Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Re: Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

Berichtdoor Boekenlezer » 19 apr 2010 17:04

Pechtold neemt CDA en PvdA onder vuur

Goed, ik begrijp dat Pechtold de mitrailleur ter hand heeft genomen. Hoeveel doden zouden er zijn gevallen?
Of zou het niet letterlijk bedoeld zijn? :lol:

Ach, met D'66 krijg je ook niet veel goeds. Helaas is die partij ten onrechte weer populair.
Ze hebben weinig meer te bieden dan seculiere flut.
En hetero-zijn vinden ze daar ouderwets.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 22 apr 2010 15:37

Albayrak is stout geweest, Albayrak is weer braaf
O, wat zijn we toch tolerant in Nederland! :neeschudden:
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 22 apr 2010 16:32

Boekenlezer schreef:Albayrak is stout geweest, Albayrak is weer braaf

Ambtenaren hebben gewoon de wet uit te voeren en als je van tevoren weet dat dat een probleem gaat zijn, dan moet je uitzien naar ander werk. Je gaat als pacifist ook niet in het leger werken om vervolgens gewetensbezwaar te claimen als ze je op missie naar Afghanistan sturen.

Ik vind het persoonlijk ongelofelijk dat het persoonlijke gevoel van iemand de wens van een stel dat wil trouwen in de weg kan staan.

Is die gewetensbezwaardheid nog ingeperkt trouwens? Of mag de trouwambtenaar die ik toevallig tref op mijn huwelijksdag weigeren omdat ik Nederlandse ben en mijn bruidje uit Nigeria ofzo komt en meneer of mevrouw tegen gemengde huwelijken is?

Maar het ergste is nog dat het eerste wat ik dacht toen ik zag dat jij, boekenlezer, in dit topic een stukje had gepost, was "het zal wel weer tegen homo's zijn".
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 27 apr 2010 16:44

Dit is wel erg absurd:

Afbeelding

Bron: Lantaarnpalen Oosterflank midden op straat

Dit is in Rotterdam, deelgemeente Prins Alexander.

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 27 apr 2010 18:44

Goed voorbeeld van de rare bureaucratie hier. Stoppen met straten en gaan bellen om die palen te verplaatsen kost die stratenmaker waarschijnlijk meer geld dan dicht straten en later nog een keer die straat open breken om de palen weg te halen ](*,)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 27 apr 2010 20:04

ziet er om eerlijk te zijn behoorlijk gefotosoept uit. Vanuit dit gezichtspunt kun je nooit de bovenkant van de armatuur zien, die op de foto wel zichtbaar is. Vergelijk ook even met de lantaarnpaal links in de achtergrond.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 27 apr 2010 20:14

Ik snap de ophef niet zo. In mijn gemeente zijn 5 trouwambtenaren, als je weet dat 1 daarvan geen homo wil trouwen kies je toch 1 van de andere 4.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 27 apr 2010 22:03

Mortlach schreef:ziet er om eerlijk te zijn behoorlijk gefotosoept uit. Vanuit dit gezichtspunt kun je nooit de bovenkant van de armatuur zien, die op de foto wel zichtbaar is. Vergelijk ook even met de lantaarnpaal links in de achtergrond.

Was het maar zo. Zie youtube: http://www.youtube.com/watch?v=lWfmqOOrFpU

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 27 apr 2010 22:29

johannes1 schreef:

Ik snap de ophef niet zo. In mijn gemeente zijn 5 trouwambtenaren, als je weet dat 1 daarvan geen homo wil trouwen kies je toch 1 van de andere 4.

Het is toch te zot voor woorden dat je zo'n belangrijke stap in je leven moet laten afhangen van een ambtenaar?

Tring, tring.

"Goedemorgen, afdeling burgelijke stand"

"Dag, ik wil graag op 25 juli trouwen!"

"Dat kan meneer, maar houdt u er rekening mee dat die dag vanwege de vakantie er alleen maar gewetensbewaarde ambtenaren beschikbaar zijn. 3 daarvan hebben gewetensbezwaar bij homohuwelijken, en de 4e is tegen interraciale huwelijken."

"Oh, en 26 juli?"

"Sorry meneer, de eerste mogelijkheid voor een gemengd of homohuwelijk is half augustus. Dat maar doen dan?"

....... Klik.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 28 apr 2010 10:16

@Mortlach: hebben die gewetensbezwaarde ambtenaren soms ook gewetensbezwaren tegen vakantie?
Volgens de wet komt deze situatie trouwens niet voor.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 28 apr 2010 11:01

Ik zou niet willen dat een ambtenaar ons trouwt die tegen ons huwelijk zou zijn.
Als collega's is het ook maar net hoe moeilijk je er over doet. Iedereen heeft wensen en daar kan je als collega's best rekening mee houden. Of het ook echt vast gelegd moet worden in een wet, vraag mij af of dat niet te ver gaat. Beetje sociaal zijn naar elkaar, elkaars meningen respecteren, hoeft toch hopelijk niet afgedwongen te worden.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 28 apr 2010 11:15

elbert schreef:@Mortlach: hebben die gewetensbezwaarde ambtenaren soms ook gewetensbezwaren tegen vakantie?
Volgens de wet komt deze situatie trouwens niet voor.

Het gaat ook meer om het principe. Mag een ambtenaar die in gewetensnood komt bij een house-feest op zondag ook weigeren daar een vergunning voor af te geven?

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 28 apr 2010 12:50

Mortlach schreef:Het gaat ook meer om het principe. Mag een ambtenaar die in gewetensnood komt bij een house-feest op zondag ook weigeren daar een vergunning voor af te geven?

Over het algemeen beslist een burgemeester hierover, omdat dit vaak consequenties voor de openbare orde heeft.
Maar het principe in Nederland is dat er ruimte moet zijn voor gewetensbezwaren bij werknemers, zonder dat hiermee de uitvoering van de Nederlandse wet wordt belemmerd. Het principe is dus niet of of, maar en en.
In het geval van trouwambtenaren, is het zo dat de gemeente ervoor zorgt dat er altijd een trouwambtenaar beschikbaar is om een huwelijk te voltrekken, terwijl individuele trouwambtenaren met gewetensbezwaren tegen het homohuwelijk geen homohuwelijken hoeven te voltrekken.
De vrijheid van de 1 hoeft niet ten koste te gaan van het geweten van de ander. Zo gaan we in Nederland met elkaar om op basis van onze veelgeprezen tolerantie, waar de laatste jaren de klad in lijkt te komen, met name richting christenen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 28 apr 2010 14:12

elbert schreef:Over het algemeen beslist een burgemeester hierover, omdat dit vaak consequenties voor de openbare orde heeft.
Maar het principe in Nederland is dat er ruimte moet zijn voor gewetensbezwaren bij werknemers, zonder dat hiermee de uitvoering van de Nederlandse wet wordt belemmerd. Het principe is dus niet of of, maar en en.
In het geval van trouwambtenaren, is het zo dat de gemeente ervoor zorgt dat er altijd een trouwambtenaar beschikbaar is om een huwelijk te voltrekken, terwijl individuele trouwambtenaren met gewetensbezwaren tegen het homohuwelijk geen homohuwelijken hoeven te voltrekken.
De vrijheid van de 1 hoeft niet ten koste te gaan van het geweten van de ander. Zo gaan we in Nederland met elkaar om op basis van onze veelgeprezen tolerantie, waar de laatste jaren de klad in lijkt te komen, met name richting christenen.

Zo lang gegarandeerd is dat er altijd een ambtenaar beschikbaar is, kan ik er wel mee leven.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 28 apr 2010 14:39

Mortlach schreef:Zo lang gegarandeerd is dat er altijd een ambtenaar beschikbaar is, kan ik er wel mee leven.
Dat schrijft de wet ook voor: de gemeente is daartoe verplicht.

Terug naar “Archief”