Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor pannenkoek » 19 mar 2010 20:14

liefie schreef:Wij hebben alle houten meubels van teakhout en zijn er super tevreden over. Het is heel makkelijk te onderhouden en je ziet er geen stof op liggen (of je moet maanden niet stoffen :wink: )
Wij hebben het op de grens van Limburg/Duitsland gekocht 2.5 jaar terug was vele malen goedkoper dan in de woonwinkels.
Teakhout kan ook goed tegen een stootje waar je wel op moet letten dat het is huis niet te droog wordt dan kun je hebben dat teakhout barst.

Wij hebben een kast. Maar ons huis is vochtig, dus zal het niet snel barsten
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 19 mar 2010 21:39

Ik heb minder goede ervaringen met teakhout. Wij hebben een goed geïsoleerd huis en het is hier regelmatig te droog. (ondanks we er van alles aan doen) Ons dressoir is gebarsten en de salontafeltjes staan bol en zijn uitgezet.
Er is wel verschil in teakhout. Onze boekenkast en eetkamertafel blijft nl. wel heel goed. En het ziet er niet naar uit dat die zomaar gaat scheuren.
Maarja... helaas wel jammer voor de andere meubels. En is nu ook weer niet supergrof, zodat het erbij past.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 mar 2010 10:57

Bij ons een tegenvaller mbt de nieuwe kozijnen en ramen. We werden zaterdag gebeld dat de buitendeuren verkeerd besteld zijn. Nu komen ze 1 april voor boven en beneden het voorraam. En komen ze 21 april weer terug voor de deuren de ramen die erbij horen (er naast zeg maar). Best wel balen want dan hebben we twee keer troep. En een week voor onze vakantie. Komt vast wel goed, maar het is wel even balen.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 31 mar 2010 09:52

vandaag en morgen wordt eindelijk! onze oprit ingestraat.. als die klaar is kunnen we verder met de rest van de tuin indelen. heerlijk!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 06 apr 2010 10:00

Een tijdje terug schreef ik op zoek te zijn naar 'n loungeset. Nou, die hebben we gisteren besteld! Bij Roobol, wordt volgende week afgeleverd. Een mooie, niet al te grote set van wicker in rotanlook, met grijze all-weather kussens. Die gaan we natuurlijk wel pimpen, dus we hebben gisteren meteen allemaal felle kussens gekocht bij Leen Bakker of Kwantum (ook in BopZ zitten ze naast elkaar en kan ik ze niet uit elkaar houden 8)).
Daarnaast zijn we, zoals héél veel mensen..., nog naar Intratuin geweest voor de nodige planten en potten en vlinders voor aan de muur. Het meeste staat en hangt er al en 't wordt echt gaaf!

Oh, en zaterdag bij m'n schoonzusje en zwager nog een te gek speelpaard uit de jaren '30 gekocht! Voor binnen uiteraard. Van leer en hout...: deze!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

SimonT
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SimonT » 06 apr 2010 10:01

LeChat schreef:Een tijdje terug schreef ik op zoek te zijn naar 'n loungeset. Nou, die hebben we gisteren besteld! Bij Roobol, wordt volgende week afgeleverd. Een mooie, niet al te grote set van wicker in rotanlook, met grijze all-weather kussens. Die gaan we natuurlijk wel pimpen, dus we hebben gisteren meteen allemaal felle kussens gekocht bij Leen Bakker of Kwantum (ook in BopZ zitten ze naast elkaar en kan ik ze niet uit elkaar houden 8)).
Daarnaast zijn we, zoals héél veel mensen..., nog naar Intratuin geweest voor de nodige planten en potten en vlinders voor aan de muur. Het meeste staat en hangt er al en 't wordt echt gaaf!

Oh, en zaterdag bij m'n schoonzusje en zwager nog een te gek speelpaard uit de jaren '30 gekocht! Voor binnen uiteraard. Van leer en hout...: deze!

Waarschijnlijk toch te veel betaald, ik weet dé winkel(s) voor tuinmeubelen, mét laagste-prijs-garantie en uitstekende service!
Gelukkig met mijn vriendin(netje)!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 06 apr 2010 10:07

Had dat eerder gezegd :wink:. Zonder gekheid: we hebben nu een set die we leuk vinden en of dat dan niet voor de állervoordeligste prijs is, maakt me niet eens zoveel uit. Deze zaak zat dichtbij, we konden de set uitproberen en live bekijken (dat vind ik het nadeel als je zoiets via internet koop) en als de service dan ook zo goed is als beloofd...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

SimonT
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SimonT » 06 apr 2010 10:09

tsja, ik ben sinds net weer eens online ;)

Nouja als je tevreden bent is het dus allemaal best!
Gelukkig met mijn vriendin(netje)!

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 14 apr 2010 19:23

vorig jaar begonnen met de aanleg van onze tuin, en deze week de basis gelegd voor de Pergola ! Nu moeten er alleen nog dwarslatten op gemaakt worden en moet er een keus gemaakt worden voor de klimop ! (liefst met bloeidende bloemen )

Het geeft al een heel ander gezicht in de tuin en zorgt voor leuke doorkijkjes :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 14 apr 2010 20:12

wel leuk, maar je hebt geen tuin meer over zo

flowers
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor flowers » 14 apr 2010 20:22

Het ziet er leuk uit spons!!! En als de pergola klaar is en begroeid zal het nog mooier zijn!
Dan is je tuin echt niet kleiner, maar lijkt hij juist groter en 'spannender' omdat er overal leuke doorkijkjes zijn gekomen!

Met zo'n pergola kun je veel kanten op, zoals bijv 'hanging baskets' aan ophangen, in de winter pindaslingers voor de vogels, met een verjaardag een paar trossen ballonnen, lantaarns, enz. enz.

Veel plezier met het uitzoeken van je bloeiende klimplanten!!!!
Laat nog eens een foto zien als de boel in bloei staat?!!!
"Je hebt twee soorten dwazen.
De eerste zegt: Het is oud, daarom is het goed.
De tweede zegt: Dit is nieuw, daarom is het beter."

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 14 apr 2010 20:52

mooi spons!!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 14 apr 2010 21:15

gempa schreef:wel leuk, maar je hebt geen tuin meer over zo

oh ik heb genoeg tuin over, ik heb een tuin op het zuiden ! ik heb een vrij breed terras, over de hele breedte van het huis en genoeg om een tafel neer te zetten waar 8 personen aan kunnen eten en om heen kan lopen, bij de schuur hebben we een smal terras waaar we de avond zon kunnen op pikken, daar komt nog denk ik een spiegel te hangen en een terras haard voor de avond !

De planten slaan goed aan (na 1 jaar ) sommige bodembedekkers doen het minder goed,andere juist heel goed, dus zijn er wat andere bodembedekkers bij gepplant, zodat we daar minder werk aan hebben

Overigens zitten er leuke bloempjes aan de bodem bedekkers, buxusjes kosten eenmaal tijd om volwaardig te groeienn en er komt nog een klimop bij de pergola ! de Pergola geeft juist meer diepte (foto's vertekenen toch altijd wat ! )

Als je de originele foto zag zoals het was dan schrik je ! het was een rotstuin maar de voirge bewoners hadden de helft meegenomen ! Wat ik uit de grond gehaald heb is een kleine vw Caddy vol met hout (balken, opstaande randjes etc ) en een complete schep van een Shovel (waar ze de straten mee doen ) aan stenen en keitjes etc (Gelukkig waren ze de straat aan het ophogen , dat scheelde een hoop gesjouw ) en ongeveer 2 groencontainers vol met wild gras ! , en etterlijke grindtegels van het oude kleine terras,

De kinderkopjes heb ik bewaard, liggen opgestapeld in de schuur die zijn goud waard 1

En ja je kan niet verwachten dat een tuin meteen volwassen is, zoiets moet groeien !

btw Flowers bedankt voor de tips ik had daar nog niet eens aan gedacht :)

Zal eens in de archieven duiken en kijken of ik nog een foto van de oude tuin (nou ja eigenijk mag je dat geen tuin noemen ) kan vinden !

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 apr 2010 21:22

Ik zal volgende week ff wat foto's maken van onze nieuwe kozijnen.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 14 apr 2010 21:35

Ik dacht dat je het nooit zou doen :mrgreen:

ben daar wel benieuwd naar !

Terug naar “Archief”