Refoweb's Dr.Love Clinic: vragen,oplossingen,verhaaltjes enz

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 09 feb 2004 21:27

Lieve en zeer gewaardeerde collega’s….

In het weekend kwam mejuffrouw D te V :mrgreen: bij me en zei dat haar overburen (die van 4 schapen verderop, 1 bosje achter de auto :!: en 40 witte :mrgreen: scharrelkippen voorbij…..) een ernstige woordenwisseling hadden….
Ze vroeg of ik, als het kon direct, mee kon komen, want ze was bang dat anders de gemoederen erg hoog op zouden lopen….
Zoals jullie zullen begrijpen ben ik direct met haar meegekomen en ze had gelijk de gemoederen waren inderdaad al hoog opgelopen… jullie, collega’s mogen echt blij zijn, dat jullie geen oog euh oorgetuige waren van deze Twentse woordenwisseling…
Maar het punt is dat ze liever niet door een vrouwelijke arts geholpen willen worden, :( tja ik snap het niet hoor, maar ik heb het idee dat het vooral van de man afkomt…. Maar goed….
In eerste instantie heb ik ze weten te kalmeren, door de door mij ontwikkelde ademtherapie… :lol: . Ze hebben ook hun hart bij mij gelucht en ik heb ze ook advies gegeven, maar op de 1 of andere manier hebben ze meer vertrouwen in het advies van een man (ja, vraag me niet waarom :mrgreen: ), let wel een mannelijke Dr. Love…
om het voor jullie duidelijk te maken heb ik het gesprek dat er gevoerd is, even letterlijk overgenomen, zodat jullie het wat beter kunnen volgen…. En de cliënten dan ook een goed advies kunnen geven…., daarna heb ik mijn advies aan hen eronder getypt…. Ik wens jullie succes :mrgreen: met deze cliënten, maar ik heb er wel vertrouwen in dat het goed komt!

Het ging als volgt (V= vrouw en M= man):
(‘t was temtoasie alom :oops: )

Zij begint….

V: Hij kòn ’t niet goud hebben, dat ’t er best op geit…. En hef de pette verkeerd stoan en doorumme schealt oons uut vuur al wat mooi of lilk is….. mjaer biej miej hef ’t verbröd…
Hij mos met de wière um de klösse hebben…

M: Tja ’n joonk maechie is genne duurappel

V: A’j vitten wilt möj noar Voerknecht goan!

V: Hij hef ’n gezichte vòn ole lappen….

M: Noe he-j ‘t schoap òn ‘t drieten
Tja, dat deank ik dòn met mien boerenverstand….

V: Ie mönt niet zun wies beschäid giêven

V: (tegen mij) Dat mö-j meer òn zien verstoand touschrièven

M: Vòn de luie möj ‘t mar hebben

Waarop M tegen V zegt:
M: Woer noavrewiève is, is ok kwòtgebeinte

V: Mök oe ne petetter verkopen?
(tegen mij) Hij mos met de wière um de klösse hebben….

Ik dacht ondertussen (Het broanden en ön ’t gat of, Den hef zien gerak wal ehad :roll: )
Toen zeiden ze beide tegelijk: Dòn zjö-me es kieken wei as de blenkste billen hef…. :roll:

(ondertussen was mij al duidelijk dat ze mekoar de bokse uut estukt hadden :? )

Zo dit was de conversatie, ja ik weet het kort, maar het was in ieder geval ook krachtig…
:mrgreen: Het advies wat ik deze mensen meegegeven is is: Dat ze nodig eens samen brommers moeten kiek’n, dat brent de spanning weer een beetje in de relatie en dat brengt vast goede herinneringen aan hun relatie naar boven! Want brommers kijken doen we allemaal in een relatie :lol:
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 09 feb 2004 22:35

waar kun je terecht met andere vragen als de liefde? :wink:

Hydro
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Hydro » 09 feb 2004 22:38

columbus schreef:Toch heb ik het idee dat je probeert door deze vraag achter de identiteit te komen van de schrijver, of niet Gandalf :?: :wink:

O nee hoor, dat was niet mijn intentie. Maar het feit dat jij er zo op reageert zegt denk ik genoeg :wink:. Ik zal verder m'n mond houden hoor dr. Col.

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 09 feb 2004 23:57

trijntjejohanna schreef:waar kun je terecht met andere vragen als de liefde? :wink:

Liefde, dit begrip is heel breed Trijntjejohanna.
Meestal kunnen we er wel zo'n punt aan draaien dat we op de liefde uit komen :wink:

Maar: Liefde overwint alles, en dan bedoel ik ook alles! :)

je mag pb en als je niet zeker bent of de vraag geschikt is voor deze rubriek, dan hoor je het wel.
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

charlie
Mineur
Mineur

Re: spoed!

Berichtdoor charlie » 10 feb 2004 08:23

columbus schreef:
charlie schreef:Geachte dokter,
Ik sta versteld van uw kennis, helderziendheid lijkt me beter op zijn plaats.
Maaruh,., even ter verificatie: ik zou graag van u horen wie en wat u dan in gedachten had.. (misschien had u een probleem in gedachten dat ikzelf nog niet onderkend had..)

Beste Charlie,

Ik heb je geobserveerd op de meeting, als Dr dan hé, dat kan ik niet helemaal van me afzetten, maar je was zó druk in de weer met de vrouwen dat ik direct zag dat je juist HAAR miste! :wink:
Juist die ene vrouw :!: miste jij heel erg, dat zag ik aan die verloren traan in je ooghoek, die smachtende blik in je ogen, je rusteloze gedrag, allemaal dingen de een andere vrouw niet kon wegnemen, ook al stonden ze in de rij om je te 'helpen'.
:mrgreen:

Geachte Doctor,
Ik wil u niet beledigen, maar u slaat de plank wel errug mis. Ik vind het een schande voor uw praktijk, maar dergelijke suggestieve insinuaties kan ik niet waarderen.
Om u tegemoet te komen, zal ik mijn probleem, dat ik met u wilde bespreken, maar direct zo concreet mogelijk formuleren.
(graag richt ik deze vraag aan Dr Vin, die mij toch iets proffessioneler overkomt):
Hoe moet ik me gedragen als er stelletjes in gezelschap zich klef lopen te gedragen? Ik vind het zwaar onfatsoenlijk, maar misschien ligt het aan mij.. Graag hoor ik van dr Vin wat het uitslag is van zijn onderzoek mbt de mogelijk restricties hieromtrent!
"I AM Too blessed to be stressed!" The shortest distance between a problem and a solution is the distance between your knees and the floor.

Vin

Re: spoed!

Berichtdoor Vin » 10 feb 2004 08:30

charlie schreef:(graag richt ik deze vraag aan Dr Vin, die mij toch iets proffessioneler overkomt):
Hoe moet ik me gedragen als er stelletjes in gezelschap zich klef lopen te gedragen? Ik vind het zwaar onfatsoenlijk, maar misschien ligt het aan mij.. Graag hoor ik van dr Vin wat het uitslag is van zijn onderzoek mbt de mogelijk restricties hieromtrent!

Beste Charlie,

Ik begrijp wat je bedoelt en ik persoonlijk heb ook met m'n oren staan klapperen om zoveel klefheid! Je moet je maar gewoon gedragen zoals je altijd doet, tenzij dat misdragen is. Er valt weinig aan te doen behalve wachten tot de betrokken personen een paar jaartjes ouder zijn of al wat langer verkering hebben.

Je moet niet vergeten dat deze verliefde schepsels bang zijn hun lief aan de eerste de beste babe weer kwijt te raken en daardoor zitten ze obsessief aan elkaar.

Probeer er niet op te letten of ga alleen met 8)-mensen om, zoals ondergetekende. :mrgreen:

Mocht dat niet baten: If you can't beat them, join them! :D

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 10 feb 2004 08:32

Beste Charlie,

ik hou ook van jou, en de tijd zal het leren om mijn diagnose te zien bevestigt worden :mrgreen: :D

Mijn collega Dr.Vin kan u zeker helpen. Kan even duren maar er zal ongetwijfeld een antwoord komen. :wink:

nieuw! * mailen kan ook naar drlove@refoweb.nl *
en! het is nog GRATIEZZZ ook!!!

charlie
Mineur
Mineur

??

Berichtdoor charlie » 10 feb 2004 12:30

[quote="columbus"]Beste Charlie,

ik hou ook van jou, en de tijd zal het leren om mijn diagnose te zien bevestigt worden :mrgreen: :D
_____________________________________________________[/quote

Pardon? dat tweede ben ik niet zo ongerust over, maar dat eerste?
wilt u een keer bij mij op gesprek ofzo?
"I AM Too blessed to be stressed!" The shortest distance between a problem and a solution is the distance between your knees and the floor.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 10 feb 2004 14:49

Even een opmerking van TK tussendoor:

De theepot viel erg in de smaak!

Love-TEAM BEDANKT!

*grijns*

Vin

Berichtdoor Vin » 10 feb 2004 16:48

TheKeimpe schreef:Even een opmerking van TK tussendoor:

De theepot viel erg in de smaak!

Love-TEAM BEDANKT!

*grijns*

Hahaha :mrgreen:

Geweldig 8)

columbus
Majoor
Majoor

Re: ??

Berichtdoor columbus » 10 feb 2004 17:40

charlie schreef:
columbus schreef:Beste Charlie,

_____________________________________________________[/quote

Pardon? dat tweede ben ik niet zo ongerust over, maar dat eerste?
wilt u een keer bij mij op gesprek ofzo?

Bij nader inzien maar niet, ik heb geen gaatje over, beste Charlie :mrgreen:
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 10 feb 2004 18:18

cash schreef:Lieve lieve Dr Rosekapje

Wat een goed idee zeg van die lift! Ze heeft het ontdekt nu, en komt bijna niet meer van de lift af.
De blauwe plekken zijn bijna weggetrokken en ik word niet meer zoveel geslagen nu.
Alleen nog plat geknuffeld,maar dat is minder pijnlijk al is het soms wel adembenemend.

nog één ding, ik word gek van het liedje wat ze steeds zingt nu, ´Love in the elevator´!
De hele dag door zingt ze dat en ik kan er niet meer tegen.
heeft u een idee?
Uw adviezen zijn beter dan van die 2 prutsers, DrCo en DrVin, maar dat is mijn mening

Lieve Cash

Ik ben blij te horen, dat het beter met je gaat en dat de lift een ware uitkomst is voor jullie!! Ik ben blij dat de blauwe plekken bijna weggetrokken zijn, mijn behandeling slaat dus aan, ik ben zeer tevreden! :lol:
Wat betreft het platgeknuffeld worden, tja, ik vind het wel romantisch dat het soms adembenemend is….

Nu zeg je dat je gek wordt van het liedje dat ze steeds zingt, Love in the elevator, ik vind het zelf trouwens ook een heel mooi en vooral ontroerend nummer, maar om er nou de hele dag naar te luisteren… Ik kan me echt goed voorstellen dat je er niet zo goed meer tegen kan.
Ik wil je daarom een aantal adviezen aan de hand doen, die haar vast even niet doen zingen….

Zing een serenade voor haar! Welke vrouw wil dat nou niet? En nee, het maakt echt niet uit hoe je zingt, want het is gewoon enorm romantisch… Je kan hierbij denken aan de nummers, Kom van die lift af, The big diet Love song, op grote liften vallen tranen, ik vlieg met jou van de trap af…. En zo kan ik nog wel even doorgaan….)
Je zult zien, dat ze erdoor geraakt wordt en volledig naar je zal luisteren en in jou en het nummer opgaan…. en ze zal dan ook voor even stil zijn…. :mrgreen:

Zing met haar mee, beleef de woorden net zo als zij, voel de emotie bij het lied…. En mocht je op een gegeven toch nog gek worden van het liedje wat je zingt, stop abrupt en je zal zien, dat zij ook stopt met zingen…. Als de verbijstering over is, zet je een nummer in (maakt niet zo veel uit welke) en ze zal met je meezingen…. :lol:

Lieve Cash en als je niet zo van zingen houdt, leidt je haar af op een andere manier… Ga voor haar koken, want als ze haar mond vol heeft, kan ze niet zingen, maar misschien ligt dit iets te gevoelig, omdat ze bezig is met afvallen…. Maar wat dat betreft is er ook hoop, Lieve Cash, want er zijn veel kookboeken met recepten van lichtgewichtmaaltijden :mrgreen: euh… calorie arme maaltijden….

En ook hier kan je weer een spelletje van maken natuurlijk (ja, Dr. Rosekapje houdt van huiselijke gezelligheid….). Doe eens wie het langste stil kan zijn….Dit is ook zeer leerzaam voor de relatie, want je kan niet op de ‘gewone’ manier communiceren, maar je moet letten op de lichaamstaal :roll: van de ander, je leert elkaar hier beter door begrijpen, misschien niet direct, maar op den duur zul je zien dat het vruchten heeft afgeworpen…. Maak het zo spannend mogelijk, door er iets aan te verbinden, dat het echt vervelend is om te verliezen, zodat ze en jij beiden echt lang stil zijn en dus ook niet zingen…. Bijvoorbeeld de sokken stoppen :mrgreen: , maar je kan vast zelf ook iets invullen (daar heb ik wel vertouwen in… :D )

Lieve, lieve Cash, ik hoop dat je wat met mijn adviezen kunt!!!
Weet dat je met al je verdere vragen ook bij mij terecht kan!

Liefdevolle groet Dr. Rosekapje
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 10 feb 2004 19:06

N.a.v. onze oproep om jouw verhaal over je eerste ‘liefdeskus’ te mailen naar drlove@refoweb.nl kunnen we melden dat lezers graag hun bijdrage leveren.
We zullen regelmatig een verhaal publiceren, de meeste verhalen zijn ontroerend of grappig.
Ook het volgende verhaal vonden we de moeite waard om hier te plaatsen.

Het was in Valkenburg, we waren op schoolreis en we zouden de grotten gaan bekijken.
Mijn vriendje, nu mijn man, en ik waren smoorverliefd sinds een paar weken, maar gezoend hadden we nog niet. Het moest toch een keer gebeuren en we hadden de dag ervoor in de pauze afgesproken om dan in de grotten elkaar te kussen.
We liepen achteraan de groep leerlingen de grotten in. Er was een gids die allerlei uitleg gaf, maar we waren beide zo zenuwachtig dat we daar geen oor voor hadden. Blozend van de zenuwen wachtten we een goed moment af.
Op een gegeven moment was de groep de bocht om, en ja, dit was dé kans om de zoenen.
Alleen een flauw licht aan de muur bescheen ons, er was niemand te zien. Onhandig omhelsden we elkaar, en keken elkaar aan.
De zenuwen gierden door mijn keel, en mijn maag kromp samen, zo leek het wel.
We zoenden, het ging goed, heel goed zelfs, dat was een opluchting! We vonden het zo lekker dat we wel een minuut of vijf stonden te zoenen. Het was heel stil in de grot.
Toen we elkaar loslieten liepen we verder, de hoek om.
Maar…welke kant moesten we op??? We konden kiezen uit drie richtingen! En alles was schemerdonker. We liepen de meest linkse gang in, die liep dood. Dan maar terug. We hoorden en zagen helemaal niemand meer. We besloten maar te blijven staan en wachten tot er iemand kwam. Dat duurde bijna een uur, toen kwam er een leraar en een gids aan.
Ik kan je niet vertellen hoe ik me eigen schaamde!!!
Heel de terugweg werden we geplaagd in de bus, maar dat kun je wel raden!
Toch was het een ervaring die ik niet had willen missen.

heeft u ook een mooi verhaal, mail het dan! anoniem uiteraard als je dat wil

mirjamvandorp
Mineur
Mineur

Berichtdoor mirjamvandorp » 10 feb 2004 19:50

Beste doc Columbus,

Ik heb over uw advies en wijze raad nagedacht en vannacht moed proberen te verzamelen voor volgende week als ik weer met de bus mee moet, maar het idee boezemd me zo'n angst in dat ik de hele nacht wakker gelegen heb........als dit de hele week zo door gaat ben ik als ik volgende week met de bus mee moet het trapje van de bus nog net op kan komen en dan van me stokkie ga en das nou net wat ik niet wil.....denktie gelijk weer dat ik voor hem val... :mrgreen:
Beste doc, hebt u misschien nog een andere oplossing?? Of misschien kan doc Vin zich eens over mijn probleem buigen......???
He died for me, I life for Him!

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 10 feb 2004 19:56

Ha Mirjam,

DocVin zal zich graag over je heenbuigen, dat weet ik zeker! :mrgreen:
Ik zal hem wijzen op je probleem.

Terug naar “Archief”