games

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: games

Berichtdoor Mortlach » 28 apr 2010 11:19

mohamed schreef:Over spellen gesproken, wie er belang bij heeft kan de volgende spellen van me overnemen:

AC I & II, Bayonetta, God of War Collectors Edition en/of Oblivion IV (platinum).

GoW CE wegdoen? Ketter [-X
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

mohamed

Berichtdoor mohamed » 28 apr 2010 16:18

Mortlach schreef:
mohamed schreef:Over spellen gesproken, wie er belang bij heeft kan de volgende spellen van me overnemen:

AC I & II, Bayonetta, God of War Collectors Edition en/of Oblivion IV (platinum).

GoW CE wegdoen? Ketter [-X

Het is de enige uit dat rijtje waarover ik nog wat twijfel, maar de anderen gaan de deur uit. Wat een tegenvallers, met name AC I & II waar ik torenhoge verwachtingen van had. Gelukkig is het slechts een kwestie van smaak- of juist gebrek er aan, maar mij kunnen ze niet bekoren, ondanks de lovende recensies.

Tot nu toe heb ik alleen Ninja Gaiden Sigma I & II (nota bene remakes) en Metal Gear Solid 4 met veel plezier uitgespeeld, maar de rest vond ik tegenvallen.

Afbeelding
De bewegende vegetatie die je haast in je neus voelt kriebelen en andere subtiele details is mede wat MGS 4 zo'n topper maakt.

Voor mij heeft een spel als MGS 4 alles in huis wat een topgame moet hebben. Het is origineel en leent in geen enkel opzicht van anderen.

Afbeelding
Old Snake heeft een slechte gezondheid, wat hem des te menselijker maakt.

Ook is het spel ontzettend entertainend (iets wat we veel te weinig zien) en er is ruim aandacht besteed aan kleine details, zoals traplopen, interactieve vegetatie en omvallende flesjes en bloempotten als je er tegenaan loopt. Bovendien is MGS4 een grafisch hoogstandje die zijn gelijke niet kent, let maar eens op het water.

Afbeelding

En tenslotte zijn ook de animaties om je vingers bij af te likken zo verfijnd. MGS 4 toont aan dat een game die er schitterend uitziet, niet altijd dodelijk saai hoeft te zijn zoals AC I & II. Ik wil alle PS3 bezitters op het hart drukken: koop deze game, het zal je absoluut niet spijten!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 29 apr 2010 09:59

MSG4 is zeker geen slechte game, maar het heeft wel degelijk een aantal minpuntjes, die ik voor het evenwicht even wil noemen.

Ellenlange cut scenes. De langste is volgens mij ruim 20 minuten.
Niet al te snuggere AI (als je een doos over straat ziet kruipen, dan is er meestal wel wat aan de hand).
Geen "harde" keus voor Stealth. In principe een stealth game, maar als je wilt kun je ook "guns blazing" door de levels stormen. Dit is meer wat je er zelf van maakt.

Vooral het eerste punt was voor mij de reden het spel toch weer in te leveren.

Andere goede spellen waar mensen ervaring/een mening over hebben?

Bioshock 1
verrassend... Wolverine Origins is erg goed.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 02 mei 2010 10:49

Ik wil al een tijdje een voetbalgame kopen voor de PS3. Nu zijn er een drietal mogelijkheden PES10 (goedkoop) FIFI10 en 2010 FIFA world cup (oid). Nu is de laatste voetbalgame die ikzelf gekocht heb (en dus intensief gespeeld heb) FIFA '96 (geloof ik, kan er wat jaar naast zitten) voor de MegaDrive geweest.....

Wie heeft er meer ervaring mee en kan me ene goede bruikbare tip geven, of advies wat de beste keuze zal zijn?

mohamed

Berichtdoor mohamed » 02 mei 2010 11:26

Mortlach schreef:MSG4 is zeker geen slechte game, maar het heeft wel degelijk een aantal minpuntjes, die ik voor het evenwicht even wil noemen.

Ellenlange cut scenes. De langste is volgens mij ruim 20 minuten.
Niet al te snuggere AI (als je een doos over straat ziet kruipen, dan is er meestal wel wat aan de hand).

Blijkbaar ben je dan voorzichtiger als ik, want ze hebben mij vele malen ontdekt en neergeschoten.
Geen "harde" keus voor Stealth. In principe een stealth game, maar als je wilt kun je ook "guns blazing" door de levels stormen. Dit is meer wat je er zelf van maakt.

Dat vind ik een pluspunt.
Vooral het eerste punt was voor mij de reden het spel toch weer in te leveren.

Van Hideo Kojima kun je dat verwachten aangezien hij een grote filmliefhebber is en bovendien kun je de scenes skippen zonder dat het spel onspeelbaar wordt.
Andere goede spellen waar mensen ervaring/een mening over hebben?

Bioshock 1
verrassend... Wolverine Origins is erg goed.

Bioshock heb ik niet gespeeld, maar de demo van Wolverine Origins was genoeg voor mij om te weten dat het niks voor mij is.

Binnenkort komt Red Redemption, dat lijkt mij een goede game.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 02 mei 2010 11:27

Faramir schreef:Ik wil al een tijdje een voetbalgame kopen voor de PS3. Nu zijn er een drietal mogelijkheden PES10 (goedkoop) FIFI10 en 2010 FIFA world cup (oid). Nu is de laatste voetbalgame die ikzelf gekocht heb (en dus intensief gespeeld heb) FIFA '96 (geloof ik, kan er wat jaar naast zitten) voor de MegaDrive geweest.....

Wie heeft er meer ervaring mee en kan me ene goede bruikbare tip geven, of advies wat de beste keuze zal zijn?

PES10 is een prima game en FIFA ook, dus kies de goedkoopste zou ik zeggen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 02 mei 2010 15:32

mohamed schreef:Binnenkort komt Red Redemption, dat lijkt mij een goede game.

Te gek, dan kunnen we multiplayeren, misschien ook samen met Faramir.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 03 mei 2010 08:30

Mortlach schreef:

Doen we! Ben benieuwd hoe groot deze gaat worden, maar de previews zien er veelbelovend uit! :)

Faramir

Berichtdoor Faramir » 03 mei 2010 08:32

mohamed schreef:
Mortlach schreef:

Doen we! Ben benieuwd hoe groot deze gaat worden, maar de previews zien er veelbelovend uit! :)

Als het daadwerkelijk wat is dan is het ook gelijk de enige in dat thema wat wat voorstelt. Heel veel mensen lijkt het mooi om in het wilde westen rond te lopen en dingen te doen. Tot nu toe kan ik geen game herinneren die daar goed op ingespeeld heeft.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 03 mei 2010 14:31

Faramir schreef:Als het daadwerkelijk wat is dan is het ook gelijk de enige in dat thema wat wat voorstelt. Heel veel mensen lijkt het mooi om in het wilde westen rond te lopen en dingen te doen. Tot nu toe kan ik geen game herinneren die daar goed op ingespeeld heeft.

Ik denk dat dit een game wordt die dat gevoel zeker nadert, al valt het me wel wat tegen dat het zich in een tijd afspeelt dat de laatste indianenstam zich had overgegeven. Wat was er nu mooier geweest dan op indianen schieten, dat stelletje barbaarse rovers en dieven! :mrgreen:

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 03 mei 2010 14:54

mohamed schreef:
Faramir schreef:Als het daadwerkelijk wat is dan is het ook gelijk de enige in dat thema wat wat voorstelt. Heel veel mensen lijkt het mooi om in het wilde westen rond te lopen en dingen te doen. Tot nu toe kan ik geen game herinneren die daar goed op ingespeeld heeft.

Ik denk dat dit een game wordt die dat gevoel zeker nadert, al valt het me wel wat tegen dat het zich in een tijd afspeelt dat de laatste indianenstam zich had overgegeven. Wat was er nu mooier geweest dan op indianen schieten, dat stelletje barbaarse rovers en dieven! :mrgreen:

Ik denk dat zelfs een bedrijf zo controversieel als Rockstar daar niet mee was weggekomen.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 03 mei 2010 14:59

Mortlach schreef:
mohamed schreef:

Ik denk dat zelfs een bedrijf zo controversieel als Rockstar daar niet mee was weggekomen.

Ik zou best wel indiaan willen spelen. Fijn koeienjongens bestelen en scalpen op een mooie zonnige middag, buffels met de blote handen de nek omdraaien, achter de indianenvrouwtjes aanjagen enz enz.

Hier vast een plaatje van een cowboy en een indiaan om in de stemming te komen ;)
Afbeelding

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 03 mei 2010 15:29

Ja, zo'n berg geschoten bizons bouwen zoals men vroeger wel deed. Ik ben benieuwd of dat ook kan. Al is de gedachte dat het ooit in het echt gebeurd is ook wel weer iets om bij stil te staan en te betreuren. Man, ik word oud.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 03 mei 2010 15:40

Mortlach schreef:Ja, zo'n berg geschoten bizons bouwen zoals men vroeger wel deed. Ik ben benieuwd of dat ook kan. Al is de gedachte dat het ooit in het echt gebeurd is ook wel weer iets om bij stil te staan en te betreuren. Man, ik word oud.

:) Indianen schijnen wat vriendelijker met de natuur te zijn omgegaan.

Maar hoe zit het eigenlijk met het multiplayer gedeelte? Is dat zo'n beetje als een MMO?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 03 mei 2010 16:05

Hier een trailer over de multiplayer.

Terug naar “Archief”