'Dit eerst wetende, dat geen profetie der Schrift is van eigen uitlegging; Want de profetie is voortijds niet voortgebracht door de wil van een mens, maar de heilige mensen Gods, door de Heilige Geest gedreven zijnde, hebben gesproken. (2 Petr 1,20-21)
Onder invloed van Diezelfde Heilige Geest profeteerde Petrus dat God door de profeten heeft gesproken op een wijze die slechts voor 'één uitleg vatbaar is.
Ik weet dat Jezus en de apostelen de Schrift interpreteerden op die enige juiste wijze, dat heb ik nagezocht en bovendien lijkt het mij ook logisch maar de meningen verschillen daar nogal over. Bestudeer het NT maar en als je klikt op de verwijzingen leer je elke keer meer. Meteen na het geslachtsregister van Jezus Christus lezen we:
Matthéüs
21 En zij zal een Zoon baren, en
[1:21] Luk 1:31.
gij zult Zijn naam noemen JEZUS; want
[1:21] Hand 4:12.
Hij zal Zijn volk zalig maken van hun zonden.
22 En dit alles is geschied, opdat vervuld zou worden, hetgeen door de Heere gesproken is, door de profeet, zeggende:
23 [1:23] Jes 7:14.
Ziet, de maagd zal zwanger worden, en een Zoon baren, en gij zult Zijn naam heten Emmanuël; dat is, overgezet zijnde, God met ons.
Ik heb geciteerd uit de beste studiebijbel die er te vinden is, te weten de Statenvertaling (1977) en op Biblija.net kun je de verwijzingen zo aanklikken.
Zo kun je Jesaja 7:14 even nalezen om zelf het bewijs te zien dat Jezus' komst voorzegd is, vaak geciteerd ook tijdens de kerst Mis en de moeite van het onderzoeken waard. Heb ik zo aan je verzoek voldaan?