Adoptie deel2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Re: Adoptie deel2

Berichtdoor Galateia » 28 apr 2010 16:05

Anne 80 schreef:Ik kan me er iets bij voorstellen Galateia. Ben je net even van dat wachten af, kun je weer beginnen...
Maar ik begrijp dat het uiteindelijke resultaat jullie niet is tegen gevallen, aangezien jullie nog steeds 3 adoptiekids in gedachten heben :D
Genieten jullie een beetje?

Nee, niet een beetje. Superveel :mrgreen:

O ja, we willen er zeker nog een paar bij adopteren. Eigenlijk zijn er maar twee dingen die ons kunnen tegenhouden: geld (het houdt een keer op natuurlijk) en de RvK. Maar nog twee moet zeker wel lukken, dus we dromen gewoon van 3 kids :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 28 apr 2010 20:16

Galateia schreef:Dat kan alles zijn tussen de 10.000 en 25.000 euro, inclusief of exclusief reis, ach daar is echt niks over te zeggen!
Bij adoptie van een Nederlands kindje zijn er geen kosten, je hoeft immers niet te reizen en de bemiddeling wordt door de RvK gedaan. Dan houdt je dus alleen de kosten van rond de 900 euro voor de verplichte voorbereiding.

:shock: Wat een bedragen! Daar schrik ik wel een beetje van. Ik denk niet dat als we in NL woonden, zouden kunnen adopteren! We hebben helemaal niets hoeven betalen en kregen de eerste 5 maanden, toen Michael officieel nog bij ons in 'pleegzorg' zat, zelfs iedere maand geld voor zijn 'onkosten' (wat we in een spaarpotje hebben gezet).
Wij zitten eraan te denken om via de sociale dienst van de luchtmacht te adopteren. Wellicht zijn zij wat meer bewogen en op de hoogte met/van het reilen en zeilen in ons soort families.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 28 apr 2010 20:48

Ach, ik snap wel dat je schrikt, maar het zijn wel hele logische bedragen. Bedenk maar eens, wat er allemaal moet gebeuren.

Een vergunninghouder werkt voor je, huurt een kantoor, etc. Dat is niet eens zo duur, trouwens. Maar dan komt het. Je moet een erkende vertaling hebben van je hele dossier, soms moet daar een notaris overheen, etc.

Dan de procedure in het land zelf: je moet naar de rechter, dus heb je een advocaat nodig. Ook daar werkt een stichting voor je. Zo stonden er bij ons 2 mensen vanaf half 7 in de ochtend bij de rechtbank voor ons alvast te wachten. Die mensen hebben dat gewoon als werk.

De reis er naartoe: je bent alleen al duizenden euro's aan tickets kwijt. Verblijf, reis, beveiliging, etc. Wij hebben daar per week echt wel meer dan 1000 euro uitgegeven. En met liefde: we zijn veilig weer thuis!

De ambassade. Een verblijfsvergunning, kost ook honderden euro's. Omzetting/erkenning naar Nederlands recht, dus ook in Nederland heb je een advocaat nodig (dit ligt er wel aan uit welk land je adopteert, dat is ingewikkeld om uit te leggen), hoppa, weer 1000 euro. Of weet ik veel hoeveel dat was.

Nou ja, ga maar rekenen. Dan kom je al snel op enorme bedragen. Je krijgt na afloop van de overheid wel 3700 terug, dat is wel heel fijn.

Wij hebben overigens geen cent betaald of uitgegeven aan het tehuis of andere mensen die ook maar iets met het tehuis of onze zoon te maken hebben gehad. Dus voordat mensen gaan roepen 'kinderhandel': die kan ik meteen uit de droom helpen 8)

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 28 apr 2010 21:06

O, ik snap best dat die bedragen helemaal verantwoord zijn, ik bedoelde meer met 'schrikken van' dat ik me realiseer hoe gezegend wij zijn met de procedures hier, anders waren we ws altijd kinderloos gebleven!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 28 apr 2010 21:11

Nou, jaren geleden leek het ons ook onmogelijk. Maar toen zijn we ons er op in gaan stellen en hebben we vele jaren naar dit doel toegewerkt. En je hebt het resultaat mogen aanschouwen 8)

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 28 apr 2010 21:12

Galateia, als jullie straks weer gaan adopteren, is de procedure dan korter?
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 28 apr 2010 21:15

We hoeven niet meer de cursus te volgen, dus die wachttijd en cursustijd zijn we gelukkig kwijt. Maar we moeten we gewoon in de rij aansluiten voor de gesprekken met de kinderbescherming, dus vanaf dat punt is alles hetzelfde. En het voorstel van onze zoon kwam zo ontzettend snel, dat ik niet verwacht dat we dat record in de tweede procedure kunnen verbreken! Dus hoe lang het zal gaan duren: geen idee! Maar we kunnen pas in oktober weer starten, dan weer een paar maanden tot een half jaar wachten op het gezinsonderzoek, etc. etc. Is dus allemaal nog ver weg!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 29 apr 2010 07:30

Moet er ook een verplicht leeftijdsverschil tussen Samuel en jullie nieuwe spruit zijn als jullie weer gaan adopteren? Of kan het volgende kindje ook ouder zijn?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 29 apr 2010 07:48

Een volgend kindje moet minimaal 1 jaar jonger zijn.

SimonT
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SimonT » 29 apr 2010 07:49

En wat als je het 2e kind van een tweeling kan adopteren, of doen ze dat in 1 keer mee?
Gelukkig met mijn vriendin(netje)!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 29 apr 2010 07:51

het lijkt mij dat ze die tegelijk doen!

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 29 apr 2010 07:52

Nou, die bedragen, daar schrik ik zelf ook wel van!

Heel veel succes (en geduld) toegewenst, voor allen die hier mee bezig zijn!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 29 apr 2010 07:53

Er zijn altijd uitzonderingen, natuurlijk. In het geval van een tweeling is het meer waarschijnlijk, dat je ze tegelijk adopteert, net zoals broertjes/zusjes zoveel mogelijk samen gehouden worden. Maar stel nu dat onze zoon een biologisch broertje/zusje blijkt te hebben (de kans is niet aanwezig, maar stel dat), dan zouden wij als eersten benaderd worden. Uiteraard. En als dat kindje dan ouder blijkt te zijn, dan mag dat natuurlijk gewoon. De wet maakt altijd uitzonderingen voor (half-)biologische broertjes/zusjes, omdat dan geldt dat deze bij elkaar horen. En terecht.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 29 apr 2010 07:54

trijntjejohanna schreef:het lijkt mij dat ze die tegelijk doen!

Het kan natuurlijk ook dat eentje van de twee in het tehuis terecht komt en later de ander. Soms staat een familie 1 kind af en later de ander. Het gebeurt, helaas.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 29 apr 2010 08:30

@Galateia: bedankt voor je PB, ik ga ffies rustig rondsnuffelen. Manlief weet niet wat hij overkomt als ik dat zeg :mrgreen: hij heeft zoiets van: "Ja maar je kan eerst proberen om zelf kinderen te krijgen." Natuurlijk, we zijn amper 'begonnen' :mrgreen: maar het lijkt mij fantastisch om zo'n kindje te adopteren, ik kan het niet zo goed uitleggen maar ik krijg er een warm hart van. Ons sponsorkindje voelt dan ook als ons echte kindje!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Terug naar “Archief”