gempa schreef:wel leuk, maar je hebt geen tuin meer over zo
oh ik heb genoeg tuin over, ik heb een tuin op het zuiden ! ik heb een vrij breed terras, over de hele breedte van het huis en genoeg om een tafel neer te zetten waar 8 personen aan kunnen eten en om heen kan lopen, bij de schuur hebben we een smal terras waaar we de avond zon kunnen op pikken, daar komt nog denk ik een spiegel te hangen en een terras haard voor de avond !
De planten slaan goed aan (na 1 jaar ) sommige bodembedekkers doen het minder goed,andere juist heel goed, dus zijn er wat andere bodembedekkers bij gepplant, zodat we daar minder werk aan hebben
Overigens zitten er leuke bloempjes aan de bodem bedekkers, buxusjes kosten eenmaal tijd om volwaardig te groeienn en er komt nog een klimop bij de pergola ! de Pergola geeft juist meer diepte (foto's vertekenen toch altijd wat ! )
Als je de originele foto zag zoals het was dan schrik je ! het was een rotstuin maar de voirge bewoners hadden de helft meegenomen ! Wat ik uit de grond gehaald heb is een kleine vw Caddy vol met hout (balken, opstaande randjes etc ) en een complete schep van een Shovel (waar ze de straten mee doen ) aan stenen en keitjes etc (Gelukkig waren ze de straat aan het ophogen , dat scheelde een hoop gesjouw ) en ongeveer 2 groencontainers vol met wild gras ! , en etterlijke grindtegels van het oude kleine terras,
De kinderkopjes heb ik bewaard, liggen opgestapeld in de schuur die zijn goud waard 1
En ja je kan niet verwachten dat een tuin meteen volwassen is, zoiets moet groeien !
btw Flowers bedankt voor de tips ik had daar nog niet eens aan gedacht
Zal eens in de archieven duiken en kijken of ik nog een foto van de oude tuin (nou ja eigenijk mag je dat geen tuin noemen ) kan vinden !