Refowebkids deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

vpk
Majoor
Majoor

Re: Refowebkids deel 10

Berichtdoor vpk » 24 mar 2010 20:33

Ik vind het wel een mooie fiets JPC!
Een moederfiets lijkt me wel handig, maar aangezien ik weinig fiets (zit overal ver vanaf) en ik een goede fiets heb ga ik geen andere kopen. als ik nu veel fietste zou ik er wel over nadenken.
ik zit ook uit te kijken naar een fietsstoeltje, het wordt zulk lekker weer om eens ff rond te touren! denk dat emmabeth het prachtig zal vinden voorop de fiets.
dit vind ik wel een mooie:
http://www.ezeltjeprik.nl/files/imagecache/Resize_470/afbeelding/1607-j-c.jpg
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 24 mar 2010 22:29

ik fiets wanneer ik oppas regelmatig op zo'n moederfiets maar ik zie het nut er niet echt van in. Vind het niet stabieler of veel fijner fietsen.. Ik fiets nu ook regelmatig met een bakfiets, dus als men daar nog info over wil.. :P

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 24 mar 2010 22:43

Haha, ik fiets regelmatig met de kids van m'n zus, en die heeft fietsstoeltjes van GMG, het lijkt mij altijd dat die veiliger zijn, omdat ze in die van bobike zo 'los' zitten, met GMG heb je voorop rondom een beugel én gordeltjes..Maar goed, zoveel verstand heb ik er nou ook weer niet van :lol:

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 24 mar 2010 23:48

Wij hebben ook de GMG stoeltjes, bevallen prima. Voordeel hiervan vind ik ook dat ze ook te gebruiken zijn zonder adapter.
Verder hebben we sinds kort een fietskar, waar Sylke dus lekker met maxicosi in kan, en die we van de fiets los kunnen koppelen en als wagen kunnen gebruiken. Ik heb een tijd een buggydrager op m'm fiets gehad, maar vond dat zo onhandig.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 25 mar 2010 00:33

Als een fietskar niet zo belachelijk duur is, en ik daar gewoon te weinig voor fiets, dan zou ik dat absoluut aanschaffen. Dan zit je ook niet met het gedoe dat als je naar de stad fietst, de buggy niet mee kan. Of ik moet daar ook weer een systeem voor kopen. En in een fietskar kunnen ook nog eens de boodschappen. Stel dat wij ooit een tweede kindje krijgen, en Jurian kan dan nog niet zelf fietsen ;) ga ik zeker op zoek naar een fietskar, lijkt me echt ideaal.
Het voordeel van een moederfiets is volgens mij dat de ruimte tussen stuur en zadel groter is. Maar een achterzitje werkt ook prima hoor, en dan heb je dat probleem dus niet.
Fietstassen lijken me ook wel handig, ik ga jouw tip eens proberen ppm, en naar de fietsenmaker, want met boodschappentassen aan het stuur vind ik ook niet alles.

Wat zijn kinderen leuk he, als ze ouder worden :D Vandaag was Jurians sokken kwijt (die trekt hij altijd uit zodra hij binnen komt). Dus ik zei (meer voor de grap) tegen hem:' Hee, waar zijn je sokken gebleven?
Ging ie de hele kamer doorzoeken, en komt opeens met beide sokken aangelopen. Later nog maar eens geprobeerd toen hij ze weer uit had gedaan, en weer vond hij ze. Ideaal, zo'n opruimer in huis, ik ga hem ook al de andere voorwerpen aanleren, zodat hij die ook zelf op kan gaan ruimen ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

*Annette*
Majoor
Majoor

Refowebkids deel 10

Berichtdoor *Annette* » 25 mar 2010 11:23

Met mijn oppaskids fiets(te) ik ook vaak op een moederfiets maar ik vond het echt ideaal. Al moest ik er eerst wel even aan wennen, maar vind het veel fijner als op een 'gewone' fiets met zitjes, wat ik bij me andere oppaskids wel gehad heb. Je hebt veel meer ruimte tussen jezelf en het zitje, ook het brede stuur. Ik voelde me er veel veiliger op. Als ik zelf ooit kids zou mogen krijgen, zal ik er zeker ook een willen 8).

@ vpk; volgens mij zijn er ook losse sturen tekoop van een moederfiets, deze kun je dan op je gewone fiets zetten zodat je toch de extra ruimte heb. Kan alleen zo snel de website niet meer vinden.
Wat de toekomst brengen moge........

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 25 mar 2010 11:40

Als wij kinderen mogen krijgen zou ik graag een bakfiets willen. Lijkt me echt gezellig, je kindjes voor je in de bak, makkelijk met boodschappen doen, etc.
Maar zo ver is het voorlopig nog niet... :-oo
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

zomaar
Mineur
Mineur

Berichtdoor zomaar » 25 mar 2010 13:14

Hier ook een bakfiets, we hebben er nu één bankje uitgehaald zodat
de maxicosi er ook in kan. Echt ideaal. De oudste twee op het bankje
en de jongste in de maxicosi. Anders moet je overal naar toe lopen als je met
elkaar weg wil, dan ben je soms ook een tijd onderweg. Heb nu alleen niet zoveel ruimte meer voor
m'n boodschappentas, maar ga nu m'n fietstassen van de andere fiets halen
en doe die op de bakfiets. Heb ook nog snelbinders dus kan ook altijd nog een doosje
meennemen achterop.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 mar 2010 13:23

en dan blijf je ook nog in evenwicht.... :mrgreen:

Lidia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Lidia » 25 mar 2010 13:31

Ik heb geen moederfiets. Ik ging voor informatie naar de fietsenmaker en die zei zelf, dat hij dat soort fietsen echt niet nodig vindt. Ik heb zelf nog een goede fiets en daar kunnen gewoon fietsstoeltjes op, waarom dan een nieuwe fiets kopen? Maar als je toch een nieuwe fiets moet, tja, dan zou ik het nog niet weten. Je moet er ook rekening mee houden, dat je fiets als het goed is, jaren mee gaat en als het kind zelf kan fietsen, zit jij met een moederfiets.
Je kunt inderdaad ook een moederstuur (moederstuur.nl) op je eigen fiets laten zetten, dan heb je meer ruimte. Ik ben niet één van de dunste :wink: , maar ik pas er prima tussen.
Ik heb wel fietstassen en ik heb een buggydrager, het past allemaal prima. Als Joëlle eenmaal achterop zit, zien we dan wel weer. Dan hoeft de buggy waarschijnlijk niet meer mee, dan loopt ze waarschijnlijk zelf goed.

Max
Mineur
Mineur

Berichtdoor Max » 25 mar 2010 14:41

Hier ook geen moederfiets. Ik heb een Batavus Weekend, ik geloof dat het een stadsfiets is. Het is best een zware fiets maar hij is heel stabiel: of je er nu geen kids of 2 kids en fietstassen en buggy erop hebt, je voelt er weinig van qua evenwicht. Ik heb er trouwens zo'n bromfietsstandaard onder laten zetten zodat de fiets stevig blijft staan als ik er de kids afhaal. Verder kon mijn zadel naar achteren geschoven worden en heb ik zelfs nog 1 cm meer ruimte dan een moederfiets! Bovendien hebben wij een klein schuurtje en dan zou zo'n wijd moederstuur alleen maar onhandig zijn.
Wat mijn probleem meer was: ik heb nogal lange benen en ik stoot dus heel snel met m'n knieen tegen zo'n fietsstoeltje, of ik moet wijdbeens gaan fietsen. Nu is dat opgelost door het stuur wat hoger te zetten en dan het stoeltje ook zo hoog mogelijk. Hebben mijn benen alle ruimte!
De fiets heb ik nieuw gekregen van mijn man, was een hele uitgave. Daar staat wel tegenover dat ik de eerste 25 jaar geen nieuwe fiets meer hoef: als we uit de kleine kids zijn schuif ik het zadel weer naar voren en heb ik een gewone fiets.
(en als ik als oma weer met de kleinkinders ga fietsen schuif ik de handel weer naar achteren :lol: )

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 25 mar 2010 14:54

Ik heb ook een moederfiets gehad en vondt dat ding vreselijk die heb ik gelijk weer verkocht.
Op een gewone fiets kun je inderdaad veel aanpassingen doen zoals max al zegt je zadel hoger en naar achteren, een ander stuur of hoger zetten, een veer er aan maken zodat je stuur niet dubbel kan klappen, een brommer standaard etc.
Zo`n bakfiets lijkt me wel leuk, maar dan wel met een meetrap geval erin haha.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 25 mar 2010 18:12

Ik heb een gezelle primeur. Echt een oud barrel, vier jaar mee naar school gefietst, dat ding is al aardig wat trappetjes afgestuiterd, maar nu 10 jaar later doet hij het nog steeds. Ik moet er inderdaad wel een goede standaard op laten zetten want nu valt 'ie om en moet ik eigenlijk 6 handen hebben...

Ik wist niet dat een zadel naar achter gezet kon worden? Ga ik morgen gelijk even vragen bij de fietsenmaker want nu blijf ik steeds bijna achter het stoeltje hangen met mijn jas.

Een bakfiets... is dat niet heel zwaar? Wij moeten altijd een dijk over fietsen voor we bij het dorp (centrum) zijn. Het lijkt mij heel leuk maar voor ons heel zwaar.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 25 mar 2010 18:25

Ik heb de oude fiets van mijn oma :mrgreen: Michael zit achterop. Lukt best maar wel zwaar zo zonder versnellingen enzo. Ik denk dat ik een van de weinige moeders op 't dorp hier ben die met haar kind fietst en dat het met rok en op oude Hollandse fiets gebeurt is een bezienswaardigheid :lol: ! Van mijn man moest Michael overigens aan een fietshelmpje :roll: :wink:

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 25 mar 2010 18:29

Fietshelmpje zou niet gek zijn als ze dat meer zouden doen!

Ik heb voor Danique een fietszitje waar ze helemaal in zit ook met haar hoofd, vindt dat een veilig idee.
(dan bedoel ik met een hele hoge rugsteun en zijkanten, en ook haar beentjes.)

Terug naar “Archief”