@Nina87: http://www.fasstichting.nl/
Ter aanvulling op de link van ajl.
Moderator: Moderafo's
ajl schreef:Ehm..ik geloof niet dat er onderzoeken zijn die aantonen dat werken tot 4 weken voor je bevalling schadelijk is/kan zijn voor het kind. Er zijn wel aanwijzingen dat een enkele keer alcoholgebruik ( en niet gelijk misbruik) schadelijk kan zijn voor het kind.
@ schipje ik kan niet begrijpen dat jij, terwijl je zo'n voorstander bent van gezonde dingen voor je kind zoals lang bv geven, niet snoepen etc. over drankgebruik in een zwangerschap zo nonchalant doet. ( niet om je aan tevallen, maar ik begrijp het gewoon niet)
Ehm..ik geloof niet dat er onderzoeken zijn die aantonen dat werken tot 4 weken voor je bevalling schadelijk is/kan zijn voor het kind. Er zijn wel aanwijzingen dat een enkele keer alcoholgebruik ( en niet gelijk misbruik) schadelijk kan zijn voor het kind.
Stip schreef:Zelf hebben we het op zn beloop gelaten, wel met de pil gestopt en foliumzuur gaan slikken. Zelf heb ik die periode geen alcohol gedronken, maar ik kan me wel voorstellen dat als je langer op een zwangerschap moet wachten dat je dan op momenten dat je zeker weet niet zwanger te zijn, tijdens of na een menstruatie, wel alcohol drinkt.
Nu ik zwanger ben, drink ik niet. Ik kan prima zonder en dat ene glaasje kan ik ook prima laten staan, dus waarom dan wel doen? Met leverpastei ed ben ik niet zo krampachtig, pas had ik verse ananas op en dat schijnt weeen op te wekken, dat soort dingen was ik niet van op de hoogte. Ook een bubbelbad schijnt niet goed te zijn, maar goed, dan denk ik maar. Alles met mate!
Stip schreef:Zelf hebben we het op zn beloop gelaten, wel met de pil gestopt en foliumzuur gaan slikken. Zelf heb ik die periode geen alcohol gedronken, maar ik kan me wel voorstellen dat als je langer op een zwangerschap moet wachten dat je dan op momenten dat je zeker weet niet zwanger te zijn, tijdens of na een menstruatie, wel alcohol drinkt.
Nu ik zwanger ben, drink ik niet. Ik kan prima zonder en dat ene glaasje kan ik ook prima laten staan, dus waarom dan wel doen? Met leverpastei ed ben ik niet zo krampachtig, pas had ik verse ananas op en dat schijnt weeen op te wekken, dat soort dingen was ik niet van op de hoogte. Ook een bubbelbad schijnt niet goed te zijn, maar goed, dan denk ik maar: Alles met mate!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten