L'être extraterrestre schreef:@Optimatus, je hebt deels gelijk, maar mijn moeder (en vele vrouwen met haar) vind dat de gezondheid van de kinderen achteruit is gegaan sinds het enten. Mijn moeder heeft gewoon de mazelen gehad, de bof, dat soort ziekten die niet levensbedreigend hoeven te zijn en is verder kerngezond. Je lichaam heeft dan toch meer afweerstoffen lijkt het. Ik weet het niet goed.
Wat ouders vinden lijkt me ernstig subjectief. Van vaccineren krijg je lichaam dezelfde afweerstoffen als wanneer je je kinderen ziek laat worden. Dus 'meer afweerstoffen' is biologisch gezien onmogelijk.

Het voordeel van een vaccinatie is dat je kind minder erg ziek wordt (een beetje kan voorkomen) dan wanneer het ongevaccineerd moet 'uitzieken' na besmetting. Tuurlijk reageert het ene kind zwaarder dan het andere kind, maar dat is niets vergeleken met het échte volledig functionerende virus.
Waarom ze vaccineren is dat mazelen, rode hond, bof in principe niet gevaarlijk zijn, maar áls je niet bent ingeënt en je raakt als zwangere vrouw besmet, dan kan dit tot ernstige handicaps bij het ongeboren kind leiden. Verder zijn polio, kinkhoest, difterie etc. wel gevaarlijk. Van polio kun je verlamd worden en van ernstige vormen raken kinderen achter in de groei en in hun intellectuele ontwikkeling.
Ik ben iemand die nooit ziek is geweest van vaccinaties, maar goed de één is de ander niet.