die het onzin vonden. En idd, 50 euro...tja, ik zou er ook niet voor kiezen.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 13 mei 2010 18:09

haring schreef:Wat een onzin, de wetenschappelijke wereld is hier helemaal niet van overtuigd. Daarnaast hebben vacinaties al miljoenen mensen gered van ziektes waar geen bescherming tegen was zoals de pokken en polio. Als we stoppen met vaccinaties komen deze ziektes binnen now time terug. Wat dus heel veel mensen levens zal kosten.

Ehm, beter lees je het boek eerst, voordat je zegt dat het onzin is.

Ik kan me, aan de hand van jouw post, namelijk niet voorstellen dat je het boek wel hebt gelezen.

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 13 mei 2010 18:59

AikonGirl schreef:
haring schreef:Wat een onzin, de wetenschappelijke wereld is hier helemaal niet van overtuigd. Daarnaast hebben vacinaties al miljoenen mensen gered van ziektes waar geen bescherming tegen was zoals de pokken en polio. Als we stoppen met vaccinaties komen deze ziektes binnen now time terug. Wat dus heel veel mensen levens zal kosten.

Ehm, beter lees je het boek eerst, voordat je zegt dat het onzin is.

Ik kan me, aan de hand van jouw post, namelijk niet voorstellen dat je het boek wel hebt gelezen.

als dit allemaal zo waar is, dan zou de wetenschappelijke wereld al lang overtuigd zijn geweest.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 13 mei 2010 19:43

Oja, dat was ik even vergeten; Álle wetenschappers zijn er idd van overtuigd dat baby's vaccineren goed is.
En de invloed van multinationale farmaceutische concerns is heel gering natuurlijk..

:clown:

Lees het boek nou maar eens, ipv zonder het gelezen te hebben al tot onzin te verklaren. :)

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 13 mei 2010 21:39

AikonGirl schreef:Oja, dat was ik even vergeten; Álle wetenschappers zijn er idd van overtuigd dat baby's vaccineren goed is.
En de invloed van multinationale farmaceutische concerns is heel gering natuurlijk..

:clown:

Lees het boek nou maar eens, ipv zonder het gelezen te hebben al tot onzin te verklaren. :)

Altijd makkelijk om conspiracy theory's er bij te halen. Zonder enig bewijs natuurlijk

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 14 mei 2010 08:17

haring schreef:Altijd makkelijk om conspiracy theory's er bij te halen. Zonder enig bewijs natuurlijk

Weet je wat pas makkelijk is?
Zonder je ergens in te (willen) verdiepen, al zeggen dat het onzin is.

Beter ga je inhoudelijk op het boek in. Maar ja, dan moet je je er in verdiepen he?
Dat is niet zo gemakkelijk als gewoon zeggen dat het onzin is...

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 14 mei 2010 20:47

AikonGirl, laat jij je dochtertje helemaal niet inenten of slaan jullie alleen bepaalde prikken over?
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Terug naar “Archief”