Adoptie deel2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Re: Adoptie deel2

Berichtdoor elvira (gast) » 29 apr 2010 08:48

Nou, onze droom om ooit (in de toekomst) een kindje te adopteren, is nu wel over: met die medische verklaring komen we er niet doorheen... (mijn man heeft een chronische aandoening, waarmee hij op zich heel prima kan leven, maar dat (theoretisch gezien) wel een bepaald risico inhoudt... :( )

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 29 apr 2010 08:49

oef dat is vervelend elvira :(
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 29 apr 2010 08:50

elvira (gast) schreef:Nou, onze droom om ooit (in de toekomst) een kindje te adopteren, is nu wel over: met die medische verklaring komen we er niet doorheen... (mijn man heeft een chronische aandoening, waarmee hij op zich heel prima kan leven, maar dat (theoretisch gezien) wel een bepaald risico inhoudt... :( )

Nou zeg, heftig!
"Theoretisch gezien" ik kan me daar over opwinden maar ik doe dat niet.
Heel erg voor jullie!
Is pleegouder iets? Kan dat wel? Daarvoor zijn de eisen wat minder streng toch?
Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven

Johannes 1:12

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 29 apr 2010 09:01

We hebben ons er nog niet heel erg in verdiept, omdat we graag eerst biologische kinderen zouden willen krijgen (heb ik in topic kinderwens al over geschreven), maar adoptie was bij ons altijd wel een toekomstdroom... om een kindje een nieuwe hoopvolle toekomst te mogen geven...
Gisteren hebben we toch eens naar die medische verklaring gekeken en gemerkt, dat het er hoogstwaarschijnlijk niet inzit.

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 29 apr 2010 09:04

Wat een tegenvaller Elvira :(
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 29 apr 2010 09:22

ja, dat is best slikken... mijn man was er al bang voor, zei hij gisteren, ik had er eigenlijk nog nooit over nagedacht, omdat mijn man alles kan doen wat een "normaal" mens ook kan... maar ja, artsen denken in termen van "kansen" en "risico's" enzo.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 29 apr 2010 09:25

Weet je zeker, dat het onmogelijk is? Voor de meeste Afrikaanse landen vallen de medische eisen reuze mee. In geval van kanker wordt meestal wel een periode van 5 jaar kankervrij als eis gegeven, maar verder doen die landen niet zo moeilijk. De medische verklaring die wij moesten afgeven bestond uit 2 simpele zinnen van de huisarts: hij/zij is vrij van besmettelijke ziekten. Haar/zijn gezondheid vormt geen belemmering om kinderen op te voeden. Handtekening, stempel, klaar.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 29 apr 2010 09:28

@galateia: oh, echt? Hier zagen we formulieren (we wonen in Duitsland) voorbij komen, die werkelijk alles afvragen...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 29 apr 2010 09:31

O ok, Duitsland, ja, dat kan weer anders werken. Maar ik denk dat dat formulieren zijn voor het voortraject en niet voor een specifiek land. Want dan maakt het niet uit waar je woont, natuurlijk, de eisen liggen in de zendende landen.

Maar het kan zijn, dat de Duitse variant van de kinderbescherming hoge eisen stelt, dat weet ik niet natuurlijk. Hier in NL werkt het zo, dat je voor de kinderbescherming ook een medische keuring moet ondergaan, maar die stelt niet echt heel veel voor. Een gesprekje met een jou onbekende huisarts, even luisteren naar het hart, meer gewoon een check-up om te kijken of je niet heftig ziek bent, ofzo.

Ik vond het hele medische verhaal echt heel erg meevallen hier.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 29 apr 2010 09:42

elvira (gast) schreef:ja, dat is best slikken... mijn man was er al bang voor, zei hij gisteren, ik had er eigenlijk nog nooit over nagedacht, omdat mijn man alles kan doen wat een "normaal" mens ook kan... maar ja, artsen denken in termen van "kansen" en "risico's" enzo.

pfff dat is nou "de wereld" ... pfff in Gods Koninkrijk werkt het wel anders, bij God is wel alles mogelijk Elvira :wink:
Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven

Johannes 1:12

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 29 apr 2010 09:55

Antoinette schreef:
elvira (gast) schreef:ja, dat is best slikken... mijn man was er al bang voor, zei hij gisteren, ik had er eigenlijk nog nooit over nagedacht, omdat mijn man alles kan doen wat een "normaal" mens ook kan... maar ja, artsen denken in termen van "kansen" en "risico's" enzo.

pfff dat is nou "de wereld" ... pfff in Gods Koninkrijk werkt het wel anders, bij God is wel alles mogelijk Elvira :wink:

Antoinette, bedenk wel dat men het alllerallerbeste wil voor zo'n kindje!
Het moest al bij zijn biologische moeder of ouders vandaan, en ook nog eens naar een ander land.
Sommige dingen zijn een beetje krom, dat vindt ik ook. Maar ze hebben echt het welzijn van het kind op het oog.
Ze willen menselijkerwijs zo veel mogelijk verdriet en problemen voorkomen. Dat verdient zo'n kind ook.

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 29 apr 2010 10:23

ja, dat ben ik ook met je eens, Anne! (blijft alleen wel moeilijk als je zelf er het volste vertrouwen in hebt, dat je (geestelijk en lichamelijk) wel geschikt bent, om een kind in alle liefde op te voeden ](*,) )

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 29 apr 2010 21:41

Da's hard, Elvira! Sterkte hoor!

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 30 apr 2010 19:57

Elvira, wat evt pleegzorg betreft (las dat iemand anders daarover schreef hier), ook daarvoor moet je desgevraagd een keuring bij een arts ondergaan (sowieso als je de afgelopen 2 jaar onder behandeling bij een arts bent geweest; of nou ja, je man dan naturlijk in dit geval). Ik denk dat de medische eisen wel iets minder streng zijn dan bij adoptie maar zeker weten doe ik het niet.

Enne, ook al is dit eigenlijk een adoptie topic, toch wilde ik vragen of ik me hier kan aansluiten met mijn pleegzorg-avonturen. Wij kregen 2 jaar geleden min of meer onverwacht een pleegkindje in huis. Is een half jaar gebleven, daarna de officiele weg gevolgd met cursus/gesprekken etc. In juli 2009 hebben we toestemming gekregen (ondanks mijn handicap, dus Elvira, het kan soms wel!) en nu staan we alweer 9 maanden op de wachtlijst....
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 30 apr 2010 20:26

mamavansophie schreef:Elvira, wat evt pleegzorg betreft (las dat iemand anders daarover schreef hier), ook daarvoor moet je desgevraagd een keuring bij een arts ondergaan (sowieso als je de afgelopen 2 jaar onder behandeling bij een arts bent geweest; of nou ja, je man dan naturlijk in dit geval). Ik denk dat de medische eisen wel iets minder streng zijn dan bij adoptie maar zeker weten doe ik het niet.

Enne, ook al is dit eigenlijk een adoptie topic, toch wilde ik vragen of ik me hier kan aansluiten met mijn pleegzorg-avonturen. Wij kregen 2 jaar geleden min of meer onverwacht een pleegkindje in huis. Is een half jaar gebleven, daarna de officiele weg gevolgd met cursus/gesprekken etc. In juli 2009 hebben we toestemming gekregen (ondanks mijn handicap, dus Elvira, het kan soms wel!) en nu staan we alweer 9 maanden op de wachtlijst....

Leuk dat je er weer bent!

Terug naar “Archief”