Gravo, ik heb jouw bericht al een aantal keer gelezen en ik wilde er al eerder op reageren maar steeds dacht ik, waar maakt hij zich druk over?
De wetenschap doet niets anders dan de schepping ontdekken. Alles wat men ontdekt, bestaat al. Er bestaan geen krachten in de natuur, die God er niet in geschapen heeft. Dus hoe kan een wetenschap dan iets naar voren brengen dat in strijd is met de bijbel???
Je noemt een voorbeeld, de evolutietheorie. Nou daar noem je wat. Dat is niet eens wetenschappelijk te noemen.
Iedere wetenschappelijke ontdekking kan worden gedemonstreerd, waarmee men kan aantonen wat men ontdekt heeft.
Maar de evolutietheorie is niet meer dan een hersenspinsel. Het is nog nooit aangetoond.
Het werkt als volgt.
Stel, gravo wordt beschuldigd van winkeldiefstal. Men heeft er ook bewijzen voor. Er is op een tijdstip een kleine computer gestolen en men kent dat tijdstip want toen werd de computer van het netwerk losgekoppeld. Op de videobeelden ziet men gravo even later de winkel uit lopen met een tas met inhoud. Bij binnenkomst had hij die tas nog niet. En op de beelden van de kassa is ook niet te zien dat hij iets afrekent.
Een camera in de winkelstraat registreert hem later zonder tas. Er steekt nog wel een stukje tas uit zijn zak. Hij heeft het gestolene vast al doorgegeven aan zijn kornuiten.
Poeh.. zoveel bewijzen, daar kan zelfs gravo niet omheen. Zou je nu zelf niet gaan geloven dat je iets gestolen hebt, hoewel je beter weet? Steek je nu je kop in het zand als je blijft ontkennen dat je iets stal?
Het zijn natuurlijk maar losse feiten en het ligt aan de manier van interpreteren of gravo als winkeldief gezien wordt of niet. En alleen een oneerlijke conclusie op basis van die paar feiten, kunnen je beschuldigen.
De evolutielui doen een aantal ontdekkingen. Ze vinden fossielen, aardlagen, variatie in de soorten e.d.
Maar de conclusie die ze trekken is ver gezocht. Ze zien een vogeltje in allerlei variaties, grote en kleinere bek, andere kleuren veren e.d. en zeggen dan: ha! de vogel is uit de reptiel geëvolueerd.
Daar moet je toch meteen van in de lach schieten?
Hoe kan een idee dat niet eens aangetoond kan worden als feit gezien worden? Ik zou echt niet weten hoe. En het kan dan ook de bijbel niet omver werpen.
Noem eens een ander voorbeeld, maar dan van een echt wetenschappelijk feit, dat in strijd is met de bijbel?
Geen wetenschapper is er op uit om iemands geloof af te pakken.
Het is jammer dat het evolutieverhaaltje ons zo wordt opgedrongen als feit. Het is helemaal geen feit! Laat men het maar aantonen!
Dus ja, voor dit evolutiebedrog mag je je kop in het zand steken.
Maar omdat we er zo door worden overspoeld via de media, is het wel goed om een beetje geïnformeerd te blijven. Bijvoorbeeld bij
http://www.ScienceAgainstEvolution.org kan je je aanmelden voor een newsletter waarin iedere maand interessante dingen te lezen zijn.
Verder kan je aan een gelovige niet vragen wat hem van zijn geloof doet afwijken. Wat verwacht je voor een antwoord? Ja als dit of dat niet waar is, wat ik geloof, dan heb ik een probleem? Maar het geloof geeft juist zo'n zekerheid dat het wel waar is! Hoe kan iemand dan prakkizeren over het niet waar zijn? Het zal altijd een ander moeten zijn die laat zien dat er sprake is van een bedrog.
En nu zullen er wel weer veel reacties komen maar men doet maar. Het is eigenlijk een schande dat de evolutie zo op dit refoweb wordt gepromoot. Wat dat betreft is het evolutiegeloof ook uit het gehoor.
Als niemand kijkt... dan verandert alles in chocolade.