Adoptie deel2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Adoptie deel2

Berichtdoor Daphne » 20 apr 2010 20:36

Wat spannend, zeg! :)
Afbeelding

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 20 apr 2010 21:13

Cool! Ik ben benieuwd!

Wij moeten nog tot oktober wachten en dan gaat hier ook alles weer draaien :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 20 apr 2010 21:15

wauw Galateia en LauraC, spannend!! :D
ik ben benieuwd hoe het er met Anne80 voorstaat :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 20 apr 2010 21:19

Galateia schreef:Cool! Ik ben benieuwd!

Wij moeten nog tot oktober wachten en dan gaat hier ook alles weer draaien :mrgreen:

Zo, da's snel! Wij moeten wachten tot Michael 2 1/2 is (tenminste, dat was zo bij het vorige bureau, ik weet niet hoe het hier gaat). Enige nadeel is dat manlief heel veel en heel lang weg gaat zijn de komende 2 a 3 jaar, dus ik weet niet of wij wel in aanmerking komen dit keer...
Ben ook heel benieuwd naar Anne80!

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 21 apr 2010 13:15

LauraC schreef:
Galateia schreef:Cool! Ik ben benieuwd!

Zo, da's snel! Wij moeten wachten tot Michael 2 1/2 is (tenminste, dat was zo bij het vorige bureau, ik weet niet hoe het hier gaat). Enige nadeel is dat manlief heel veel en heel lang weg gaat zijn de komende 2 a 3 jaar, dus ik weet niet of wij wel in aanmerking komen dit keer...
Ben ook heel benieuwd naar Anne80!

Succes en ook veel sterkte meiden!!
Time flies when you have none!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 24 apr 2010 16:45

Sterretje schreef:Succes en ook veel sterkte meiden!!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 27 apr 2010 06:46

Hoe het met Anne 80 is... :)
Die is still waiting op de landenintake.
Naar verwachting zullen onze documenten volgend jaar maart in Taiwan liggen, en vanaf dat moment kunnen we een voorstel verwachten.
Het kan dan nog een paar maanden duren, maar het kan ook een jaar worden.
@ Galateia en LauraC: Wat spannend om met een tweede procedure te starten.
Hopenlijk gaat alles een beetje vlot verlopen!
Hoe zou het met Dientjebommel gaan?

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 27 apr 2010 07:37

ja daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Fijn om weer wat van je te horen Anne!
Hopelijk krijgen jullie snel een voorstel :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

dientjebommel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor dientjebommel » 27 apr 2010 09:04

Hier loopt het niet helemaal volgens verwachting. We hoopten in aanmerking te komen voor CSS, maar omdat mijn man niet helemaal 'kerngezond' is, (was dat wel zo geweest dan hoefden we ws niet te adopteren) worden we misschien afgewezen voor CSS. Voor Cathwell komen we wel in aanmerking, maar daar is de wachtlijst langer.... De huisarts heeft nu een medische verklaring geschreven om aan te tonen dat mijn man door zijn ziekte geen slechtere vader zou zijn of een mindere levensverwachting heeft. Hopelijk komen we er alsnog door. Verder zitten we nu te wachten op de medische intake. Geen idee dat dat ook moest, maar blijkbaar wel. Het probleem is alleen dat de medische commissie opnieuw samengesteld moet worden. En ze konden niet zeggen of dat nog weken of maanden ging duren. Ondertussen hebben we overwogen om toch maar over te stappen naar Zuid Afrika. Maar ja, je weet gewoon niet waar je goed aan doet. We vonden trouwens de 'perfectie-eisen' van Taiwan wel een beetje afschikwekkend. Hadden jullie dat ook niet, Anne80?
Kortom: wij moeten nog wel even wachten voor we op de wachtlijst staan :( Maar we houden het toch maar bij Taiwan.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 27 apr 2010 09:09

he wat vervelend voor jullie! ik hoop dat jullie alsnog op de wachtlijst komen, sterkte!!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 27 apr 2010 11:48

Sterkte Dientjebommel! Dat is toch allemaal zo moeilijk, al die eisen. Jullie zouden ook andere landen kunnen overwegen. Er zijn best veel SN kindjes die wachten op ouders...

@Anne80: pfff, dat duurt ook nog lang, hoor.

Allebei veel sterkte. Niets zo moeilijk als dat soms bijna eindeloze wachten in adoptieland. Oei, als ik alleen al vooruit kijk naar de tweede procedure dan zie ik weer zo op tegen dat wachten...

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 28 apr 2010 10:00

dientjebommel schreef:Hier loopt het niet helemaal volgens verwachting. We hoopten in aanmerking te komen voor CSS, maar omdat mijn man niet helemaal 'kerngezond' is, (was dat wel zo geweest dan hoefden we ws niet te adopteren) worden we misschien afgewezen voor CSS. Voor Cathwell komen we wel in aanmerking, maar daar is de wachtlijst langer.... De huisarts heeft nu een medische verklaring geschreven om aan te tonen dat mijn man door zijn ziekte geen slechtere vader zou zijn of een mindere levensverwachting heeft. Hopelijk komen we er alsnog door. Verder zitten we nu te wachten op de medische intake. Geen idee dat dat ook moest, maar blijkbaar wel. Het probleem is alleen dat de medische commissie opnieuw samengesteld moet worden. En ze konden niet zeggen of dat nog weken of maanden ging duren. Ondertussen hebben we overwogen om toch maar over te stappen naar Zuid Afrika. Maar ja, je weet gewoon niet waar je goed aan doet. We vonden trouwens de 'perfectie-eisen' van Taiwan wel een beetje afschikwekkend. Hadden jullie dat ook niet, Anne80?
Kortom: wij moeten nog wel even wachten voor we op de wachtlijst staan :( Maar we houden het toch maar bij Taiwan.

Wat naar voor jullie Dientjebommel!
Hopelijk helpt die verklaring van jullie huisarts!
Cathwell gaat gewoon een aantal jaren langer duren. Pfff ik kan begrijpen dat jullie daar niet blij mee zijn!
Medische intake bij Meiling? Daar heb ik nog nooit van gehoord.
Ja, dat perfectionisme stond ons ook best wel tegen. Zoals zoveel dingen tijdens de hele procedure...
Maar ja, we moeten het maar nemen zoals het is. En niet te veel zeuren. :?
Zuid-Afrika schijnt ook erg lang te duren tegenwoordig he?
Best lastig om een keuze te maken of te switchen. Het is zo'n grillig proces.
Jullie willen dus uiteindelijk toch voor Taiwan gaan.
Voor de wachtlijst is het wat minder erg dat het momenteel niet zo snel die medische intake hebt, omdat de Nederlandse wachtlijst volgens BKA-nummer gaat.
Sterkte met alles!

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 28 apr 2010 10:05

Galateia schreef:Sterkte Dientjebommel! Dat is toch allemaal zo moeilijk, al die eisen. Jullie zouden ook andere landen kunnen overwegen. Er zijn best veel SN kindjes die wachten op ouders...

@Anne80: pfff, dat duurt ook nog lang, hoor.

Allebei veel sterkte. Niets zo moeilijk als dat soms bijna eindeloze wachten in adoptieland. Oei, als ik alleen al vooruit kijk naar de tweede procedure dan zie ik weer zo op tegen dat wachten...

Ik kan me er iets bij voorstellen Galateia. Ben je net even van dat wachten af, kun je weer beginnen...
Maar ik begrijp dat het uiteindelijke resultaat jullie niet is tegen gevallen, aangezien jullie nog steeds 3 adoptiekids in gedachten heben :D
Genieten jullie een beetje?

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 28 apr 2010 10:58

Ik ben mij een beetje aan het oriënteren wat adoptie betreft. Niet dat we er nu al aan denken hoor, maar gewoon even rondneuzen om te kijken wat er allemaal speelt rondom zo'n adoptie. Op welke site kan ik het beste alles lezen incl. het financiële plaatje enzo?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 28 apr 2010 15:56

http://www.adoptie.nl

Wat betreft het financiele plaatje maakt het echt heel veel verschil uit welk land en via welke vergunninghouder je adopteert. Dat is dus niet te zeggen, dat moet je per vergunninghouder bestuderen/aanvragen. Dat kan alles zijn tussen de 10.000 en 25.000 euro, inclusief of exclusief reis, ach daar is echt niks over te zeggen!

Bij adoptie van een Nederlands kindje zijn er geen kosten, je hoeft immers niet te reizen en de bemiddeling wordt door de RvK gedaan. Dan houdt je dus alleen de kosten van rond de 900 euro voor de verplichte voorbereiding.
Laatst gewijzigd door Galateia op 28 apr 2010 16:17, 2 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Archief”