em_ma schreef:@ Mortlach: naar mijn mening worden SGP-vrouwen niet onderdrukt, omdat zij niet actief lid mogen zijn. Wat is onderdrukken? Als de SGP denkt dat actief lidmaatschap voorbehouden is aan de man op Bijbelse gronden, waarom zou een vrouw onderdrukt worden dan?
Feit blijft dat je als SGP-vrouw niet de keus hebt actief lid te worden. Ik kan wel vanalles vinden op Bijbelse gronden, over Joden, over Afrikanen, over homo's. Omdat ik Bijbelse grond heb, betekent niet dat het geen onderdrukking is.
De SGPJ is de grootste politieke jongerenorganisatie, ga eens kijken hoe mannen en vrouwen zich daar in bewegen.
Ik zie nergens iets van onderdrukking. En die indruk krijg ik wel van moslima 's die hoofddoeken moeten dragen bij ''onbekende'' mannen en bij mij op mn werk achter de mannelijke collega 's aanlopen.
Gelukkig is het eigen gevoel niet maatgevend in deze kwestie, zowel het jouwe als het mijne niet.
Daarnaast is de SGP hartstikke goed voor vrouwen: zij beschermen het gezin, strijden tegen prostitutie en alles wat vrouwen onteerd op sexueel gebied. Waar kun je het als vrouw beter hebben?
Bij een SGP die vrouwen niet uitsluit van actieve politiek. Dat je daar geen gebruik van wenst te maken, is natuurlijk prima, maar de keuze moet er wel zijn. Misschien zijn er vrouwen die er wel gebruik van zouden willen maken, en hen wordt die mogelijkheid nu ontzegt.
Denk jij werkelijk dat onze staat niet steeds meer christenen gaat voorkauwen hoe zij in het leven moeten staan? Wat denk jij wat de uiteindelijke consequenties zijn voor de christelijke scholen wat betreft het personeelsbeleid en de financiele steun die zij nu, nog wel, geven aan het christelijk onderwijs?
Ik vind het oprecht jammer dat het emancipatie-proces wat binnen de SGP aan de gang is nu zo geforceerd wordt, maar zoals iemand al schreef "de Hoge Raad is er niet om geduldig te zijn met de SGP". Zeker omdat nu de hakken in het zand gaan. Maar misschien wordt het ook wel tijd dat het christendom de 21 eeuw in gesleept wordt, aan de haren als het moet.
Ik zie werkelijk waar niet in hoe iemand er slechter van wordt als vrouwen op de kieslijst van de SGP mogen staan. Dat ze daar dan geen gebruik van wensen te maken, prima.