Moderator: Moderafo's
elvira (gast) schreef:Nou, onze droom om ooit (in de toekomst) een kindje te adopteren, is nu wel over: met die medische verklaring komen we er niet doorheen... (mijn man heeft een chronische aandoening, waarmee hij op zich heel prima kan leven, maar dat (theoretisch gezien) wel een bepaald risico inhoudt...)
elvira (gast) schreef:ja, dat is best slikken... mijn man was er al bang voor, zei hij gisteren, ik had er eigenlijk nog nooit over nagedacht, omdat mijn man alles kan doen wat een "normaal" mens ook kan... maar ja, artsen denken in termen van "kansen" en "risico's" enzo.
Antoinette schreef:elvira (gast) schreef:ja, dat is best slikken... mijn man was er al bang voor, zei hij gisteren, ik had er eigenlijk nog nooit over nagedacht, omdat mijn man alles kan doen wat een "normaal" mens ook kan... maar ja, artsen denken in termen van "kansen" en "risico's" enzo.
pfff dat is nou "de wereld" ... pfff in Gods Koninkrijk werkt het wel anders, bij God is wel alles mogelijk Elvira
mamavansophie schreef:Elvira, wat evt pleegzorg betreft (las dat iemand anders daarover schreef hier), ook daarvoor moet je desgevraagd een keuring bij een arts ondergaan (sowieso als je de afgelopen 2 jaar onder behandeling bij een arts bent geweest; of nou ja, je man dan naturlijk in dit geval). Ik denk dat de medische eisen wel iets minder streng zijn dan bij adoptie maar zeker weten doe ik het niet.
Enne, ook al is dit eigenlijk een adoptie topic, toch wilde ik vragen of ik me hier kan aansluiten met mijn pleegzorg-avonturen. Wij kregen 2 jaar geleden min of meer onverwacht een pleegkindje in huis. Is een half jaar gebleven, daarna de officiele weg gevolgd met cursus/gesprekken etc. In juli 2009 hebben we toestemming gekregen (ondanks mijn handicap, dus Elvira, het kan soms wel!) en nu staan we alweer 9 maanden op de wachtlijst....
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten