Kinderwens

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Re: Kinderwens

Berichtdoor liefie » 22 apr 2010 15:58

Daphne schreef:Ik kom er net op hyves achter, dat er nóg een collega zwanger is, de derde collega inmiddels.

@Liefie: ik had al wat langer het vermoeden, maar durfde er niet naar te vragen...

Vragen mag altijd hoor :wink: Had ik echt niet erg gevonden als je dat via PB gedaan had hoor.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 22 apr 2010 16:00

liefie schreef:@Daphne misschien lucht het wel op als je het tegen je familie zegt waarschijnlijk weten ze ook wel dat jullie graag kinderen willen maar durven ze er niet
over te beginnen.
En het is je echt niks om over te schamen hoor. Sterkte ermee!

Ja, dat klopt, volgens mij weten ze het ook wel, maar ze durven er in ieder geval niet over te beginnen. Ik ga het toch maar eens vertellen.

Wij hebben nog nooit akelige opmerkingen gehad en als iemand een ''rot'' opmerking zou geven geef ik ze gewoon een opmerking terug :wink:
Vrienden van ons hebben net een kindje gekregen terwijl ze nog maar net een half jaar getrouwd zijn (''moesten'' trouwen)
En die hebben het ook echt persoonlijk aan ons gevraagd van vinden jullie het moeilijk dat wij nu al een kindje hebben en jullie nog niet.
Maar daar hebben wij absoluut geen moeite mee vinden het echt geweldig als vrienden,familie een kindje mogen krijgen en gelukkig zijn wij alle 2 niet jaloers aangelegd.
Onze tijd komt hopelijk wel en samen zijn we ook super gelukkig en anders kunnen we altijd nog een kindje adopteren we zijn gelukkig nog jong.

Ik ben ook niet jaloers als er een kindje geboren wordt, maar vind het wel moeilijk. Ik gun diegenen dat kind dan echt, maar vind het niet leuk, dat het bij ons niet gelukt is.
Gelukkig zijn jullie nog jong!

Vragen mag altijd hoor :wink: Had ik echt niet erg gevonden als je dat via PB gedaan had hoor.

Haha, oké. :)
Afbeelding

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 22 apr 2010 16:04

Snap het wel hoor maar jullie zijn al veel langer dan ons ''bezig''

Maar wij hadden zo iets stel dat we nu nog tot aan het einde van het jaar wachten en dan misschien heel veel onderzoeken zijn we nog bijna 2 jaar verder :shock:
Daarom zijn we er nu mee begonnen.
Staat je man er nu ook helemaal achter om naar de HA te gaan Daphne?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 22 apr 2010 17:39

Pff, wat heftig Liefie, wel goed dat je doorzet en toch naar de HA gaat, dat kan je misschien toch geruststelling geven, of dat je op tijd hulp kunt krijgen. Sterkte!

Daphne ook sterkte!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 22 apr 2010 19:24

Jannoek schreef:Wat een naar nieuws allemaal weer. Sterkte ladies (en jullie mannen natuurlijk!)!

8>)

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 22 apr 2010 20:09

sterkte liefie, daphne, tuinfluiter, laura
heftig als je een kinderwens hebt en die (nog) niet uitkomt.
Ik hoop op positieve onderzoeksresultaten voor liefie
en sterkte iedereen met de omgang van deze rouwverwerking.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

a

Berichtdoor saartje » 22 apr 2010 21:36

Weet je wat ik nou zo leuk vind hier? Ik kijk best heel vaak in dit topic, en nu had ik even niet gekeken-> weer 4 à 5 bladzijden erbij. Allemaal mensen die met elkaar meeleven, of ze elkaar nou kennen of niet. Fijn dat jullie dat doen!

Pff Tuinfluiter, wel een telleurstelling hoor!! Ik heb er echt aan moeten denken en was gewoon zelf een soort van telleurgesteld toen ik dit net las! Sterkte in het vervolg hoor!
Ook voor Daphne, het lijkt me dat je in een moeilijke situatie zit. Ik ben blij dat wij vanaf het begin vrij open geweest zijn naar onze familie, maar ik kan me voorstellen dat dit ook anders kan zijn, en dat lijkt me erg lastig! Sterkte hoor! Ook als je/jullie de beslissing gaan nemen om naar de HA te gaan!
Liefie, jullie ook succes in jullie 'traject'! Wel spannend hé om zo 'de molen' in te gaan (weet ff niet hoe het anders te verwoorden). Wel fijn dat jullie zo open kunnen zijn, dat ervaren wij zelf ook als prettig. Wat wij zelf nu vaak zeggen is: "onze eigen houding is heel vaak bepalend voor hoe mensen ons benaderen". Maar dit lukt natuurlijk de ene keer beter dan de andere keer!

LauraC: 8>)
Psalm 25:2 (ber.)

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 22 apr 2010 21:46

@ Daphne: misschien moet je toch eens naar de HA gaan of je laten onderzoeken? Dat kan je misschien een stukje zekerheid geven. Soms hoeft er maar iets kleins te gebeuren en kan het ineens wel. (tante van mij: eierstokken doorspuiten en in in 6 jaar 4 kids rijker 8)

@ Tuinfluiter: meis wat moeilijk. Zat helemaal met je mee te leven en dacht.. morgen kan ze meer weten!

@ Liefie: Goed dat je na de HA en verder bent gegaan! Ook wel weer lastig dat er niets blijkt te zijn.
Vrienden van mij hebben hetzelfde. Ze vinden het wel moeilijk, er lijkt niets aan de hand, toch wachten ze al 5 jaar. Ze zijn nu met IUI bezig.

Tja.. en openheid naar omgeving vind ik zelf fijn. Ik vertel ook gerust dat ik PCO heb (niet tussen neus en lippen door, maar gewoon als het over zoiets gaat) Ik voel me er echt niet minder om en scheelt weer wat bedenkingen van mensen: zou ze zwanger zijn, willen ze nog geen tweede enz.
En trouwens: ik heb ook basisklassen die ik lesgeef. Dat zijn zorgmeiden en die zijn er natuurlijk erg op gefixeerd. Jonge docent, dus kids.. En heb ik dan keer jurkje aan dat strak onder de borst zit (die nu mode zijn) dan is het direct.. oh bent u zwanger, want in die jurk kun je wel een dikke buik krijgen :mrgreen:
Time flies when you have none!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 apr 2010 08:07

De stap naar een HA vindt ik voor mij zelf toch ook wel een hele grote stap, het zou bij mij weleens een behoorlijke hoge drempel worden.

Meiden ook heel veel sterkte.

@Saartje, hoe gaat het nu met jullie?

*Annette*
Majoor
Majoor

Kinderwens

Berichtdoor *Annette* » 23 apr 2010 09:08

Heftig allemaal hoor, heel veel sterkte meiden en de mannen natuurlijk ook 8>)!
Vind zo dapper hoe positief jullie hier blijven! Hopelijk mag jullie wens toch nog
eens in vervulling gaan!

Soms snap ik het wel eens niet helemaal mensen die dolgraag een kindje willen moet er soms jaren op wachten of mogen nooit een kindje krijgen.
En dan van die jonge tieners die raken de eerste en beste keer zwanger en met alle gevolgen van dien. Wat is het leven dan soms toch allemaal
oneerlijk verdeeld :oops: :oops:...
Wat de toekomst brengen moge........

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 23 apr 2010 10:13

@ Tuinfluiter: wat moeilijk voor jullie!Extra dikke knuffel!

@ Daphne/Evelien: ik snap dat het misschien best een hoge stap is, naar de HA te gaan, maar misschien helpt het als je naar een andere (vrouwelijke) huisarts overstapt? Ik kan me voorstellen dat dat het misschien makkelijker maakt. (hier in Duitsland is iedere vrouw sowieso bij een vrouwenarts, waar ik onze kinderwens ook al een keer aangesproken heb, dus mochten wij ooit nog vragen hebben, dan is de drempel niet echt hoog)

@ Liefie: Knap dat jullie die stap toch hebben gezet! Fijn dat er op zich niets is, maar kan me voorstellen dat dat het tegelijkertijd ook weer moeilijker/onzekerder maakt.

@sterretje, saartje en LauraC: ik vind zelf idd ook dat openheid naar de omgeving heel fijn is... we hebben tenslotte ook vrij open aangekondigd dat we nu eindelijk met de pil gingen stoppen. Nadeel is wel: iedereen denkt meteen dingen aan me te zien dat ik zwanger ben :roll: (ben ik een beetje emotioneler dan normaal... algemene conclusie is dan: vast zwanger... neem ik geen glas wijn bij een etentje.. "vast zwanger", enz. enz. Dat gevraag en die blikken vind ik wel een groot nadeel; het is dan opeens confronterend dat het nog niet is "gelukt", hoewel we dat op zich nog niet zo'n punt vinden)
Alleen in grote familiale kring heb ik dat niet zo duidelijk gezegd... daar merk ik dat ik wel wat moeite/reserves heb. Waarschijnlijk omdat het punt seksualiteit in mijn familie toch een bepaalde "daar-praten-we-niet-veel-over"-lading heeft.

Tot slot: iedereen veel sterkte en 8>)

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 23 apr 2010 11:50

Ik heb misschien makkelijk praten, maar ik zou toch wel naar de huisarts stappen.
Soms hoeft er idd maar iets heel kleins te zijn, wat makkelijk te verhelpen is om zwanger te worden. Als je dat later hoort, baal je denk ik ook dat je niet eerder naar de huisarts bent gegaan. Plus dat die mensen daarvoor zijn. Ze maken zoveel mee en zijn er om je te helpen.
Tuurlijk snap ik ook dat de drempel hoog is omdat je definitief kan horen dat je niet zwanger zult worden. Maar dan weet je wel waar je aan toe bent.

In ieder geval heel veel sterkte, je proeft uit de verhalen wel dat het een hele strijd is. Dat kan ik me ook goed voorstellen.
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 23 apr 2010 12:05

Ben het niet eens om te zeggen dat je maar over die drempel heen moet stappen en naar de ha gaan.
Heb bij onszelf heel goed gemerkt dat je er echt klaar voor moet zijn en bij de 1 is dat na een jaar en bij de ander na meerdere jaren.
Of je nu naar een vrouwenarts gaat of een man maakt niets uit.
Zelf denk ik dat je beter een man kunt hebben want die let tenminste niet op alles...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 23 apr 2010 12:14

Tuinfluiter schreef:Zelf denk ik dat je beter een man kunt hebben want die let tenminste niet op alles...

Of je je benen wel hebt geschoren of leuk ondergoed aan hebt :mrgreen:

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 23 apr 2010 12:23

Of je ondergoed soms niet te strak zit :mrgreen: :wink:

Terug naar “Archief”