wederkomst??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Riska

Re: wederkomst??

Berichtdoor Riska » 14 mar 2010 13:56

Dat weet ik wel. Maar toch... diep, diep in mijn hart is er dat stemmetje: "en stel je voor dat het waar is wat hij - de meester - ooit gezegd heeft en ik nauwelijks een schijn van kans maak?
Jaja, ik weet ook: dat is een duveltje, maar toch...
Woorden blijven haken, raak je niet altijd of met grote moeite kwijt.
Misschien wel een ernstige waarschuwing voor mensen die met jonge kinderen omgaan - ze drinken alles in en niet alles is wijs...

Berjan

Berichtdoor Berjan » 03 apr 2010 18:15

Hoe komt Jezus terug? Op de wolken? Dat is toch een achterhaald thema, sinds we weten dat de Aarde niet de enige planeet is, en dat we leven in de Melkweg met allemaal melkwegstelsels. Hetzelfde geld overigens voor de maan en sterren die op Aarde geworpen worden.

Hoe zien jullie dat in het licht van de huidige wetenschap?

Riska

Berichtdoor Riska » 03 apr 2010 19:46

Berjan schreef:Hoe komt Jezus terug? Op de wolken? Dat is toch een achterhaald thema, sinds we weten dat de Aarde niet de enige planeet is, en dat we leven in de Melkweg met allemaal melkwegstelsels. Hetzelfde geld overigens voor de maan en sterren die op Aarde geworpen worden.

Er zijn dingen die niets met wetenschap te maken hebben, maar met mysterie... en dat zul je naar mijn mening nog moeten leren, als je zulke vragen stelt.

Dagmar
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Dagmar » 03 apr 2010 20:56

In de reacties van Marnix wordt gesproken over humaan-inhumaan.
Misschien hier een punt om te zeggen: er is het verschil tussen naastenliefde en mensenliefde. Mensenliefde/humanisme, is onvoorwaardelijk, voor alle mensen maar is dat niet al te gemakkelijk?
Hieronder een stukje van een duitse website, waar het gaat om deze kwestie:
es [ist] prinzipiell unwichtig, ob die Mehrzahl der Menschen der Wahrheit des Glaubens zustimmt oder nicht. Das Evangelium warnt ausdrücklich davor, hinter jenen herzulaufen, die von dieser Botschaft nichts wissen wollen: Das harte Wort von den Perlen, die man nicht den Säuen vorwerfen soll (vgl. Mt 7,6), gehört hierhin.
Es gibt heute in der Kirche eine Neigung zur Anpassung an die Umwelt, die es erlaubt erscheinen läßt, auch den erklärten Gottesleugner als anonymen Christen zu vereinnahmen; es gibt eine neue Weltoffenheit, die es für einen erstrebenswerten Höhepunkt menschenfreundlicher Toleranz hält, sich mit dem Grad subjektiver Überzeugtheit als letztem Wahrheitskriterium zu begnügen; es gibt einen weltweiten Verbrüderungswillen, der es für das Gebot der Stunde hält, um des Friedens und der Einheit willen auf jegliche Form der Selbstbehauptung im Glauben und in der Wahrheit zu verzichten. Diese Art der Menschenfreundlichkeit suchen wir jedoch bei Jesus Christus vergebens. Dazu hat er sich zu deutlich als Eckstein gesetzt, an dem die Geister sich scheiden müssen. Sein Wort stiftet nicht nur Frieden und Eintracht, sondern dieser Friede, den er stiften will, bewirkt auch Widerspruch und Feindschaft (vgl. Mt 10,21 f. 34-36).

ostrogoot
Mineur
Mineur

Berichtdoor ostrogoot » 03 apr 2010 22:39

Berjan schreef:Hoe komt Jezus terug? Op de wolken? Dat is toch een achterhaald thema, sinds we weten dat de Aarde niet de enige planeet is, en dat we leven in de Melkweg met allemaal melkwegstelsels. Hetzelfde geld overigens voor de maan en sterren die op Aarde geworpen worden.

Met Google Earth
Nosce te ipsum

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 06 apr 2010 10:27

Wat is je punt precies? De Bijbel zegt dat we Hem zullen zien terugkeren zoals men Hem ook weg heeft zien gaan. (Hij ging omhoog en een wolk onttrok Hem aan hun ogen). Hoe het verder precies gaat weet ik niet, als het hier licht is is het aan de andere kant van de aarde donker enzo. Maar ik zie niet zo goed in wat het voor problemen onze kennis van het heelal zou opleveren. Klinkt een beetje als Gagarin. We hebben het hele heelal afgereisd en zijn God niet tegengekomen. En uiteindelijk bleek hij er maar een fractie van het heelal gehad te hebben en weten we nog niet hoe groot het is... en of het uberhaupt de enige dimensie is :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Terug naar “Archief”