Het buurjongetjesvraagstuk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Het buurjongentjesvraagstuk

Berichtdoor Acire » 28 mar 2010 20:20

@Annet, dat jij het probleem van The Keimpe niet begrijpt, of niet kunt invoelen kan gebeuren. Maar door je reactie kom je niet respectvol over, maar nogal overtuigd van je eigen gelijk. Da's niet zo handig op een discussie forum.
'Wordt volwassen' is bepaald geen opbouwende reactie. Misschien met goede bedoelingen, maar het helpt niemand vooruit.
Door oa zulke taal gebruiken jaag je mensen tegen je in het harnas, jij wordt daardoor zelf niet meer serieus genomen. Ik neem aan dat dat niet je bedoeling is?
Door je mening wat tactvoller te zeggen en positief te formuleren heb je veel meer effect.

Annet76
Mineur
Mineur

Berichtdoor Annet76 » 28 mar 2010 20:29

em_ma schreef:@ Annet: het gaat mij er niet om dat je niet mag zeggen wat je denkt, maar het is de manier waarop. DAAR heb ik moeite mee. Het komt zo gevoelloos over op mij, maar goed ik ken je niet, dus ik moet daar voorzichtig in zijn.

The Keimpe kennende zal hij niet ongegrond moeite hebben met deze kwestie en ook met de sfeer bij de buren thuis. Dat is toch een soort burgerplicht om op elkaar te letten?
Hij komt op mij positief christelijk over, niet iemand die snel met het vingertje wijst.
Hij heeft echt moeite met dit vraagstuk, mag hij?
Worstel jij nooit ergens mee?
Heb eens wat meer respect voor iemand die dit christelijk, daar ben ik van overtuigd, op wil lossen.

Lees ik het nou goed? Zeg je daar Christelijk oplossen? :shock: :shock:
Welnu als het mijn kind was geweest dan zou ik in diepe schok zijn wanneer andere ouders op het refoweb zich uitlaten over MIJN kind!
Even over christelijk gesproken.....
Dan zou ik toch hopen dat ze zich even bij MIJ komen melden in plaats van op het refoweb beklag doen over mijn kind...
Oh natuurlijk....die ouders hebben zich niet eens voorgesteld...FOEI [-X [-X [-X Laten ze zich alsjeblieft diep en diep schamen!
Maar euh hoe zit dat eigenlijk met the Keimpe?? Zouden die al eens moeite hebben gedaan om zich voor te stellen?

Tja ik kan hier wel een boek over schrijven...maar dat doe ik maar niet want dan kom ik zo gevoelloos over!

Annet76
Mineur
Mineur

Berichtdoor Annet76 » 28 mar 2010 20:32

Acire schreef:@Annet, dat jij het probleem van The Keimpe niet begrijpt, of niet kunt invoelen kan gebeuren. Maar door je reactie kom je niet respectvol over, maar nogal overtuigd van je eigen gelijk. Da's niet zo handig op een discussie forum.
'Wordt volwassen' is bepaald geen opbouwende reactie. Misschien met goede bedoelingen, maar het helpt niemand vooruit.
Door oa zulke taal gebruiken jaag je mensen tegen je in het harnas, jij wordt daardoor zelf niet meer serieus genomen. Ik neem aan dat dat niet je bedoeling is?
Door je mening wat tactvoller te zeggen en positief te formuleren heb je veel meer effect.

Goed, zullen we het even hebben over invoelen, respectvol en opbouwende reacties?
Lees dan het topic zelf nog maar eens even door en lees hoe empathies, respectvol en opbouwend kritisch er over dit buurjongetje wordt gesproken!
Het arme kind :roll: :roll:

flowers
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor flowers » 28 mar 2010 21:17

Wat een zinloos gehakketak hier zeg! Het is in ieder geval glashelder dat Annet76 zelf totaal geen ervaring hiermee heeft, en dat zij beter kan reageren op topics waarvan zij ervaringsdeskundige is..(waarschijnlijk: Psychiatrie...).....

Ik wil nog even reageren op het probleem zelf......
Eigenlijk begrijp ik het best goed.... ik heb namelijk zelf ook kinderen die weleens met vriendjes thuiskomen waar ik en/of mijn man niets mee hebben, of een soort van (soms onverklaarbare) aversie tegen hebben....
Aan de ene kant wil je de vriendjes van je kids niet weren, omdat je al blij bent dat je kind een vriendje heeft, of omdat je het toch wel leuk vind dat jouw kind zo populair is dat vele andere kinderen graag met hem spelen.... Mijn zoon heeft vaak kinderen achter zich aan die juist een beetje anders zijn.
En dat vind je zo'n kind eigenlijk ook nog zielig, terwijl het toch een opdringerig lastig brutaal persoontje is.....

Ik vind het juist wel goed dat Keimpe blijkbaar een nette oplossing/tip wil, hoe anderen hiermee omgaan, en niet op een lompe manier dit jochie wil wegjagen.....

Nou heb ik geen kant en klare oplossing, en ben ook wel benieuwd hoe anderen hiermee omgaan.....

Naar mijn mening is het wel het beste om gewoon naar het kind duidelijk te zijn, en jíj bepaalt wat er in jouw tuin gebeurt, en niet bang zijn dat ze dan jou misschien geen aardige vader/moeder vinden....
Laatst gewijzigd door flowers op 29 mar 2010 23:50, 1 keer totaal gewijzigd.
"Je hebt twee soorten dwazen.
De eerste zegt: Het is oud, daarom is het goed.
De tweede zegt: Dit is nieuw, daarom is het beter."

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 28 mar 2010 21:23

Annet76 schreef:Lees dan het topic zelf nog maar eens even door en lees hoe empathies, respectvol en opbouwend kritisch er over dit buurjongetje wordt gesproken!
Het arme kind :roll: :roll:

Jij legt de woorden van the Keimpe over dat jongetje heel negatief uit. Terwijl hij het allemaal heel netjes verwoord. Ipv 'nogal onbesuisd' (uit m'n hoofd) had er ook 'gruwelijk lomp' kunnen staan. In dat geval was jouw punt terecht geweest, nu totaal niet.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 28 mar 2010 21:26

Ons advies is: zeer duidelijk aan het buurjongetje vertellen hoe jullie het hebben willen. Onder het eten niet de deur open doen (als je vermoed dat hij voor staat) want dat hoort een rustig moment te zijn om met je gezin samen te zijn.

Tuurlijk kan hij aandacht te kort komen, je zou hem misschien wel iets kunnen laten doen (meehelpen) als jij aan het klussen bent. Dat kan juist heel goed werken bij sommige kinderen (ervaring van ons). Wat aangeven of opruimen.

Ik vind het ook wel een lastige situatie net zoals flowers beschrijft. hoe ga je om met vriendjes die jij niet zo 123 ziet zitten.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 28 mar 2010 21:28

Ik ben het beu dat Annet 76 het elke keer weer voor elkaar krijgt dat het allemaal weer draait om wat zij vind en denkt en hoe zij het ziet.
Annet, dit topic is van thekeimpe, hij vraagt hulp voor zijn probleem. als je dat probleem niet ziet dan reageer je niet. punt.
Egoistisch om elkee keer weer op refoweb bij de reacties ellenlange discussies te starten waardoor het totaal niet meer draait om het probleem of vraagstuk van de vraagsteller of in dit geval de topicbeheerder. Je jaagt inderdaad alleen maar anderen in het harnas. Je bent volgens mij erg tevreden met jezelf, misschien TE.
Het is goed om je eigen mening te hebben en kenbaar te maken maar dat kan ook wat Christelijker en vriendelijker en zeker tactischer. Je hebt het over balken en splinters..... helaas zie je continue één balk over het hoofd en dat is die van jezelf.

Sorry mensen een beetje heel erg off topique-smile maar het ging er nu toch over en ik wilde dit even kwijt.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 29 mar 2010 05:42

en dat allemaal onder bijna mijn naam.......... [-X
je kunt ook altijd een report uitbrengen naar een moderator als je vind dat iets totaal uit de hand gaat lopen. Dan klik je op het uitroepteken onderaan het bericht.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 29 mar 2010 06:37

Goed,
Bedankt voor alle reacties.
Als we nu stoppen commentaar te geven op de poster en alleen inhoudelijk reageren op de inhoud. Dat betekent dat je gewoon geen commentaar geeft als je geen tips o.i.d. hebt voor TK
Time flies when you have none!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 29 mar 2010 08:01

annet76: als ze zelf te maken hetbt met een soort gelijk buurprobleem, zie je het probleem wel.

ik kan je geen tips geven, zit zelf in de maag met een meisje. Die van ons luistert, jaja, al zeg ik het zelf, best goed, gaat nooit te ver de straat is, maar tot het afgesproken stuk, schreeuwt niet.. waar ik een vreselijke hekel aan heb. Sjouwt niet zo maar ergens naar binnen, maar blijft gewoon lekker buiten.
Tja... en dan.. bij ons komt ze niet aan de deur dat ze achter mag spelen, dan zeg ik gewoon nee, maar als ze een keer voor speelt, dan komt ze vaak wel naar buiten.

Tja... vaak is het, dat je het maar niet bespreekbaar maakt, odmat je geen bonje met je buren wilt!

Ik zou gewoon afspreken dat hij een keertje in de week oid? bij jullie achte rmag spelen. En als die van julli evoor spelen, de groten, heeft hij gewoon pech. SNeu voro het ventje... maar denk dat je toch aan je eigen gezin moet denken! dus het jongetje toelaten als je dat zelf wil. Zijn er nog andere buurkindjes? dan kan je zeggen: anders ga je nog eens met die of met die spelen, dan verdeel je em over de wijk!

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 29 mar 2010 12:46

Ik ben het met bovenstaande reacties eens.
Wees gewoon duidelijk naar het kind en zeg wat je wel en wat je niet prettig vind.
Is moeilijk soms, maar wel helder.
Het kind weet dan waar het aan toe is en jij hebt ook wat je wilt.
Ook al is het zielig voor het buurjongetje, maar dat is dan (beet cru uitgedrukt) jouw probleem niet, ook al snap ik dat je dat wel mee laat spelen in je eventuele reactie...
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

Max
Mineur
Mineur

Berichtdoor Max » 29 mar 2010 12:58

Gnah, wel herkenbare dingen ja!
Wat hier goed werkt is: Wil jij komen spelen? Prima, leuk hoor. Maar dan wil ik wel dat je niet met dingen gooit en de niet dat je andere kinderen pijn doet bv. Doe je het wel, dan kun je gelijk naar huis.Zo hebben wij het met bv spugen in de tuin gedaan, iets wat ik afschuwelijk vies vind en wat mijn dochter ook absoluut niet mag. Of met zand gooien, dat gebeurt hier ook gewoon niet. Hetzelfde gaat het met dingen gooien, dat doen we ook niet hier. Bovendien, als onze dochter mee gaat doen kan ze voor straf binnenkomen voor een poosje. Dan zien de anderen ook dat onze dochter het ook niet mag.

Helder zijn wat JIJ wilt (niet wilt) in JOUW tuin.

En wat betreft voor spelen enz. Dat is het probleem van de buren vind ik. Wij hadden het hier met in de plassen spelen na de regen. De buurkids mochten het niet, mijn dochter was erop gekleed en mocht het wel van mij. Jammer voor de buurkids dan!

*wat ik erg lastig vind is hoever je gaat met het delen van speelgoed. Bv. dochterlief heeft net een nieuwe schep en emmer voor in de zandbak, vervolgens wil het buurkind ermee. Dan heb ik zoiets van: je wacht maar even tot m'n dochter klaar is en dan mag jij wel een keer. Of morgen ofzo. Ze moeten leren delen, maar iets nieuws hoeft weer niet gelijk van mij. Of zien jullie dit anders?*

Succes The Keimp

Annet76
Mineur
Mineur

Berichtdoor Annet76 » 29 mar 2010 14:53

Schipje schreef:Ik ben het beu dat Annet 76 het elke keer weer voor elkaar krijgt dat het allemaal weer draait om wat zij vind en denkt en hoe zij het ziet.
Annet, dit topic is van thekeimpe, hij vraagt hulp voor zijn probleem. als je dat probleem niet ziet dan reageer je niet. punt.
Egoistisch om elkee keer weer op refoweb bij de reacties ellenlange discussies te starten waardoor het totaal niet meer draait om het probleem of vraagstuk van de vraagsteller of in dit geval de topicbeheerder. Je jaagt inderdaad alleen maar anderen in het harnas. Je bent volgens mij erg tevreden met jezelf, misschien TE.
Het is goed om je eigen mening te hebben en kenbaar te maken maar dat kan ook wat Christelijker en vriendelijker en zeker tactischer. Je hebt het over balken en splinters..... helaas zie je continue één balk over het hoofd en dat is die van jezelf.

Sorry mensen een beetje heel erg off topique-smile maar het ging er nu toch over en ik wilde dit even kwijt.

Ik zal de problematiek rond de terroristische buurjongen inderdaad wat serieuzer nemen :mrgreen:
En joehoe...dit is een forum...een forum! De naam zegt het al...daar mag je toch zeggen van je vindt en wat je denkt?
Als dat niet mag, wat is dan de bedoeling van een forum???
Dat we allemaal 'ja en amen' gaan zeggen op alles. Hmm, dan kan het ook een zepige toestand worden.

ALs iedereen mag zeggen wat hij/zij ervan vindt, dan vind IK zomaar dat IK dat ook mag :wink: :wink:

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 29 mar 2010 15:12

[offtopic] Als je vindt dat iemand niet fijn reageert stuur diegene dan een pb.

[Ontopic] TK ik denk dat je tegen het jongentje gewoon duidelijk moet zijn. Helpt het niet dan misschien toch naar de ouders gaan. Mijn ouders stuurden mijn buurjongentje ook wel gewoon weg van ze komen straks wel. Het is denk ik ook gewoon durven van duidelijk zijn. Mijn ma stuurde ze ook wel eens van ga nu maar eens bij jullie spelen.
Leef je droom.

Annet76
Mineur
Mineur

Berichtdoor Annet76 » 29 mar 2010 15:19

Loucom schreef:[offtopic] Als je vindt dat iemand niet fijn reageert stuur diegene dan een pb.

[Ontopic] TK ik denk dat je tegen het jongentje gewoon duidelijk moet zijn. Helpt het niet dan misschien toch naar de ouders gaan. Mijn ouders stuurden mijn buurjongentje ook wel gewoon weg van ze komen straks wel. Het is denk ik ook gewoon durven van duidelijk zijn. Mijn ma stuurde ze ook wel eens van ga nu maar eens bij jullie spelen.

Ja nu vrees ik voor priveberichten :oops: :oops:

Terug naar “Archief”