Missf: een rokende kraamverzorgster? Lekker voorbeeld, dat kan je toch niet maken denk ik

Moderator: Moderafo's
MissF schreef:Kun je nagaan, ik gaf niet eens bv, ze was er de eerste paar dagen van 8 tot 3 ofzo, en toch deed ze erg weinig.
Schipje, mag ik jou als voorkeur opgeven bij een eventuele volgende?![]()
Zou het ook aan het kraamzorgcentrum liggen? Ik heb gewoon de dichtsbijzijnde gedaan, niet christelijk ofzo, dat vond ik bij een eerste een beetje overbodig. Maar misschien dat ik er bij een 2e wel voor zou kiezen, omdat Jurian dan ook al hier rondloopt. Maar dan weer niet reformatorisch, hmmm, geen idee of dat bestaat
MissF schreef:Kun je nagaan, ik gaf niet eens bv, ze was er de eerste paar dagen van 8 tot 3 ofzo, en toch deed ze erg weinig.
Schipje, mag ik jou als voorkeur opgeven bij een eventuele volgende?![]()
Zou het ook aan het kraamzorgcentrum liggen? Ik heb gewoon de dichtsbijzijnde gedaan, niet christelijk ofzo, dat vond ik bij een eerste een beetje overbodig. Maar misschien dat ik er bij een 2e wel voor zou kiezen, omdat Jurian dan ook al hier rondloopt. Maar dan weer niet reformatorisch, hmmm, geen idee of dat bestaat
elvira (gast) schreef:Tja, hier in Duitsland bestaat helemaal geen kraamzorg, dus dat moet je allemaal zelf regelen. De enige professionele hulp die je kunt krijgen, is dat de verloskundige 1 x per dag even komt kijken! Het gevolg is, dat veel vrouwen langer in het ziekenhuis moeten blijven (het merengrote deel kiest sowieso voor een ziekenhuisbevalling) en vaak de familie maar klaar moet staan. (dat zou, als manlief en ik een kindje zouden krijgen nog een heel probleem worden)
Gelukkig hebben de mannen wel veel langer en uitgebreider recht op ouderschapsverlof (namelijk tot 1 jaar), zodat ze hun vrouw + baby kunnen verzorgen. Ik moet wel zeggen dat die eerste weken wel een punt is, waar ik wel een beetje tegenop zou zien. Ik denk dat mijn schoonmama wel wil komen om me het een en ander uit te leggen
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten