Refowebkids deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Schipje
Majoor
Majoor

Re: Refowebkids deel 10

Berichtdoor Schipje » 13 apr 2010 08:27

Volgende keer gelijk foto's maken, had ik nog niet eens aan gedacht!! :oops: :oops:

De schoenen: ik denk dat het belangrijk is dat schoenen van echt natuurmateriaal zijn zoals leer. Ik krijg iig zelf zweetvoeten in nepleren schoenen. :-&

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 13 apr 2010 11:07

Even een vraagje over foto's en babyalbums; ( ik moet namelijk alle foto's van Hugo en Cato nog sorteren en nog een album maken)
Hebben jullie gekozen voor de oude manier, dus foto's echt inplakken en er iets bijschrijvenof voor de 'nieuwe' manier en een digitaal fotoalbum gemaakt? Ik zit dus enorm te dubben en weet nog niet welke keuze ik moet maken.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 13 apr 2010 11:39

De oude manier. Ik ben toevallig net bij (drie stuks..) Ik heb het eerste album van allebei de kids uitgebreid gedaan. Soort scrab zegmaar. En de rest, ze hebben nu allebei drie boeken, gewoon simpel met bijschrijven. Ik vind het zo het leukste omdat je er nog van alles tussen kan plakken. Ik ben zo iemand die het eerste treinkaartje van de kids bewaar, krantenknipsels er bij plak en af en toe wat knutseldingen. Dat gaat niet als je het digitaal doet.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 13 apr 2010 11:42

Wij hebben een aantal 'gewone' albums en 1 echt mooi scrapalbum met de mooiste foto's. Geen digitaal gedoe ;)

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 13 apr 2010 12:14

Ik heb tot Anna Sofie 1 jaar is alles ingeplakt.
Vanaf die tijd digitaal. Een keer in de zoveeltijd ff een album laten maken.
Soms wel rampenplan. Voor haar veel foto's van haar.
Voor ons album hoeven die weer niet allemaal en weer meer algemene e.d.;-)
Nu snap ik dat mijn moeder altijd zoveel tijd kwijt was met albums voor 4 kids tot ze in iedergeval 12 jaar waren.
Time flies when you have none!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 13 apr 2010 13:18

Hier ook gewoon afgedrukte en ingeplakte foto's. Scrappen doe ik niet, vind ik veel te veel werk (ben nu ook nog steeds met Timons eerste jaar bezig 8-[ ) Ik heb trouwens een mooie zilvergrijze ordner gekocht, daar zwart/wit foto's opgeplakt en ik doe er dan van die losse fotobladen in. Ziet er leuk uit en er gaat een stuk meer in als in een album :wink:

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 13 apr 2010 13:35

Ik maak het album digitaal, en laat het dan afdrukken in een mooi boek.
En dan voor ieder jaar een boek met 40 pagina's. Ben net klaar met 1 tot 2 jaar.

Wel een heel werk hoor, ik heb zo duizend foto's.. Zoek de leukste maar eens uit.
Maar goed, ik ben voor dit jaar weer klaar. 8)

Wat betreft schoentjes: voor buitenspelen heb ik twee paar van die nep-crocs.
(Ik vind die voor volwassenen vreselijk, maar voor kleine kids wel schattig :))
en ga nog even naar de Scapino voor een paar zomerschoentjes.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 13 apr 2010 13:42

Goed idee, die (nep)crocs. Ga snel eens kijken of ik ze kan vinden hier.
Michael ligt al vanaf 11.45 te slapen :shock: Hij was zo huilerig en vervelend dat ik hem met een zetpil op bed heb gelegd en het lijkt geholpen te hebben ;) We hebben vanochtend nog wel samen muffins gebakken maar halverwege trok hij zn schort af en begon te huilen en te klieren dus toen heb ik het maar alleen afgemaakt. Hebben jullie peuters ook van die mega stemmingswisselingen?

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 13 apr 2010 13:51

Hier alles digitaal.
Ik ben ook van plan om elk jaar een boek te maken. Treinkaartjes, leuke bonnetjes en dergelijke plak ik gewoon in het digitale boek, daar maak ik vooraf al ruimte voor.
Voor Lenthe heb ik ene boek van de kraamtijd, daar zitten voorin ook het geboortekaartje, doopbewijs, kerkkrantstukje, bevallingsverslagje van vk e.d. Ook schrijf ik in dat boek alle hoogtepunten uit haar jonge leventje; wanneer ze voor't eerst lachte, kroop, ziek was en welke kinderziektes of prikken ze krijgt, loopt, leuke uitspraken of bepaalde gekke dingen die echt bij haar horen.

Ajl, als je een gestructureerd en geordend type bent raad ik je digitaal aan. Ik maak van kinderfoto's vierkante boeken en van onze vakanties rechthoekige... dat staat nu keurig netjes op een rijtje in de kast :-oo (er staat alleen nog maar één vierkante maar binnenkort komt het 2e boek want over 2 maanden word ze 1)

((((is er een topic over vaccinaties bij kids???))))

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 13 apr 2010 13:56

@Laura: Zolang Timon z'n eigen gang kan gaan en ik precies doe wat hij wil, is er niets aan het handje. Maar anders... :shock: Hij begint nu echt goed door te krijgen dat hij een eigen willetje heeft, en is hard op zoek naar manieren hoe hij altijd zijn zin kan krijgen. Momenteel is hij 'heel hard en heel hoog' gillen aan het uitproberen :-({|=

Ik heb voor allebei de kids trouwens pas een leuke doos aangeschaft waar ik alle felicitatiekaartjes, krant met geb.adv, boekje met zwangerschapscontroles, eerste speentje, eerste schoentjes ed in heb gedaan.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 13 apr 2010 14:07

Schipje schreef:((((is er een topic over vaccinaties bij kids???))))

Er is wel een oud topic hierover, geloof ik.
Heb toevallig van de week het boek Vaccinatie, het einde van een mythe van Viera Scheibner binnen gekregen.
Interessant!

Laura, hier geen stemmingswisselingen.
Wel opeens weer heel erg aan mij gaan hangen.
Met papa naar de tuin? Mama moet mee, want anders is het brullen geblazen,
evenzo bij mijn moeder en op de creche. :/

En opeens weer gaan huilen als ze op bed wordt gelegd,
en dan excuusjes verzinnen als je komt: moet plassen, of ze is haar knuffel zogenaamd kwijt...
Maar dat negeren we nu gewoon, en dan is het zo weer over..

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 13 apr 2010 14:25

Haai schreef:@Laura: Zolang Timon z'n eigen gang kan gaan en ik precies doe wat hij wil, is er niets aan het handje. Maar anders... :shock: Hij begint nu echt goed door te krijgen dat hij een eigen willetje heeft, en is hard op zoek naar manieren hoe hij altijd zijn zin kan krijgen. Momenteel is hij 'heel hard en heel hoog' gillen aan het uitproberen :-({|=

Ik heb voor allebei de kids trouwens pas een leuke doos aangeschaft waar ik alle felicitatiekaartjes, krant met geb.adv, boekje met zwangerschapscontroles, eerste speentje, eerste schoentjes ed in heb gedaan.

Er staat me dus nog wat te wachten =P~

Koop je zulke dozen ergens speciaal?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 apr 2010 14:51

Hier ook de oude manier. Ik vind die digitale nooit zo mooi. Dat oude geeft me altijd zo'n heerlijk 'vroeger' gevoel als we eens in de zoveel tijd alle albums uit de kast mochten trekken en bekijken, met mijn moeders handschrift erbij. Dat heeft gewoon wat, maar da's alleen maar zweverig gevoelsmatig ;)
Ik heb voor Jurian tot zijn eerste jaar alles erin. Ik druk er ook niet teveel af, dan wordt het weer te vol vind ik.

Jurian ligt er nu voor de 2e keer in. Ik was express al om half 8 uit bed gegaan, zodat ik lekker veel kon doen vandaag. En toen werd Jurian ook wakker. Komt mooi uit, want we moeten vanavond nog op kraamvisite en dan kan hij mooi mee. Normaal gesproken slaapt hij rond half 7 wel weer. Maar nu zal hij het vast nog even volhouden.

Ik heb vandaag de foto's opgehaald die door zo'n 'supermarktfotograaf' gemaakt zijn. die van vorig jaar vond ik niet zo heel leuk, maar die van nu waren echt fantastisch. Ik vond ze op 1 na allemaal fantastisch. Ik heb me maar ingehouden, en er voor beide oma's 1 gekocht voor aan de muur, en zelf de gratis foto meegenomen natuurlijk. Ik vind het ook wel erg duur, daar maak ik zelf wel een keer een mooie foto voor, voor aan onze slaapkamermuur. Maar ze waren wel erg gaaf geworden.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 13 apr 2010 15:40

Ik zie er niks van Missf! :mrgreen:

mirjan25
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mirjan25 » 13 apr 2010 19:18

Zow wat een werk met al die foto's. Geloof direct dat jullie lang bezig zijn. Door het gebruik van digitale camera's maak je vaak veel meer foto's. Maar jah ga dan maar eens kiezen. Dat valt vaak tegen.
Ik denk dat als ik het moest doen ook voor de oude manier zou kiezen. gewoon lekker zelf crea bezig zijn, heerlijk is dat!
Wie een brug legt naar een ander, kan altijd heen en terug.

Terug naar “Archief”